Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Die Damptronic is trouwens niet instelbaar hoor mannen : is te bedienen via de PASMknop, dus gewoon of sport. Komt erop neer dat alles een stukje strakker wordt.

    Is een systeem, speciaal ontwikkeld om met PASM te werken.

    Je hebt ook systemen met wel 9 of 10 instellingen, maar dan werkt je PASM niet meer....

    Het is mij trouwens niet echt duidelijk of Damptronic = PSS10
    Het Damptronic-systeem is een optioneel systeem bovenop de Bilstein B16. De B16 bestaat in 9- en 10-voudig verstelbare uitvoering (PSS9 en PSS10).

    De basisfeatures van de B16 blijven dus zeer zeker : andere dempers en veren, instelbaar in hoogte en demping (basisinstellingen). Met de knopdruk kies je dan tussen de 2 vooringestelde instellingen : comfort of sport.

    Of da's toch wat ik dacht gelezen te hebben.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Mietje
      32 and counting

      + een slechte rug



      Ik zou b.v. nooit de optionele carbon sportkuipjes willen, hoe vet die ook zijn. Ook niet op een GT3 of een GT2. Ik wil verwarmde zetels voor de gewone wegritten. En dan haal ik me er wel een SP-A H.A.N.S. bij die ik zelf snelsnel monteer voor de trackdays.

      Comment


      • al ingezeten?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Het Damptronic-systeem is een optioneel systeem bovenop de Bilstein B16. De B16 bestaat in 9- en 10-voudig verstelbare uitvoering (PSS9 en PSS10).

          De basisfeatures van de B16 blijven dus zeer zeker : andere dempers en veren, instelbaar in hoogte en demping (basisinstellingen). Met de knopdruk kies je dan tussen de 2 vooringestelde instellingen : comfort of sport.

          Of da's toch wat ik dacht gelezen te hebben.
          Zo verstond ik 't ook.

          Comment


          • Yep. Paar keren zelfs, één keer ook rijdend (GT3 RS).

            Super zetels, maar niet om mee kilometers af te malen vind ik. En "mijn" Boxster of Cayman zou 'k toch ook mee op reis willen nemen. Dan zijn gewone zetels m.i. beter : een stuk comfortabeler.

            On track maakt het niet veel uit of je standaardzetels of sportzetels hebt, op de weg wel : toch betere grip op 't lichaam met sportzetels (adaptief of niet). On track zou ik een H.A.N.S.-compatibel kuipje willen, denk ik. Allez, als ik met zo'n budget zou gaan shoppen dan toch.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Op welke kar?
              997S en 4S, weet niet of 't LSD op de Turbo gratis was.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                Zo verstond ik 't ook.

                'k Lees zelfs daarnet nog dat de Damptronic dus ook gebruik maakt van de sensoren in 't voertuig, om on the fly ook z'n demping aan te passen (binnen een beperkter bereik). Dus fully compatible.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  997S en 4S, weet niet of 't LSD op de Turbo gratis was.
                  Op de turbo is het sperdiff optioneel en tegen betaling, op de karren waar het PASM standaard was (dus de S'en) was de verlaagde sportophanging met sperdiff een gratis optie (ter compensatie voor het verlies van de PASM).

                  Was het ook niet zo dat je 't op de 4(S) niet kon krijgen? Nu met de facelift is die verlaagde sportophanging er niet meer. En het sperdifferentieel is een aparte optie met "Sport-PASM" ofzo?

                  Vage shit allemaal.


                  Edit : ah je zegt op de 4S wel, dan zal 't wel zo zijn.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                    997S en 4S, weet niet of 't LSD op de Turbo gratis was.
                    Fout

                    Verlaging is gratis.
                    LSD is een optie van 1300 €

                    de 4/4S heeft standaard LSD

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Was het ook niet zo dat je 't op de 4(S) niet kon krijgen? Nu met de facelift is die verlaagde sportophanging er niet meer. En het sperdifferentieel is een aparte optie met "Sport-PASM" ofzo?
                      Momenteel:
                      -20mm = gratis (met behoud van PASM!)
                      LSD = betalen

                      en de 4-wielaandrijvers hebben standaard een sper

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Fout

                        Verlaging is gratis.
                        LSD is een optie van 1300 €

                        de 4/4S heeft standaard LSD
                        Wat is er dan fout? (ik heb 't over pre-FL hé)

                        Bij de Carrera S en 4S hing verlaging altijd samen met 't LSD, -20mm + LSD = gratis.
                        100% zeker.

                        Van de Turbo weet ik 't niet.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Fout

                          Verlaging is gratis.
                          LSD is een optie van 1300 €

                          de 4/4S heeft standaard LSD
                          Da's facelift-gedoe. Wij waren bezig over de prefacelift. Daar was op geen enkel model, GT3 (RS) en GT2 na, het sperdiff standaard. Op de turbo is/was het een te betalen optie, op de S (en Porker zegt ook 4S) was het een gratis optie (verlaagde sportophanging + sperdifferentieel) ter vervanging van de standaard PASM op die modellen. Geen idee of het te krijgen was op de gewone Carrera, maar indien dat zo was dan zal het een te betalen optie geweest zijn omdat de niet-S'en de PASM niet standaard hadden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Fout

                            Verlaging is gratis.
                            LSD is een optie van 1300 €

                            de 4/4S heeft standaard LSD
                            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Momenteel:
                            -20mm = gratis (met behoud van PASM!)
                            LSD = betalen

                            en de 4-wielaandrijvers hebben standaard een sper

                            Jij spreekt over de facelift blijkbaar. En S-PASM is los te krijgen van een LSD, dan?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten




                              De Cayenne mogen ze zelfs houden van mij, geef mij gewoon de 356 en ik ben al tevreden
                              Idem

                              Het is een Carrera 2000 GS volgens mij, 130 paarden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                Bij de Carrera S en 4S hing verlaging altijd samen met 't LSD, -20mm + LSD = gratis.
                                100% zeker.
                                4S weet ik niet (maar ik geloof je), rest is zeker juist. En enkel op de coupé ook, dacht ik, niet op cabrio of targa.

                                In de States hadden ze daar zelfs geen recht op, als ik me niet vergis? Die optie werd daar niet aangeboden?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                  Jij spreekt over de facelift blijkbaar. En S-PASM is los te krijgen van een LSD, dan?
                                  Yep, ofwel neem je de S-PASM (gewoon wat kortere veren en een tikkie stuggere afstelling), ofwel neem je S-PASM in combinatie met het sperdifferentieel.

                                  Comment


                                  • Was dat verkrijgbaar met de automaat? (gekke combo, I know, maar gek zijn doet geen zeer)

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                      (4S -20mm LSD
                                      Eigenlijk nog zo zot niet. 4S valt ook goed te driften, misschien niet zo zuiver en 'ie zal zich waarschijnlijk wel iets sneller recht trekken, maar 'k denk dat je er al iets vroeger scheef mee kan gaan (iets verder voor de apex al) en misschien zelfs een tik dwarser.

                                      Maar doe mij toch maar een S.

                                      Nee, ik lieg, doe mij maar een facelift Boxster S. Of een Cayman S. Ik zou hard twijfelen tussen die twee. Boxster omdat ik open kan rijden (maar m'n vriendin vindt dat niet leuk, 't is een kouwelijke ), Cayman omdat die toch iets veiliger is op circuit (ge hebt nog een stalen dak boven uw hoofd).

                                      Bestaan er rolbeugels voor de Cayman? Waar je dan ook racebelts aan kan bevestigen?

                                      Comment


                                      • Wat klinkt dat beestachtig zeg..

                                        + YouTube Video
                                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X