Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIAT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Comment

• FIAT 126p.

There are Pretenders among us.....

Comment

• Onlangs ook tegengekomen in Polen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Comment

• Zo nieuw en in perfecte staat kom je ze niet vaak tegen.

There are Pretenders among us.....

Comment

• Facile, con Panda.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Comment

• Niemand ne foto van zo ne Fiat 132 (bestaat dat) ? Trekt op de wagen hierboven, was n'een oranje met veel pk's voor die tijd. Uiteraard achterwiel aangedreven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                      Niemand ne foto van zo ne Fiat 132 (bestaat dat) ? Trekt op de wagen hierboven, was n'een oranje met veel pk's voor die tijd. Uiteraard achterwiel aangedreven.
                      FIAT 132 (1971-1981)

De Fiat 132 werd in 1971 geïntroduceerd als opvolger van de 125, maar was een tikkie groter. De lijnvoering sloot aan op het topmodel van toen: de nog grotere Fiat 130. Daarmee was het eveneens een vierkant gestylede sedan met een lel van een kofferbak. Onder de motorkap lag standaard een viercilinder met dubbele bovenliggende nokkenassen die was gekoppeld aan een vijfbak, maar binnen het gamma had je alsnog een keur aan mogelijkheden. Het begon met een 1.6 liter benzinemotor met 98 pk en liep door via een tweeliter benzine met Bosch-injectie en 132 pk (vanaf 1979) tot een 2.5 liter diesel met 72 pk – de diesels waren er vanaf 1978. De eenvoudige vormgeving werd niet door iedereen op waarde geschat en het weggedrag liet volgens de pers van toen ook nogal wat te wensen over. De verkoopcijfers waren niettemin bovengemiddeld; vooral in Italië zelf deed de 132 het goed. In 1977 volgde een lichte facelift waarbij kunststoffen bumpers de stalen exemplaren vervingen. Daarnaast kwamen er dikke stootstrips, een nieuw dashboard en andere bekleding. De Fiat 130 was tegen die tijd uit het Fiat-gamma verdwenen en dus werd de 132 het vlaggenschip van de firma. Pas tien jaar na zijn introductie – in 1981 – kondigde Fiat een opvolger van de 132 aan: de Fiat Argenta. Dit was echter niet meer dan een wat uitgebreidere facelift, want technisch bleef de auto vrijwel gelijk. Opnieuw werden dashboard en interieur nu aangepakt,en er kwamen nieuwe wielen, spiegels en vierkante in plaats van dubbele ronde koplampen. De motoren werden eveneens aangepakt, maar dat nam niet weg dat productie van de Argenta al na twee jaar gestaakt werd. Van de 132 en de Argenta samen zijn tussen 1972 en 1984 exact 975970 stuks gebouwd. Overlevenden zijn echter schaars.
                      Giovanni Michellotti ontwierp een fraaie 2+2 Berlinetta op 132-basis, maar die auto schopte het nooit verder dan het prototype-stadium.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Enkel deze, maar dat is ook een 131 Abarth.

Comment

• Jajaja Die 130 Pk motor was het, maar ik denk dat de bumpers anders waren... Jij hebt een hele encyclopedie in huis. Ken jij dat allemaal zo goed, dat je dit op een paar minuten kan opsnorren ?
                          Altijd mooie bijdrages van jou (dit terzijde maar bedankt hiervoor)

Dat was een machien in dienen tijd hee...

Comment

Jajaja Die 130 Pk motor was het, maar ik denk dat de bumpers anders waren... Jij hebt een hele encyclopedie in huis. Ken jij dat allemaal zo goed, dat je dit op een paar minuten kan opsnorren ?
                            Altijd mooie bijdrages van jou (dit terzijde maar bedankt hiervoor)

Dat was een machien in dienen tijd hee...
                            Een redelijke kennis maar vooral 'google is my friend'

Comment

• Duim omhoog (bij gebrek aan een smiley hiervoor )

Comment

Duim omhoog (bij gebrek aan een smiley hiervoor )
                                Thx!

Comment

• Ja zoiets !

Comment

• Mijn pa heeft destijds zowel een 131 (mirafiori of zoiets) als een 132 gehad, allebei in dat typische Fiat blauw van toen.
                                    De 132 was toen zelfs luxueus met elektrische ramen, armsteun en heel zachte zetels die je donker of lichter maakte als je er met je hand over ging.
                                    Herinner mij ook nog de vele metertjes in het dashboard en de 2.0i op de kofferklep.
                                    Enkel starten in de winter deed hij niet graag.
                                    Last edited by Gixxer; 01/11/2017, 09:59.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Comment

• Mijn eerste Fiat ervaring....reed best goed

Il Fiat Fiorino è un piccolo furgone prodotto dalla FIAT a partire dal 1977 in tre differenti generazioni.

Comment

• Zoiets noemt men een aha-erlebnis.

Comment

Working...
                                          X