Oorspronkelijk geplaatst door reVel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWat je nu zegt is even "simplistisch" als je eigen redenering (met bijhorende "fout").
Gebruik op de openbare weg van een Cayenne vereist ook geen verlaging. Dus waarom zit daar meer logica in dan in mijn uitspraak?
Ik herhaal m'n stelling : het verlagen van een Cayenne of een SUV bij uitbreiding, is geenszins belachelijk, en de argumentatie die je aanbrengt om je stelling te verdedigen slaat nergens op, en proberen mij dezelfde redeneringsfout in m'n schoenen te schuiven is nog erger.
Give it up.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEn wat is "belachelijk" in mijn ogen? Dat is een auto die gemaakt is met een bepaald doel (en dus bijhorende beperkingen) gaan aanpassen om hem op een ander soort auto te doen lijken, ipv direct het soort auto te kopen dat het juiste doel heeft. (En dat gaat bv over de bodemvrijheid bij een SUV/sportwagen)
Point final.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GTA freak Bekijk Berichtenis het noselift systeem bij porsche ook als optie verkrijgbaar? wistk niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMijn stelling is geenszins simplistisch, aangezien het verlagen van een Cayenne 'm strakker doet rijden, wat 'm sportiever maakt rijden op geplaveide wegen, en 'm dus mogelijks aantrekkelijker maakt voor de eigenaar.
Het verhogen van een 911 heeft geenszins gelijke gevolgen voor het rijden van die auto op de weg.
Ik vind jou belachelijk dat je zo zwart/wit in vakjes denkt. Zoals ik al zei : veel Cayenne-eigenaren rijden net een Cayenne omdat het de enige 4-deurs Porsche is (tot op heden) die plaats biedt aan 5 inzittenden. En als die eigenaren die auto kopen met die eigenschappen als hoofdreden, maar ze hebben de bodemvrijheid niet nodig, en ze willen net wél een superstrak weggedrag, dan is een verlaging van die auto een zeer goeie manier om dat te bekomen, en geenszins belachelijk.
Point final.
maar bon, ge hebt ongetwijfeld gelijk gTa, ik zal wel mis zijn.
Wachtende op uw volgende epistel teken ik met de meeste hoogachting ...
Een vakjesdenker (...Wie denkt er hier in vakjes ( SUV verlagen --> good, sportwagen verhogen --> TEH SUX ) )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenProbleem is dat je vergeet dat ik logica in m'n uitspraken steek, iets wat jij bij die quote-aanpassing overduidelijk niet doet. Je maakt er zelfs een zware redeneringsfout in (gebruik op de openbare weg vereist geen hoger gelegde ophanging op een 911, ook niet met onze staat van de wegen, en evenmin voor de vele verkeersdrempels), maar hey : alles is geoorloofd om de eigen uitspraken te proberen vergoelijken, right?
En dan nog : als iemand een Porsche 911 wil, maar 'm enkele centimeters hoger legt om zo b.v. over z'n oprit naar z'n huis te kunnen rijden (let's say een ongeplaveide oprit met wat stenen e.d., in 't zuiden van Frankrijk), en voor de rest schaadt dat het gebruik van die 911 voor die persoon niet, dan is dat geenszins belachelijk. Toegegeven : kans is klein dat je dat tegenkomt, omdat dan vaak een auto met af fabriek grotere bodemvrijheid wordt gekocht, maar toch.
En wat de verkeersdrempels betreft : als het toch niet lukt, dan installeer je 'n noselift-systeem, je bent helemaal niet verplicht om je gehele auto hoger te gaan leggen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEen verhoogde 911 kan sneller over verkeersdrempels rijden en zal in de gemiddelde Vlaamse gemeente dus sneller van A naar B geraken, alsook oneffenheden in de weg beter wegfilteren en dus voor meer comfort zorgen. En als eigenaren die die auto kopen meer comfort willen (en niet om als snelste de oprit van de E40 te pakken), dan is een verhoging van die auto een zeer goeie manier om dat te bekomen, en geenszins belachelijk.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDan moet je wel toegeven dat die mensen dat enkel en alleen kopen omdat er Porsche op de motorkap hangt, want anders kan je zonder "foefelare" ook je gading vinden bij BMW, Audi of Mercedes. Ergo, badge snobbery.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichtenmaar bon, ge hebt ongetwijfeld gelijk gTa, ik zal wel mis zijn.
Dat jij dat belachelijk vindt, is voor mij goed. Dat het belachelijk is, is je reinste onzin. Zo ook je staaltje van omgekeerd redeneren, aangezien het hoger leggen van een 911 (in tegenstelling tot het lager leggen van een SUV) op zo goed als elk vlak nadelig zou zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenWachtende op uw volgende epistel teken ik met de meeste hoogachting ...
