Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIAT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • TWEE MILJOENSTE POOLSE FIAT 500 GEBOUWD

    Trotse koppen in zowel Polen als Italië. De Fiat-fabriek in het Poolse Tychy heeft zijn twee miljoenste Fiat 500 geproduceerd.

    In juli vorig jaar verkocht Fiat het twee miljoenste exemplaar van de 'nieuwe' 500, het model dat in de basis in 2007 op de markt verscheen. Fiat bouwt de 500 voor het gros van de wereld in het in Polen gelegen Tychy, al rolt de auto ook in Mexico van de band. De fabriek in Polen heeft nu zijn twee miljoenste exemplaar gebowud sinds de productiestart in 2007. Als we ook de oer-500 die in 1957 voor het eerst op de markt kwam meetellen, staat de productiteller anno 2018 op meer dan 6 miljoen stuks.

    De twee miljoenste 500 is een 500C Collezione, een 500 met roldakje, die in Italië een eigenaar vindt. Dit jaar begon goed voor de compacte Italiaan. In het eerste kwartaal van dit jaar zijn bijna 60.000 exemplaren aan de man gebracht. Een record voor de 500. Jaarlijks rollen in Polen meer dan 200.000 500's van de band.


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Zotjes dat dat zo blijft verkopen, en sinds 2007 slechts een kleine facelift gehad.

      Zijn heerlijke wagentjes om mee te rijden.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • There are Pretenders among us.....
        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

        Comment


        • There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • De nieuwe FIAT 500 zal gebruik gaan maken van het FCA M1 platform, waar ook de Fiat Argo op gebouwd is en tevens zou de nieuwe Panda er gebruik van gaan maken.
              Waar de nieuwe 500 een kleine B-segmenter wordt, zou de nieuwe Panda een grote A-segmenter worden.
              Last edited by The Pretender; 21/05/2018, 22:40.
              There are Pretenders among us.....
              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

              Comment


              • There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment


                • There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • FIAT UND CHRYSLER "KEINE GLOBALEN MARKEN"

                      Weder für die US-Marke Chrysler noch für die europäische Kernmarke Fiat präsentiert FCA ähnlich detaillierte Pläne.
                      Zwar stellt FCA die marktbeherrschende Position der Kleinstwagen Fiat Panda und 500 sowie die Vorreiterrolle des Chrysler Pacifica bei der Elektrifizierung heraus.
                      Auch sollen die Kleinwagen der Marke ab 2020 als Mild-Hybrid und als reines E-Auto fahren.
                      Aber klare Aussagen zur Zukunft von Tipo, Punto oder Panda fehlen ebenso wie Aussagen zum künftigen Portfolio der Marken Chrysler und Dodge.

                      Marchionnes Erklärung: es handle sich nicht um globale Marken.
                      Darum tauchten sie in der globalen Strategie nicht auf.
                      „Wir versuchen, Ihnen nur die relevanten Zahlen zu geben“.
                      Fiat sei regional nur in Europa und Lateinamerika bedeutend, Chrysler eine rein nordamerikanische Marke.
                      Klar scheint also nur: Die Marken bleiben erhalten.
                      In welcher Form, lässt der Fiat-Chef offen.

                      Medienberichten zufolge will Fiat die erfolgreichen, aber margenschwachen Kleinwagen aus Italien abziehen und künftig in Osteuropa bauen.
                      Das gilt vor allem für den Panda und den Dauerläufer Punto, der seit 2005 gebaut wird.
                      Der 500 läuft bereits in Polen vom Band, der Tipo in der Türkei.
                      Angeblich will Marchionne Fiat aus den USA wieder abziehen, ebenso aus China.
                      There are Pretenders among us.....
                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                      Comment


                      • There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                        Comment


                        • Wreed lelijk
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Comment


                            • There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment


                                • There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                  Comment


                                  •  
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • De verJEEPing gaat verder


                                      MIKE MANLEY NIEUWE TOPMAN

                                      SERGIO MARCHIONNE WEG BIJ FCA

                                      Topman Sergio Marchionne van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) is weg. Gezondheidsproblemen nopen hem het roer vervroegd over te dragen. De nieuwe leider van FCA is Mike Manley, voorheen chef Jeep.

