Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIAT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Fiat Argenta (1984)





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Fiat Argenta (1984)





      Dat was nu toch effenaf een deplorabele bak. Het absolute dieptepunt van Fiat.

      Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
        Dat was nu toch effenaf een deplorabele bak. Het absolute dieptepunt van Fiat.
        Geen idee, nooit mee gereden. Is slechts 4 jaar gebouwd en zou nochtans een verbeterde versie van de 132 moeten geweest zijn. Zijn opvolger de Croma vond ik ook niet mis destijds.

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • vond dat zelf nog wel een indrukwekkende auto, en hoewel een alfa 90 meer tot de verbeelding zou kunnen spreken, is die nu niet echt veel anders gestyled

          zeker ook omdat ze in 2.5d en turbo-d te krijgen waren...mét bult

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

            Geen idee, nooit mee gereden. Is slechts 4 jaar gebouwd en zou nochtans een verbeterde versie van de 132 moeten geweest zijn. Zijn opvolger de Croma vond ik ook niet mis destijds.
            Tja. De 132 was van 1972, en was toen al een grondige oplapping van de 125, die zelf een oplapping van de 1300/1500 was. Tegen begin jaren 80 was de Argenta echt voorhistorisch. De Croma daarentegen was een zeer moderne auto.

            Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              vond dat zelf nog wel een indrukwekkende auto, en hoewel een alfa 90 meer tot de verbeelding zou kunnen spreken, is die nu niet echt veel anders gestyled

              zeker ook omdat ze in 2.5d en turbo-d te krijgen waren...mét bult
              De Alfa 90 moet dan weer het meest abominabele uit de Alfa-geschiedenis geweest zijn... is dan ook snel afgevoerd en vlug vergeten.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

              Comment


              • STEEDS MEER MERKEN PRIKKEN CONCRETE DATUM

                FIAT WORDT VOLLEDIG ELEKTRISCH MERK IN 2030

                Fiat verkoopt per 2030 enkel nog volledig elektrische auto's. Dat doel is bekendgemaakt door de CEO van het merk, Olivier François.

                Fiat sluit aan in het groeiende rijtje autofabrikanten dat een concreet jaartal hangt aan de overstap naar een puur elektrisch aanbod. Het is het eerste merk binnen Stellantis dat een dergelijk scherp doel neerzet. In 2030 gaan of zijn de laatste Fiats met een verbrandingsmotor aan boord de deur uit.

                François licht het plan toe: "Het is onze taak om elektrische auto's op de markt te brengen die niet duurder zijn dan auto's met een verbrandingsmotor, zodra dat mogelijk is dankzij de dalende kosten van accu's. Dit is ons grootste project. Tussen 2025 en 2030 wordt ons aanbod geleidelijk aan enkel elektrisch. Een radicale verandering voor Fiat", aldus de Fransman.

                Veel concreter wordt de strategie nog niet. Op dit moment zet het Italiaanse merk in op elektrische mobiliteit met de nieuwe, volledig elektrische Fiat 500e, maar gedetailleerde plannen voor meer elektrische modellen in de toekomst zijn er niet. De in 2019 onthulde Centoventi Concept was nog wel een vooruitblik op een mogelijke opvolger voor de Panda die ook volledig elektrisch zou worden. Hoewel er begin 2020 over productieplannen werd gesproken, bleef het sindsdien stil. In een interview met AutoWeek gaf Luca Napolitano (topman van Fiat Europa) vorig jaar aan dat hij het nog steeds een interessant concept vindt: “De Centoventi Concept, uitgebracht ter ere van het 120-jarige bestaan van ons merk, verbeeldt onze ultieme fantasie over hoe een mogelijke Panda-vervanger er op termijn zou uitzien en zou functioneren. Dus als ik op dit moment een nieuwe Panda zou mogen ontwikkelen, dan zou de Centoventi Concept daarvoor het perfecte uitgangspunt zijn. Meer kan en wil ik er niet over kwijt.”

                Het doel van Fiat is mogelijk een voorbode voor andere merken binnen het concern. Er wordt (in de toekomst) natuurlijk veel techniek uitgewisseld tussen merken als Peugeot, Opel en Fiat, dus logischerwijs wordt het in ontwikkeling zijnde modulaire EV-platform van het voormalige PSA de hoeksteen voor meer concrete deadlines voor uitfasering van de verbrandingsmotor.

