Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FIAT Lovers
Collapse
X
-
Het Fiat concern heeft in november in Europa 95.225 auto’s verkocht, hetgeen goed is voor een marktaandeel van 7,8 %. Hiermee is het Renault gepasseerd, dat 92.908 auto’s aan de man bracht en 7,6 % realiseerde. Vorige jaar november waren deze percentages nog 7,0 % resp. 9,7 %. De ontwikkeling illustreert zowel de opkomst van Fiat als de vrije val waarin Renault is beland.
Op jaarbasis is Renault (8,7 % marktaandeel) nog wel groter dan het Fiat concern (7,6 %). En ook op merkniveau (Renault zonder Dacia, Fiat alleen met zijn eigen merk) weten de Fransen de Italianen nog te kloppen. In november waren de beide merken goed voor 7,3 resp. 6,1 % marktaandeel. Maar ook hier is de trend onmiskenbaar dat Renault volgend jaar wel eens de kleinste Europese volumeproducent zou kunnen worden. In november 2005 had Renault als merk namelijk nog 9,3 % van de markt in handen en Fiat 5,4 %. Op jaarbasis (januari t/m november) gaat het om 8,4 % resp. 5,8 %.
Er zijn geen signalen dat Renault de bodem al bereikt heeft en ook de eerste helft van 2007 zal moeilijk blijven. Topman Ghosn spreekt zelf van een ‘zeer hard semester’; pas in de 2e helft van volgend jaar (als de levering van de nieuwe Twingo en Laguna op gang komt) kunnen de afzetresultaten verbeteren. Toch houdt Ghosn vast aan zijn doelstelling om dit jaar een marge van 2,5 % te realiseren en volgend jaar zelfs van 3,0 %. Ontslagen zouden volgens de topman niet aan de orde zijn.
Voor Fiat kan 2007 niet snel genoeg beginnen, want in september zal de nieuwe 500 het straatbeeld gaan opvrolijken en niet lang na de champagnekurk op 1 januari zal de nieuwe Bravo de showrooms in spatten. Met name dit laatste model is van groot strategisch belang omdat Fiat zich met de Bravo wil terugvechten in het C-segment. Het nieuwe model oogt goed, maar feitelijk moeten de Italianen helemaal opnieuw beginnen in de compacte middenklasse. Voor de 500 is dat anders, niet alleen omdat Fiat traditioneel sterk is in het A/B-segment, maar ook omdat dit model optisch heel duidelijk verwijst naar het origineel uit 1957.
Comment
-
-
Onze Punto mag alweer naar de garage Vandaag langs geweest omdat het lampje brandt dat aangeeft dat er een foute meeting is geweest in de motor, nu is er een injector het aan het begeven. Weeral een dikke 400,00 EUR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichtenge moet daar is snel nen bocht meepakken
no way dat ge da nog is wilt proberen!
Mss komt hij wel terug op z'n pootjes terecht?
Comment
-
Fiat 500 met Alfa V6 Turbo techniek.Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ds olineFiat boekt goede resultaten dankzij herstel Fiat Auto
MILAAN - De Italiaanse Fiat Group heeft in 2006 sterke resultaten neergezet dankzij het spectaculaire herstel van de autodivisie. De Fiat-groep gaat daarom voor de eerste keer in vijf jaar een dividend uitbetalen. Dat heeft de groep donderdag bekendgemaakt in een persbericht.
De Fiat-groep bereikte een nettowinst van 1,15 miljard euro, iets lager dan in 2005 (1,42 miljard euro). In 2005 bestond de nettowinst wel voor een deel (1,04 miljard euro) uit een eenmalige schadevergoeding van General Motors wegens de verbreking van de samenwerking.
Het is de eerste keer sinds 2000 dat Fiat Auto zo'n winst kan boeken. De groep realiseerde een doorbraak in West-Europa, met een stijging van zijn marktaandeel met 1,1 punten tot 7,6 procent.
,,2006 is een belangrijk jaar geweest voor de toekomst van Fiat want het werd gekenmerkt door de voltooiing van een intense herstructurering die de groep toelaat om een nieuwe fase van groei en verbetering te kennen tussen 2007 en 2010'', aldus Fiat in een persbericht.
Is toch nog eens goed nieuws over de Fiat Auto groep. 2005 was ook al winstgevend maar vooral dankzij eenmalige opbrengsten van GM. Ik hoop dat er nu weer wat finaciele ademruimte komt om Lancia weer zijn glorie terug te geven. Zéér jammerlijk hoe dit merk de afgelopen jaren werd behandeld.
Comment
-
Weet iemand hier meer over een Fiatje dat een dubbelganger was van de Citroën Méhari ? Volgens de vader van mijn vriendin is dat een 'Fiat Moretti', maar met e-zoekmachines vind ik maar bitter weinig info ...1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk BerichtenWeet iemand hier meer over een Fiatje dat een dubbelganger was van de Citroën Méhari ? Volgens de vader van mijn vriendin is dat een 'Fiat Moretti', maar met e-zoekmachines vind ik maar bitter weinig info ...
Comment
-
Enkele weken terug beslist om onze Fiat Punto 1.2 na 6 jaar en ongveer 95000 (voor het grootste deel probleem-) kilometers weg te doen. Er stonden weer grote kosten voor de deur en dat heeft de doorslag gegeven. Het waarschuwingslampje dat de injectoren stuk zijn brandt af en toe plus de sturing van de servo valt ook af en toe uit. En dus hebben we beslist van hem weg te doen. Bij de Mitsubishi-dealer waar mijn nonkel werkt gaven ze er nog 3800,00 EUR voor en dat vonden wij een mooie prijs voor deze auto en dus hebben we maar een nieuwe Colt gekocht. Dus vanaf 12 maart is onze Punto weg!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk BerichtenWeet iemand hier meer over een Fiatje dat een dubbelganger was van de Citroën Méhari ? Volgens de vader van mijn vriendin is dat een 'Fiat Moretti', maar met e-zoekmachines vind ik maar bitter weinig info ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk BerichtenEnkele weken terug beslist om onze Fiat Punto 1.2 na 6 jaar en ongveer 95000 (voor het grootste deel probleem-) kilometers weg te doen. Er stonden weer grote kosten voor de deur en dat heeft de doorslag gegeven. Het waarschuwingslampje dat de injectoren stuk zijn brandt af en toe plus de sturing van de servo valt ook af en toe uit. En dus hebben we beslist van hem weg te doen. Bij de Mitsubishi-dealer waar mijn nonkel werkt gaven ze er nog 3800,00 EUR voor en dat vonden wij een mooie prijs voor deze auto en dus hebben we maar een nieuwe Colt gekocht. Dus vanaf 12 maart is onze Punto weg!
dat was een storing in het motormanagement, gelukkig kwam he tniet bij mij voor, maar ik heb er enkele maanden geleden wel een brief van gekregen van FIAT belgio dat dit kostenloos werd verholpen, dan heb ik hem toch maar binnengedaan, alst voor niets is
en het was trouwens een 2ehands uit 2002 dus knap werk van FIAT
Comment
Comment