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEen vakjesdenker (...Wie denkt er hier in vakjes ( SUV verlagen --> good, sportwagen verhogen --> TEH SUX ) )
That's all.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenM'n pa heeft het simpeler gedaan, die heeft de oprit lager gelegd
Maar da's ni altijd mogelijk, hè. Half of geheel onder de grond liggende garages met een "neerloop", die b.v. te kort is en daardoor de hoeken te scherp om met bepaalde auto's binnen te kunnen (chassis raakt grond bij 't inrijden van die neerloop, of neus/kont raken de grond bij 't afrijden van het schuine gedeelte beneden). Zie je wel vaker, dacht zelfs dat iemand hier op 't forum 'es een topic opende over hoe z'n Porsche in z'n garage te krijgen, maar weet niet meer juist waar...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Maar da's ni altijd mogelijk, hè. Half of geheel onder de grond liggende garages met een "neerloop", die b.v. te kort is en daardoor de hoeken te scherp om met bepaalde auto's binnen te kunnen (chassis raakt grond bij 't inrijden van die neerloop, of neus/kont raken de grond bij 't afrijden van het schuine gedeelte beneden). Zie je wel vaker, dacht zelfs dat iemand hier op 't forum 'es een topic opende over hoe z'n Porsche in z'n garage te krijgen, maar weet niet meer juist waar...
Per ongeluk hebben we dat toch een stukje meegehad En dan de oprit veel langzamer omhoog doen gaan. Vroeger was dat precies in 2 delen en ineens nogal een "toenk". Nu niet meer dus, maar de P schreept toch altijd lichtjes Mijne net niet.
Comment
-
Trouwens, "belachelijk" is een waarde-oordeel, geen feit. Het is ingenieur-naft zijn goed recht om iets belachelijk te vinden
Het onderscheid dat je maakt tussen iets belachelijk "vinden" en iets dat belachelijk "is", bestaat gewoon niet
En al dat gemelk omtrent een mening !!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Dat jij dat belachelijk vindt, is voor mij goed. Dat het belachelijk is, is je reinste onzin. Zo ook je staaltje van omgekeerd redeneren, aangezien het hoger leggen van een 911 (in tegenstelling tot het lager leggen van een SUV) op zo goed als elk vlak nadelig zou zijn.
Dus die hele pagina vol tekst hier draait eigenlijk puur omwille van de de volgende stelling:
"ik vind het belachelijk" =/= "het is belachelijk"
ok
dan mogen we hier stoppen en mag je dit in je fichenbak stockeren: IK VIND HET BELACHELIJK.
Nu goed?
(waarom zijt gij gene advocaat geworden trouwens? Ge zou da ni slecht doen peis ik )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenTrouwens, "belachelijk" is een waarde-oordeel, geen feit. Het is ingenieur-naft zijn goed recht om iets belachelijk te vinden
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenHet onderscheid dat je maakt tussen iets belachelijk "vinden" en iets dat belachelijk "is", bestaat gewoon niet
En waarom zou men niet over een mening mogen discussiëren? Zeker als 't over auto's gaat! 't Is hier toch een autoforum?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMijn stelling is geenszins simplistisch, laat staan dat er een redeneringsfout in zou zitten. Aangezien het verlagen van een Cayenne 'm strakker doet rijden, wat 'm sportiever maakt rijden op geplaveide wegen, en 'm dus mogelijks aantrekkelijker maakt voor de eigenaar, is het verlagen dus een "positief" iets, terwijl het verhogen van een 911 heeft geenszins gelijke (positieve) gevolgen voor het rijden van die auto op de weg.
Het enige wat je daarmee bereikt is een verlaging van het zwaartepunt, en dat is in het geval van de Cayenne nutteloos omdat hij zowieso al eerder gaat wegschuiven dan dat hij gaat kantelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenAHA
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten"ik vind het belachelijk" =/= "het is belachelijk"
En inderdaad, je zei dat dat belachelijk is. Complete onzin, toch? Iets is "belachelijk" als b.v. de appreciatie ervan onmogelijk is omdat het tegen waarheden, vaststaande feiten, te bewijzen feiten, normen & waarden, e.d. in gaat.
Bijvoorbeeld : het is belachelijk dat een onschuldig iemand waarvan niet bewezen werd dat 'ie een kind seksueel misbruikte, maar die enkel uit wraak voor iets anders daarvan werd beschuldigd door iemand, toch in de pers wordt getypeerd als pedofiel en op die manier sociaal levenslang veroordeeld wordt.
Het woord 'belachelijk' is op dat vlak niet anders dan elk ander woord dat een mening of ingesteldheid oid. typeert. Bijvoorbeeld "ontoelaatbaar". Ik vind die verkrachting van het stakingsrecht door de vakbonden ontoelaatbaar, maar dat is het niet. Ik vind 160 rijden op een lege, droge autostrade 's nachts niet ontoelaatbaar, maar dat is het wel.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten(waarom zijt gij gene advocaat geworden trouwens? Ge zou da ni slecht doen peis ik )
I don't know. 't Spreekt me langs één kant wel aan, maar anderzijds ook weer niet. Ik kan er nog altijd voor kiezen, hè, als ik dat wil (al wordt het uiteraard moeilijker naarmate de jaren waarin je geen juridisch werk meer doet, toenemen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDe winst (qua rij-eigenschappen) die je bereikt door een Cayenne te verlagen kan je niet gebruiken.