                Bron: Autoweek


                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Fiat 124 Spider (1972)












                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    STEEDS MEER MERKEN PRIKKEN CONCRETE DATUM

                    FIAT WORDT VOLLEDIG ELEKTRISCH MERK IN 2030

                    Fiat verkoopt per 2030 enkel nog volledig elektrische auto's. Dat doel is bekendgemaakt door de CEO van het merk, Olivier François.

                    Fiat sluit aan in het groeiende rijtje autofabrikanten dat een concreet jaartal hangt aan de overstap naar een puur elektrisch aanbod. Het is het eerste merk binnen Stellantis dat een dergelijk scherp doel neerzet. In 2030 gaan of zijn de laatste Fiats met een verbrandingsmotor aan boord de deur uit.

                    François licht het plan toe: "Het is onze taak om elektrische auto's op de markt te brengen die niet duurder zijn dan auto's met een verbrandingsmotor, zodra dat mogelijk is dankzij de dalende kosten van accu's. Dit is ons grootste project. Tussen 2025 en 2030 wordt ons aanbod geleidelijk aan enkel elektrisch. Een radicale verandering voor Fiat", aldus de Fransman.

                    Veel concreter wordt de strategie nog niet. Op dit moment zet het Italiaanse merk in op elektrische mobiliteit met de nieuwe, volledig elektrische Fiat 500e, maar gedetailleerde plannen voor meer elektrische modellen in de toekomst zijn er niet. De in 2019 onthulde Centoventi Concept was nog wel een vooruitblik op een mogelijke opvolger voor de Panda die ook volledig elektrisch zou worden. Hoewel er begin 2020 over productieplannen werd gesproken, bleef het sindsdien stil. In een interview met AutoWeek gaf Luca Napolitano (topman van Fiat Europa) vorig jaar aan dat hij het nog steeds een interessant concept vindt: “De Centoventi Concept, uitgebracht ter ere van het 120-jarige bestaan van ons merk, verbeeldt onze ultieme fantasie over hoe een mogelijke Panda-vervanger er op termijn zou uitzien en zou functioneren. Dus als ik op dit moment een nieuwe Panda zou mogen ontwikkelen, dan zou de Centoventi Concept daarvoor het perfecte uitgangspunt zijn. Meer kan en wil ik er niet over kwijt.”

                    Het doel van Fiat is mogelijk een voorbode voor andere merken binnen het concern. Er wordt (in de toekomst) natuurlijk veel techniek uitgewisseld tussen merken als Peugeot, Opel en Fiat, dus logischerwijs wordt het in ontwikkeling zijnde modulaire EV-platform van het voormalige PSA de hoeksteen voor meer concrete deadlines voor uitfasering van de verbrandingsmotor.

                    Bron: Autoweek

                    Heel leuk, maar als het niet te betalen valt of mensen het niet betalen willen voor wat men koopt, wordt auto rijden toch een bezigheid van de rijken op de wereld.
                    € 38K voor een fiat 500e ga ik niet betalen, en een elektrische 2022 Panda zal ook niet heel veel goedkoper gaan worden met gebruikmaking van de 500e techniek.
                    Hierbij zou de Panda alleen de kleine motor en het kleine accu pakket krijgen om het nog enigszins betaalbaar to houden, wat naar mijn mening dan ook nog gewoon minimaal € 20-22K gaat kosten in kale standaard trim.
                    Verder is het nog hoogst onzeker dat het grotere 500e accu pakket (en sterkere EV motor ??) in de Panda geleverd gaat worden, om dan ook nog een beetje een fatsoenlijke range te hebben.

                    Zelfs mijn 2018 Abarth met 19.000 Km is al niet meer genoeg geld waard om een nieuwe Panda Hybrid Sport te kopen als ik dat zou willen, omdat dit ook gewoon € 19K+ kost.
                    Meer dan € 20-23K wens ik überhaupt niet aan een auto uit te geven, als ik wat nieuws/anders koop.
                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

                      Heel leuk, maar als het niet te betalen valt of mensen het niet betalen willen voor wat men koopt, wordt auto rijden toch een bezigheid van de rijken op de wereld.
                      € 38K voor een fiat 500e ga ik niet betalen, en een elektrische 2022 Panda zal ook niet heel veel goedkoper gaan worden met gebruikmaking van de 500e techniek.
                      Hierbij zou de Panda alleen de kleine motor en het kleine accu pakket krijgen om het nog enigszins betaalbaar to houden, wat naar mijn mening dan ook nog gewoon minimaal € 20-22K gaat kosten in kale standaard trim.
                      Verder is het nog hoogst onzeker dat het grotere 500e accu pakket (en sterkere EV motor ??) in de Panda geleverd gaat worden, om dan ook nog een beetje een fatsoenlijke range te hebben.

