Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een half uurtje maar?

    Een uitlaatlijn, ja, daar heb je gelijk in. Maar de knaldemper op 't eind ni, die dient om de knal te dempen en 't is toch die die je vervangen hebt, omwille van de sound (zei je toch zelf, toen, bij PSG)?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Een half uurtje maar?

      Een uitlaatlijn, ja, daar heb je gelijk in. Maar de knaldemper op 't eind ni, die dient om de knal te dempen en 't is toch die die je vervangen hebt, omwille van de sound (zei je toch zelf, toen, bij PSG)?
      t was wel iets meer dan alleen de knaldemper (maar idd niet de volledige lijn nee )

      en t gaat hier over Porsches!

      Bon, iemand een video van een 997 met Europipe? En waarom kost da 2.5 keer zoveel als ne PSE? Is da zoveel beter?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        t was wel iets meer dan alleen de knaldemper (maar idd niet de volledige lijn nee )
        Alsof het uiteindelijk niet voornamelijk om de sound ging...

        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        en t gaat hier over Porsches!
        Ja! Wanneer komt de jouwe? Want stiekem verdenk ik jou ervan je Z weggedaan te hebben voor een P. Correct of niet?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Ja! Wanneer komt de jouwe? Want stiekem verdenk ik jou ervan je Z weggedaan te hebben voor een P. Correct of niet?
          ik was dit ook al aaant denke
          2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300 Bekijk Berichten
            ik was dit ook al aaant denke
            k zou wel willen maar onze pa zn geld is op

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              k zou wel willen maar onze pa zn geld is op

              Maar die wagens in je poll. Dat was toch maar om te lachen hé, niet?
              2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Hmm, I don't know about you, maar mijn ervaring is wel eventjes anders. Ja, luchtvering laat toe om de rijhoogte in zekere mate onafhankelijk te maken van hardheid van demping, maar de combinaties zijn i.t.t. wat je zegt niet eindeloos. Als je 'm lager legt, moet 'ie harder, omdat 'ie anders gaat slepen. Op z'n laagste stand valt 'ie (ofwel heb ik een bepaald knopje niet gevonden) geenszins als een dweil laten rijden. En 'm minder doen rollen dan een GT3 RS is fysisch onmogelijk, alleen al omdat de hogere banden op een Cayenne op zich al meer rolneiging zullen toestaan, en bovendien omdat je dan je vering zo hard zou moeten zetten dat 'ie niet meer te rijden valt noch enige wegligging van betekenis zou hebben.

                Specifiek Cayenne : 't verlagen of een hardere ophanging steken zal waarschijnlijk niet veel meetbare winst opleveren inzake sportiviteit, maar vooral qua gevoel. Algemener SUV (of zelfs auto's in 't algemeen) : het verlagen en harder leggen van een auto heeft 'n grote kans om het potentieel inzake prestaties (wegligging) te vergroten. En is dus niet belachelijk. En dat was 't punt, dacht ik toch?
                PDCC laat inderdaad niet toe om op de laagste stand de cayenne te doen rijden als een dweil.

                Maar met de regeleenheid van de luchtvering valt zoiets dus wel degelijk af te stellen.
                Met Porsche heb ik nu persoonlijk geen ervaring in de inhoudelijke techniek, maar bvb bij de Mercedes W211 E-klasse en de W220 S-klasse, en bij uitbreiding alle wagens met Airmatic, is dat dus perfect mogelijk door even een instelling te veranderen via Star diagnosis. Nu niet laten rijden als dweil op laagste stand, maar een onveranderd weggedrag met een lagere hoogte.
                De Porsche dealer ontkent op dit moment nog dat je een Cayenne met PDCC enkele cm kan laten zakken via het diagnose-systeem van de garage, maar dat zou ik hoogst opmerkelijk vinden. Zal eerder zo zijn dat ze het niet mogen van Porsche.

