Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIAT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
    Een vlugge foto waar m'n 127 opstaat (foto is exact 10j oud) ... in feite wel klein beetje off topic want het is eigenlijk een Seat

Dat laatste zullen we voor een auto uit deze periode door de vingers zien, omdat Fiat volledige operationele (en gedeeltelijke juridische) controle had over Seat. Er werden zelfs exemplaren van sommige modellen uit de Seat-fabriek naar bepaalde markten geëxporteerd met Fiat-logo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      Een vlugge foto waar m'n 127 opstaat (foto is exact 10j oud) ... in feite wel klein beetje off topic want het is eigenlijk een Seat
      Nice! Leuk rijtje oude gebakjes, ook de Opeltjes

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
        Er werden zelfs exemplaren van sommige modellen uit de Seat-fabriek naar bepaalde markten geëxporteerd met Fiat-logo.

De mijne had zowel Fiat als Seat logo's

Het front logo was wel speciaal, heb daar een foto van maar die moet ik nog zoeken ...

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• met die multipla... als hij er ooit komt... gaat niet gelachen worden

www.peugeotforum.be

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Zalige foto. Een 500X staat prominent op de voorgrond terwijl de aandacht toch naar de zalige Coupé Fiat op de achtergrond gaat.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• nummerplaat toevallig gezien? precies een oud koppel

Comment

• Ja, hoopte op iets 5 letterg, maar realiteit was 1-u...

Wil nix zeggen wrs verplicht door keuring haha

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• poor men's ferrari

Comment

• Groots rijplezier | Fiat Cinquecento Sporting (1996)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Fiat 131 Racing Volumetrico Abarth (1982)

Comment

• RELATIEF POSITIEVE CIJFERS

FIAT CHRYSLER VERKOOPT MINDER MAAR DUURDERE AUTO'S

Fiat Chrysler Automobiles heeft in het derde kwartaal iets minder auto's afgeleverd dan een jaar eerder. In totaal gingen er in de maanden juli, augustus en september ruim 1 miljoen auto's van merken als Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Jeep en Ram naar klanten en dealers. Fiat Chrysler merkt daarbij op dat de prijs van die voertuigen, die vaker elektrisch aangedreven of hybride waren, wat hoger lag dan een jaar eerder.

Ook daalde de omzet, maar het bedrijf is positief gestemd en spreekt over 'recordresultaten', waarbij het vooral kijkt naar het aangepaste bedrijfsresultaat. Door de coronacrisis staan de autoverkopen in de meeste landen waar de Italiaans-Amerikaanse autobouwer actief is onder druk, maar Fiat Chrysler doet het in zijn belangrijkste markten minder slecht dan de markt als geheel.

In de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika werden juist meer voertuigen afgeleverd, maar dat was vooral te danken aan een samenwerkingsverband in Turkije. Toch nam ook het marktaandeel in Europa toe. In Noord-Amerika werden iets minder, maar duurdere voertuigen verkocht. Desondanks lag de omzet met 25,8 miljard euro 6 procent lager dan een jaar geleden. De nettowinst kwam uit op 1,2 miljard euro.

Fiat Chrysler is bezig met een fusie met de Franse branchegenoot PSA, dat eigenaar is van de merken Peugeot, Citroën, DS, Opel en Vauxhall. De voorwaarden daarvoor werden iets aangepast om ervoor te zorgen dat het samengaan groen licht krijgt van de Europese Unie. Zo wordt het belang dat PSA heeft in de maker van auto-onderdelen Faurecia afgebouwd, zodat de combinatie minder dan de helft van dat bedrijf in handen heeft. FCA geeft aan te verwachten dat de fusie aan het eind van het eerste kwartaal van 2021 kan worden afgerond.

Bron: Autoweek

Comment

• TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• HOGERE STRAF

FCA ZET ZICH SCHRAP VOOR MILJOENENBOETE

Donkere wolken pakken zich samen boven Fiat Chrysler Automobiles in Amerika. Uit documenten blijkt volgens Reuters dat de autofabrikant rekening houdt met een totale schikking van omgerekend 722 miljoen euro met het U.S. Justice Department. Dit bedrag is toe te schrijven aan strengere straffen voor het overtreden van de Corporate Average Fuel Economy en het sjoemelen met de uitstoot van diesels.

De Corporate Average Fuel Economy (CAFE) is in Amerika wat voor ons in Europa de CO2-norm is. Aan de overkant van de oceaan is het zo dat het wagenpark van een fabrikant wordt getoetst op het gemiddeld verbruik. Is deze waarde te hoog, dan volgt er een boete. De National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) wil die boetes strenger maken, iets wat de regering van Trump in juli 2019 tegenhield. Het Amerikaanse hof van beroep heeft die beslissing echter vernietigd. Hierdoor dreigen alsnog hogere boetes voor autofabrikanten in Amerika. In het financiële document stelt FCA dat het boetebedrag kan oplopen tot omgerekend 500 miljoen euro. Los van dit bedrag is FCA momenteel aan het onderhandelen over een schikking van omgerekend 222 miljoen euro met de Amerikaanse justitie voor dieselfraude.

Mogelijk loopt de schade voor FCA in Amerika dus op tot 722 miljoen euro, afhankelijk van hoe hoog de uiteindelijke boete voor het overschrijden van de CAFE zal zijn. Het zou betekenen dat de winst die het concern onlangs heeft geboekt meteen weer verdampt. In januari 2019 heeft FCA al een schikking van omgerekend 684 miljoen euro getroffen met de California Air Resources Board en eigenaren naar aanleiding van fraude met de uitstoot van diesels. Daarnaast is er in september nog een boete van omgerekend 8,1 miljoen euro betaald voor het misleiden van investeerders.

Al met al lijkt het dus boetes te regenen bij FCA. Het is voor het concern te hopen dat de fusie met PSA in Stellantis hierin kan gaan zorgen voor een positieve ommezwaai. Met name het e-CMP-platform van PSA moet gaan bijdragen aan de uitbreiding van het elektrische aanbod in het huidige portfolio van FCA.

Bron:Autoweek

Comment

• Fiat 1500 Berlina (1965)

Comment

• Fiat 850 Sport Spider (1972)

Comment

• Naar die zijn poep hebben Bertone en Pininfarina goed gekeken om even later de X1/9 en de Lancia Montecarlo te ontwikkelen.

Comment

• Hmm, de 850 Spider is uitgekomen in 1965. De X1/9 en de Monte Carlo zijn flink wat jaartjes jonger, en ook typische seventies kubisme-ontwerpen.

Comment

• X19 Bertone is van 1972, toen werd de Spider ook nog gemaakt blijkbaar.

Comment

Working...
                                          X