Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • in Nederland, standaardtarieven:


    20.000km onderhoud
    Porsche 964 C2 Handgeschakeld MJ '90-'91 EUR 1.063,20

    40.000km onderhoud
    Porsche 964 C2 Handgeschakeld MJ '90-'91 EUR 1.167,20

    997:
    Groot Onderhoud (elke 60.000 km) EUR 579,00
    Klein Onderhoud (elke 30.000 km) EUR 475,00

    Comment


    • Wist ik niet!

      Onderhoudsprijzen van Porsche hoeft ge mij ni vertellen

      Comment


      • Zo ziet ge het verschil, en waarom het prijsverschil zo groot is

        Comment


        • Valt wel mee die prijzen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
            Valt wel mee die prijzen.
            Voor de recente wel.

            Als ik dat uittel komt dat goedkoper uit dan mijn Z (die ging elke 10K binnen en dat kostte mij 250€)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Voor de recente wel.

              Als ik dat uittel komt dat goedkoper uit dan mijn Z (die ging elke 10K binnen en dat kostte mij 250€)
              Haha idd. De Lexus is op sommige onderhoudsbeurten duurder
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                Die tweede is zo'n Herrmann zeker? Blijkbaar nogal een hype op 't forum, tot voor een maand had ik van die mens nog ni gehoord... Leuk geluidje op basis van die film, maar niet bepaald te rijmen met een 997 Cabrio hé...
                En blijft m'n twijfel nog in hoeverre die uitlaat deftig geëngineerd kan zijn op die tijd.
                Als ik het me goed kan herinneren ben ik enige tijd geleden een geluidsfragmentje tegengekomen van een rode Audi R8 met, dacht ik toch, een uitlaatsysteem van Herrmann. Klonk echt wel super imho.

                Gevonden

                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Nee

                  Bij die oudere Porsches moet het blok eruit om de kleppen te stellen. Maar dat is sinds de 993 niet meer nodig.

                  ik zal u effe tonen wat dat wil zeggen in termen van prijs, secondje
                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  in Nederland, standaardtarieven:


                  20.000km onderhoud
                  Porsche 964 C2 Handgeschakeld MJ '90-'91 EUR 1.063,20

                  40.000km onderhoud
                  Porsche 964 C2 Handgeschakeld MJ '90-'91 EUR 1.167,20

                  997:
                  Groot Onderhoud (elke 60.000 km) EUR 579,00
                  Klein Onderhoud (elke 30.000 km) EUR 475,00

                  Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Wist ik niet!

                  Onderhoudsprijzen van Porsche hoeft ge mij ni vertellen
                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Zo ziet ge het verschil, en waarom het prijsverschil zo groot is

                  Maar is het ook zelf te doen? Of gebruiken ze voor alles special tools? Een 996 is tegenwoordig niet gek veel duurder meer dan een M5 of een E55 AMG, maar kun je zelf olie wisselen, bougies wisselen etc etc of moet je hem dan per se binnensteken?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                    Maar is het ook zelf te doen? Of gebruiken ze voor alles special tools? Een 996 is tegenwoordig niet gek veel duurder meer dan een M5 of een E55 AMG, maar kun je zelf olie wisselen, bougies wisselen etc etc of moet je hem dan per se binnensteken?
                    Bij een recente kan je dat allemaal zelf imho.

                    edith: als je niet veel belang hecht aan restwaarde. Bij zo een kar is een onderhoudsboekje van een officieel dealer wel centen waard

                    Comment


                    • Ach, ze kosten nog amper 20k in aanschaf, dus veel kun je al niet meer afschrijven.

                      Comment


                      • k koop liever een 350Z dan een pre-facelift 996 eerlijk gezegd

                        Comment


                        • Gewoon ffe ter interesse: weet iemand ergens een 997 GT2 staan bij een garage in de showroom?

                          Comment


                          • Niet in België.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten


                              Perfectie.
                              I fully agree !

                              Geen meegespoten spoilerlippen en skirts (da's enkel goed om te mogen herspuiten na 3 trackdays), velgen in kleur (maar niet te donker), prachtige kleur, ClubSport, ...

                              Van mij mag dat ook zonder PCCB, maar dat gaat niet op de GT2. PCCB's slijten ook erg hard bij circuitgebruik, en dan zijn stalen schijven toch een serieus pak goedkoper. En je vindt er meer verschillende remblokken voor.

                              Maar 'k zou 'm zo meenemen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Fritzerer Bekijk Berichten

                                Fak, da's zo ene van 9ff met 900pk, right? Efkes zot doen.

                                Meegespoten spoilerlip is wel niet zo knap, imo.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                  Als ik het me goed kan herinneren ben ik enige tijd geleden een geluidsfragmentje tegengekomen van een rode Audi R8 met, dacht ik toch, een uitlaatsysteem van Herrmann. Klonk echt wel super imho.

                                  Gevonden

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  Fak. Klinkt pokkelekker. En rood.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    prachtige kleur
                                    Meteor gay, niet?
                                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Van mij mag dat ook zonder PCCB, maar dat gaat niet op de GT2. PCCB's slijten ook erg hard bij circuitgebruik, en dan zijn stalen schijven toch een serieus pak goedkoper. En je vindt er meer verschillende remblokken voor.
                                      Voor regelmatig trackdaygebruik is PCCB nochtans ideaal. 't Is maar bij competitief circuitgebruik dat je idd met overdreven slijtagekosten gaat zitten, vandaar dat de GT3 cup en dergelijke idd met stalen schijven rondrijden...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                        Voor regelmatig trackdaygebruik is PCCB nochtans ideaal. 't Is maar bij competitief circuitgebruik dat je idd met overdreven slijtagekosten gaat zitten, vandaar dat de GT3 cup en dergelijke idd met stalen schijven rondrijden...
                                        Is dat niet omdat keramische schijven niet toegelaten zijn in de GT3-klasse?

                                        Gewoon een bedenking hé

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                          Voor regelmatig trackdaygebruik is PCCB nochtans ideaal. 't Is maar bij competitief circuitgebruik dat je idd met overdreven slijtagekosten gaat zitten, vandaar dat de GT3 cup en dergelijke idd met stalen schijven rondrijden...
                                          Aha, goed te horen. Dat was alleszins bij de 996 anders. Heb dat in 't begin van de 997 ook te horen gekregen en gelezen, maar misschien is dat nu inderdaad opgelost.

                                          Mind you, tracken = voor mij 100% geven hé. Ik zou, mocht ik de keuze hebben, echt nooit PCCB's nemen op 'n track car. Hoe goed ze ook zijn. Louter om wille van de prijs (de optie alleen al, en daarna nog 'es vervanging van schijven en blokken, ...).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X