                                      Fiat Chrysler Automobiles heeft Sergio Marchionne (66) vervangen door Mike Manley (rechts op de foto). Complicaties na een operatie aan zijn schouder hebben zijn gezondheid te zwaar aangetast om aan te blijven. Zijn taken worden overgenomen door Jeep- en Ram-chef Mike Manley, een 54-jarige Brit.

                                      Marchionne was sinds 2004 het hoofd van de Fiat Group, in een tijd dat het erg slecht met het concern ging. Het marktaandeel van Fiat in eigen land was in tien jaar tijd gekelderd van vijftig naar minder dan dertig procent. Marchionne wist het tij te keren. In in 2007, net voor de recessie toesloeg, werden weer zwarte cijfers geschreven in Turijn. Door de managementtop uit te dunnen en de productieprocessen te optimaliseren maakte de charismatische Italiaan het bedrijf weer een stuk gezonder. Ook het samengaan van Fiat en Chrysler werd geregisseerd door Marchionne. De autoritaire manier waarop de kleine Italiaan Detroit binnenstormde en de Amerikanen vertelde hoe er van nu af aan zaken worden gedaan, viel niet altijd in goede aarde. Maar een voorzichtig herstel van Chrysler kan Marchionne wel mooi op zijn conto schrijven.

                                      Marchionne zou eigenlijk volgend jaar met pensioen gaan. Manley zal de implemetatie van het eerder dit jaar gepresenteerde 2018-2022 Business Plan onverminderd voortzetten, aldus FCA in een verklaring eerder vandaag.

                                      Bron: Autoweek




                                      Last edited by Jocar; 22/07/2018, 12:31.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment




                                      • den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          De verJEEPing gaat verder


                                          MIKE MANLEY NIEUWE TOPMAN

                                          SERGIO MARCHIONNE WEG BIJ FCA

                                          Topman Sergio Marchionne van Fiat Chrysler Automobiles (FCA) is weg. Gezondheidsproblemen nopen hem het roer vervroegd over te dragen. De nieuwe leider van FCA is Mike Manley, voorheen chef Jeep.

                                          Fiat Chrysler Automobiles heeft Sergio Marchionne (66) vervangen door Mike Manley (rechts op de foto). Complicaties na een operatie aan zijn schouder hebben zijn gezondheid te zwaar aangetast om aan te blijven. Zijn taken worden overgenomen door Jeep- en Ram-chef Mike Manley, een 54-jarige Brit.

                                          Marchionne was sinds 2004 het hoofd van de Fiat Group, in een tijd dat het erg slecht met het concern ging. Het marktaandeel van Fiat in eigen land was in tien jaar tijd gekelderd van vijftig naar minder dan dertig procent. Marchionne wist het tij te keren. In in 2007, net voor de recessie toesloeg, werden weer zwarte cijfers geschreven in Turijn. Door de managementtop uit te dunnen en de productieprocessen te optimaliseren maakte de charismatische Italiaan het bedrijf weer een stuk gezonder. Ook het samengaan van Fiat en Chrysler werd geregisseerd door Marchionne. De autoritaire manier waarop de kleine Italiaan Detroit binnenstormde en de Amerikanen vertelde hoe er van nu af aan zaken worden gedaan, viel niet altijd in goede aarde. Maar een voorzichtig herstel van Chrysler kan Marchionne wel mooi op zijn conto schrijven.

                                          Marchionne zou eigenlijk volgend jaar met pensioen gaan. Manley zal de implemetatie van het eerder dit jaar gepresenteerde 2018-2022 Business Plan onverminderd voortzetten, aldus FCA in een verklaring eerder vandaag.

                                          Bron: Autoweek



                                          Hopelijk heeft/komt Manley met betere plannen voor FIAT.
                                          Ik begrijp nog steeds niet waarom de Argo niet in Europa beschikbaar is.
                                          Met de nieuwe GSE-Firefly turbo motoren er in zal het prima verkopen lijkt mijn, kunnen ze gelijk de stekker uit de Tipo trekken.
                                          There are Pretenders among us.....
                                          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X