Het enige wat je daarmee bereikt is een verlaging van het zwaartepunt, en dat is in het geval van de Cayenne nutteloos omdat hij zowieso al eerder gaat wegschuiven dan dat hij gaat kantelen.
Veel mensen, en dat weet jij ook goed genoeg, zien het lager/harder liggen van een auto als een behoorlijke winst inzake sportiviteit. Terecht of niet, dat laat ik in het midden.
En toch ... als we 't zéér theoretisch mogen gaan spelen : het verlagen en strakker leggen van gelijk welke auto heeft tot gevolg dat 'ie minder gaat rollen rond z'n lengte-as in bochten, waardoor de banden langer hun optimale wegcontact behouden (omdat ze niet het contactoppervlak naar de rand gaan verschuiven, waardoor je nog meer vervorming van de band krijgt, wat op zich wéér het wegcontact minder optimaal maakt, enz.), waardoor je niet enkel theoretisch maar ook in praktijk (de vraag is echter hoeveel, naar mijn mening zal dat zeker niet voelbaar zijn, misschien zelfs nauwelijks meetbaar) langer grip zal blijven hebben. Da's ook de reden waarom ik b.v. graag nog een pak meer negatief camber zou steken op mijn kar, omdat ik dan niet meer op de buitenflanken van de band zou zitten rijden in bochten op circuit (maar ik ben me ook bewust van de negatieve gevolgen daarvan, en vooral ook van het feit dat die mod op zich alléén uiteindelijk weinig zoden aan de dijk brengt).
Edit : de winst ligt dan misschien in praktijk (en aantoonbaar) in het feit dat bij zeer sportief weggedrag de banden gelijkmatiger zullen slijten, waardoor je ze minder snel moet vervangen. Da's ook winst, hè.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEn inderdaad, je zei dat dat belachelijk is. Complete onzin, toch? Iets is "belachelijk" als b.v. de appreciatie ervan onmogelijk is omdat het tegen waarheden, vaststaande feiten, te bewijzen feiten, normen & waarden, e.d. in gaat.
Als we dan toch gaan muggenziften:
Volgens vandale:
be·la·che·lijk bn, bw lachwekkend, bespottelijk: zich ~ maken
Bijvoorbeeld : het is belachelijk dat een onschuldig iemand waarvan niet bewezen werd dat 'ie een kind seksueel misbruikte, maar die enkel uit wraak voor iets anders daarvan werd beschuldigd door iemand, toch in de pers wordt getypeerd als pedofiel en op die manier sociaal levenslang veroordeeld wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenJij noemt dat "belachelijk"? Ik denk dat daar andere woorden voor bestaan Dat is niet om mee te lachen, eerder om mee te huilen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMjah, maar niet elke winst is uit te drukken in cijfertjes, hè. Mijn semislicks leveren een verbetering op qua rondentijden, maar mijn voorasinstelling doet dat niet (of de rondentijden Zolder wijzen daar alleszins niet op), maar de winst inzake rijgevoel is er weldegelijk.
Veel mensen, en dat weet jij ook goed genoeg, zien het lager/harder liggen van een auto als een behoorlijke winst inzake sportiviteit. Terecht of niet, dat laat ik in het midden.
En toch ... als we 't zéér theoretisch mogen gaan spelen : het verlagen en strakker leggen van gelijk welke auto heeft tot gevolg dat 'ie minder gaat rollen rond z'n lengte-as in bochten, waardoor de banden langer hun optimale wegcontact behouden (omdat ze niet het contactoppervlak naar de rand gaan verschuiven, waardoor je nog meer vervorming van de band krijgt, wat op zich wéér het wegcontact minder optimaal maakt, enz.), waardoor je niet enkel theoretisch maar ook in praktijk (de vraag is echter hoeveel, naar mijn mening zal dat zeker niet voelbaar zijn, misschien zelfs nauwelijks meetbaar) langer grip zal blijven hebben. Da's ook de reden waarom ik b.v. graag nog een pak meer negatief camber zou steken op mijn kar, omdat ik dan niet meer op de buitenflanken van de band zou zitten rijden in bochten op circuit (maar ik ben me ook bewust van de negatieve gevolgen daarvan, en vooral ook van het feit dat die mod op zich alléén uiteindelijk weinig zoden aan de dijk brengt).
Edit : de winst ligt dan misschien in praktijk (en aantoonbaar) in het feit dat bij zeer sportief weggedrag de banden gelijkmatiger zullen slijten, waardoor je ze minder snel moet vervangen. Da's ook winst, hè.
Die kan je in de laagste stand als een dweil laten rijden, en op de hoogste stand kan je die minder doen doorhellen dan een GT3 RS.
Kijk maar naar dat PDCC van Porsche bvb op de facelift-cayenne.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenAha, nog een taalkenner ook
Als we dan toch gaan muggenziften:
Volgens vandale:
be·la·che·lijk bn, bw lachwekkend, bespottelijk: zich ~ maken
Enfin ja, genoeg semantics zeker?
Comment
Comment