Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIAT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja, écht ongelooflijk mooi ding!

Comment

• Morgen gaan we(ga de auto van mijn vrouw worden) een Fiat 500C bestellen.

We zijn vorige week effe langs geweest voor een vrijblijvende offerte en er wordt overal bij Fiat de nettoprijzen toegepast. Dus geen enkele korting(wegens het succes van de 500). Is dit bij elke dealer zo? Wel geeft Fiat een premie van zo'n 800€ + 5 jaar waarborg.

Levertijd ergens in september(augustus is men in verlof bij Fiat Italië).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
        Morgen gaan we(ga de auto van mijn vrouw worden) een Fiat 500C bestellen.

We zijn vorige week effe langs geweest voor een vrijblijvende offerte en er wordt overal bij Fiat de nettoprijzen toegepast. Dus geen enkele korting(wegens het succes van de 500). Is dit bij elke dealer zo? Wel geeft Fiat een premie van zo'n 800€ + 5 jaar waarborg.

Levertijd ergens in september(augustus is men in verlof bij Fiat Italië).
        Jij kan dat ruiken zeker? Wij zijn zaterdag voor mijn vriendin ook een Fiat 500 gaan kopen. Weliswaar eentje met vast panoramisch dak en occasieke van 24.500 km
        Senna, Driven To Perfection

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
          Jij kan dat ruiken zeker? Wij zijn zaterdag voor mijn vriendin ook een Fiat 500 gaan kopen. Weliswaar eentje met vast panoramisch dak en occasieke van 24.500 km
          't Moet zijn dat ik het geroken heb....
          (wacht ik heb effe nog iets te melden in de BMW-lovers topic )

Comment

• Fiat Coupé 1.8 of Fiat Barchetta 1.8 ... Twijfels twijfels. Ik wil er eentje kopen tegen dat mijn vriendin in augustus haar rijbewijs haalt (enfin, hopelijk haalt!). Bij wijze van cadeautje. En ik weet dat ze deze heel leuk vindt allebei, en toevallig ik ook

Heeft iemand hier ervaring met de Fiat Coupé?
            2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
              KidCool hier op het forum heeft (of had?) er nog eentje, toevallig ook een 1800 dacht ik.

Comment

• roestdeeltjes Fiat 500

Ik wil niemand onnodig ongerust maken, maar er is blijkbaar een probleem met de achterkleppen van de 500(c).
                Hetgeen ik er uit begrijp is dat er in de achterkleppen door 'spoorwegroest' (transport via trein) roestdeeltjes ingebrand zouden zijn in de blanke laklaag. Aandachtspuntje ?

http://www.500forum.nl/viewtopic.php...=1657&start=50

Als het al oud nieuws is, mijn excuses
                Last edited by ; 18/09/2011, 23:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                  Fiat Coupé 1.8 of Fiat Barchetta 1.8 ... Twijfels twijfels. Ik wil er eentje kopen tegen dat mijn vriendin in augustus haar rijbewijs haalt (enfin, hopelijk haalt!). Bij wijze van cadeautje. En ik weet dat ze deze heel leuk vindt allebei, en toevallig ik ook

ik heb die motor gehad in men lancia delta hpe '1.8 vvt 16v

gevoelig voor db riem en olietekort (zelfde blok als alfa twin spark 16v)

de coupe is een goede auto op zich enkel zou ik goed opletten op motorgeluiden(lagerschade door olie tekort) voor de 1.8

de 2.0 is het lampredi blok en wel sterker of 16v of 20v turbo maar dat zijn dure rakkers in onderhoud en taxen enz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
                    Na de E411 volgt de superleuke N4 en ook daar mocht het 500'tje zich eens uitleven. Superleuk in de afdalingen, iets minder wanneer er moest geklommen worden. Ondanks het planken van het gaspedaal en een flinke stijging van het momentane verbruik, bleef de snelheidsmeter onbeweegbaar op 120 km/h (bij iets steilere stukken zakte ie zelfs wat ). Dat was ik niet gewoon en op zo'n momenten mis je het koppel van een diesel. Maar kom, omdat het een stadswagentje is, wordt het hem vergeven .

Uiteindelijk afslag "La Roche" genomen en toen moest ik toch even aan de kant omdat het water bij iemand te hoog kwam ( ). Van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens een foto te maken .

Na de korte pauze, werd de rit verder gezet en mocht de 500 even genieten van een korte rustpauze op één of andere parking (merk de burcht in La Roche op (en natuurlijk de kleine 500 ) ).

Hmmm, mijn Canon IXUS 40 blijkt toch al flink verouderd te zijn dus iets mindere foto's maar kom, 't is nog toonbaar (denk ik toch ).

Na het (korte) bezoek aan La Roche, werd de terugrit richting Lokeren ingezet. Kort genoten van het toch wel leuke rijden op de Ardense baantjes maar toch ingezien dat de 1.2 hier flink wat paarden mist. Qua wegligging wel aangenaam verrast en plakt ie vrij goed in de bochten. Enkel mis je dan wel énorm veel steun van de zetels (sportstoelen in de Astra gewoon en dat mis ik dan ENORM).

Opnieuw over de N4, E411, Brusselse Ring, E19 en E17 naar huis gereden.
                    Eventjes reageren op bovenstaand. Binnenkort blaast de Fiat 500 z'n 2e verjaardagskaarsje uit en staat de teller op 16.000 km. Het afgelopen jaar is er slechts 5.000 km bij gekomen op de teller en is dit alsmaar meer en meer in dalende lijn. Ik denk dat ie volgend jaar zelfs niet aan 5.000 km komt.

Voor de rest geen enkel probleem mee (zou wel erg zijn gezien de lage kilometerstand). Enkel "zuipt" ie meer dan 8l/100 km. Nu ja, gezien de vele korte ritjes is dit nog te verantwoorden maar blijft dit veel. Zijn "oude broer", de Z3, verbruikt zelfs minder .
                    BMW F30 316d Sportline - '13
                    BMW Z3 1.8 -- '97
                    --------------------------------------------------------------
                    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Comment

• 500 by MB Design.

Fiat 500 Typ 312 Abb. 8x17 mit Felgendesign DIAMOND Silver

Comment

• Fiat 131 Abarth

Comment

• Comment

• Last edited by ; 15/01/2012, 20:08.

Comment

• Comment

• Fiat Abarth 131-R

Comment

• Comment

• Comment

• Comment