                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Dat volg ik, je neemt beter die PDCC. Maar Carlito zei dat je de winst van een verlaging niet kan gebruiken op die auto. Vind ik onzin : méér dan de helft van de wagens wordt verlaagd enkel en alleen maar om wille van de looks. Dat is ook een winst, namelijk een winst in looks. .
                Daarom zei ik:

                Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                De winst (qua rij-eigenschappen) die je bereikt door een Cayenne te verlagen kan je niet gebruiken.
                Het enige wat je daarmee bereikt is een verlaging van het zwaartepunt, en dat is in het geval van de Cayenne nutteloos omdat hij zowieso al eerder gaat wegschuiven dan dat hij gaat kantelen.
                Qua looks vind ik het ook een absolute must om een cayenne een cm of 3-4 te laten zakken (dat ie constant in laagste stand staat, en bij hogere snelheid nóg lager gaat).
                Bij Land Rover bijvoorbeeld doen ze dat wel als je het vraagt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  k zou wel willen maar onze pa zn geld is op


                  Ook een keer om frietjes gereden met de kar van de pa, ofwa?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  PDCC laat inderdaad niet toe om op de laagste stand de cayenne te doen rijden als een dweil.

                  Maar met de regeleenheid van de luchtvering valt zoiets dus wel degelijk af te stellen.
                  Met Porsche heb ik nu persoonlijk geen ervaring in de inhoudelijke techniek, maar bvb bij de Mercedes W211 E-klasse en de W220 S-klasse, en bij uitbreiding alle wagens met Airmatic, is dat dus perfect mogelijk door even een instelling te veranderen via Star diagnosis. Nu niet laten rijden als dweil op laagste stand, maar een onveranderd weggedrag met een lagere hoogte.
                  De Porsche dealer ontkent op dit moment nog dat je een Cayenne met PDCC enkele cm kan laten zakken via het diagnose-systeem van de garage, maar dat zou ik hoogst opmerkelijk vinden. Zal eerder zo zijn dat ze het niet mogen van Porsche.

                  Qua looks vind ik het ook een absolute must om een cayenne een cm of 3-4 te laten zakken (dat ie constant in laagste stand staat, en bij hogere snelheid nóg lager gaat).
                  Bij Land Rover bijvoorbeeld doen ze dat wel als je het vraagt.
                  Okay!

                  Ja, menig Benz-tuner verlaagt je kar (met Airmatic) middels computer, heb dat ook al gezien hier en daar op sites.

                  Een Range vind ik nou net géén verlaging nodig hebben, visueel. Die mag hoog op z'n poten staan, vind ik net knap.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten


                    Ook een keer om frietjes gereden met de kar van de pa, ofwa?


                    Okay!

                    Ja, menig Benz-tuner verlaagt je kar (met Airmatic) middels computer, heb dat ook al gezien hier en daar op sites.

                    Een Range vind ik nou net géén verlaging nodig hebben, visueel. Die mag hoog op z'n poten staan, vind ik net knap.
                    Hij mag in stationaire stand nog 3-5cm lager dan dit:

                    Last edited by ; 25/01/2009, 16:06.

                    Comment


                    • G

                      Comment


                      • Jammer dat dat ding een pak minder aangenaam rijdt op de openbare weg.

                        Qua styling blijft dat een geweldige wagen.

                        Comment


                        • Da's een cruisbak, hè. Dan rijdt dat goed.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Da's een cruisbak, hè. Dan rijdt dat goed.
                            Met een G moet je constant zitten bijsturen. Op het terrein is dat ongetwijfeld een prachtige wagen, maar om op de openbare weg verkies ik toch een Range.
                            En als het snel moet gaan een Cayenne

                            Comment


                            • shot at porsche paradis

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                997 met Europipe? En waarom kost da 2.5 keer zoveel als ne PSE? Is da zoveel beter?
                                Europipe omvat ook een aantal X51-onderdelen Staat dat dan niet allemaal op hun site ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                  Europipe omvat ook een aantal X51-onderdelen Staat dat dan niet allemaal op hun site ?
                                  Dacht dat het hetzelfde was, maar blijkbaar is PSE enkel het eindstuk, en is Europipe een volledige lijn. Dat verklaart ook het prijsverschil.

                                  Comment


                                  • 22" 997 turbo wheels on Cayenne

                                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                    Comment


                                    • Officieel door Porsche?
                                      Weetniet wat ik er van moet denken, zal toch eerder naar de negatieve kant gaan, weetniet.

                                      Comment


                                      • Ik vind ze beter onder de cayenne dan onder de 911 staan.

                                        Comment


                                        • + YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X