                      Zelfs mijn 2018 Abarth met 19.000 Km is al niet meer genoeg geld waard om een nieuwe Panda Hybrid Sport te kopen als ik dat zou willen, omdat dit ook gewoon € 19K+ kost.
                      Meer dan € 20-23K wens ik überhaupt niet aan een auto uit te geven, als ik wat nieuws/anders koop.
                      E-up en e-citigo prijzen zouden vandaag al haalbaar moeten zijn.

                      Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        E-up en e-citigo prijzen zouden vandaag al haalbaar moeten zijn.

                        Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                        De VW e-up! kost ook gewoon € 26K in Nederland, en dat voor een in de basis al een op leeftijd gerakend model.
                        There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten

                          De VW e-up! kost ook gewoon € 26K in Nederland, en dat voor een in de basis al een op leeftijd gerakend model.
                          In België had je die rond 20k een jaar of 2 geleden. Ik denk dat dat zeker moet kunnen in de toekomst voor een stadswagen met een range tot 200 km.

                          Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • uiteindelijk is dat er al met de spring, in feite...en er zullen nog wel andere chinese modellen komen, mss wel onder die prijs...als de eu niet te hoge import zou heffen ter protectie van de eigen markt

                            Comment


                            • De Spring is nu niet meteen de wagen waar velen op zaten te wachten.
                              Bouw kwaliteit, toebehoren en afwerking zijn een stap terug in de tijd. (Volgens veel artikels)

                              Hij is al vergeleken met de Golf II maar die was dan weer groter en leuker.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • En als ik de reviews in het Spring topic bekijk komt het erop neer dat de auto precies doet waarvoor hij moet dienen, korte ritten en stadsverplaatsingen.

                                Een betaalbare EV voor een privérijder is anders nog nergens te vinden.

                                Dacia is nochtans goed bezig. Prijsbreker als altijd. Gelukkig bestaat er zo'n merk

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Klopt Jocar maar blij ga je van deze Chinees niet worden.
                                  Jij al zeker niet want je hebt liefst om de 3 jaar een nieuwe wagen en niet ene die je wat betreft opties en afwerking terug naar je dertiger jaren brengt.

                                  Wil maar zeggen dat de “gevestigde waarden” nooit zo laag in prijs gaan kunnen/willen gaan omdat ze het niet meer kunnen permitteren om zoiets af te leveren.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Klopt Jocar maar blij ga je van deze Chinees niet worden.
                                    Jij al zeker niet want je hebt liefst om de 3 jaar een nieuwe wagen en niet ene die je wat betreft opties en afwerking terug naar je dertiger jaren brengt.

                                    Wil maar zeggen dat de “gevestigde waarden” nooit zo laag in prijs gaan kunnen/willen gaan omdat ze het niet meer kunnen permitteren om zoiets af te leveren.
                                    Slechte vergelijking, want ik heb dan ook geen stadsauto nodig maar een kilometervreter

                                    Maar voor wie zoiets kan gebruiken om rond de kerktoren te rijden volstaat het ruimschoots. Deze Spring mag dan wel gebaseerd zijn op de Renault K-ZE voor India en Brazilië maar is volledig aangepast aan de Europese normen.

                                    En wat dan te zeggen van de Chinese MG's. Ik lees daar enkel goeie reviews over en die zijn ook betaalbaar voor Jan Modaal die een EV of PHEV wil.

                                    Sommige 'gevestigde waarden' mogen gerust een voorbeeld aan Dacia nemen. Onze Duster is prijs-kwaliteit van het beste wat we hier al gehad hebben en dat is echt niet met verouderde techniek, integendeel!
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Neen, geen slecht woord over Dacia.
                                      Daar gaat het niet om.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Fiat Ritmo 60 CL ( 1978 )























                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X