Mjah, zo op foto ... maar ... als ge die kar IRL ziet is 't toch een moddervet machien, zulle. Oké, ik zou 'm misschien ook wat droppen. Doe mij maar een Bilstein PSS10 Damptronic voor dat ding. En dan tracken. Vind de buitenkleur + de Aero Kit eigenlijk zalig.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMjah, zo op foto ... maar ... als ge die kar IRL ziet is 't toch een moddervet machien, zulle. Oké, ik zou 'm misschien ook wat droppen. Doe mij maar een Bilstein PSS10 Damptronic voor dat ding. En dan tracken. Vind de buitenkleur + de Aero Kit eigenlijk zalig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichtentutut, gewoon factory -20mm + LSD
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan
Good luck sperloze!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
Good luck sperloze!
Comment
-
PSS10 much better. En een aftermarket sper, kost niet zoveel.
Al valt een P zonder sper eigenlijk ook goed te driften. Vorig jaar op de PDF kon ik zowel de Cayman als de 911 (die laatste met automaat) mooi rondje na rondje na rondje op de driftcircle dwars houden. Dat lukte met m'n 120d moeilijker, die gaat steeds meer met z'n binnenste achterwiel doorspinnen dat 'ie uiteindelijk toch uit drift gaat. Heb alles geprobeerd, zoals bijremmen met links (hielp niet op driftcircle, helpt wel gigantisch goed om 't omslagpunt bij opeenvolgende links/rechts-drifts te versterken ), wijdere en smallere radii, meer hoek, ... noppes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenPSS10 much better. En een aftermarket sper, kost niet zoveel.
Al valt een P zonder sper eigenlijk ook goed te driften. Vorig jaar op de PDF kon ik zowel de Cayman als de 911 (die laatste met automaat) mooi rondje na rondje na rondje op de driftcircle dwars houden. Dat lukte met m'n 120d moeilijker, die gaat steeds meer met z'n binnenste achterwiel doorspinnen dat 'ie uiteindelijk toch uit drift gaat. Heb alles geprobeerd, zoals bijremmen met links (hielp niet op driftcircle, helpt wel gigantisch goed om 't omslagpunt bij opeenvolgende links/rechts-drifts te versterken ), wijdere en smallere radii, meer hoek, ... noppes.
Enfin, ik kan het absoluut niet weten, maar heb dezelfde vraag eens gesteld aan 'n gast op Rennteam die meereed in races met de Porsche club, 'ie had eerst een C2S met PSS9's, en is dan moeten overschakelen naar 'n C2S -20mm omdat je Porsche OEM moet zijn voor die races.
Volgens hem (!) was de -20mm de betere ophanging, strakker, scherper sturend en toch minder storend in dagelijks gebruik. (akkoord, da's verholpen met een damptronic)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenIk ben echt niet zo zeker of een Bilstein PSS10 beter is dan 'n OEM Porsche sportophanging hoor?
Enfin, ik kan het absoluut niet weten, maar heb dezelfde vraag eens gesteld aan 'n gast op Rennteam die meereed in races met de Porsche club, 'ie had eerst een C2S met PSS9's, en is dan moeten overschakelen naar 'n C2S -20mm omdat je Porsche OEM moet zijn voor die races.
Volgens hem (!) was de -20mm de betere ophanging, strakker, scherper sturend en toch minder storend in dagelijks gebruik. (akkoord, da's verholpen met een damptronic)
Softer on the road + stiffer on track = beter (naar mijn mening). Maar ik zeg niet dat 'ie sneller zal zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAh ja maar ik doelde niet op "beter" als in "sneller, neutraler", maar veel algemener. Ik zou m'n P dagelijks echt wel wat zachter willen dan zoals in Sport-PASM-stand of met de optionele sportophanging. En on track mag 'ie zelfs bijna nog een streepje harder. Kan je perfect doen daarmee : is volledig instelbaar. Wat de Porsche sportophanging kan de Bilstein ook, alleen moet je 'm dan in de juiste setup hebben. Velen steken een instelbare kit en komen daar nooit meer aan, b.v., maar da's niet de bedoeling uiteraard.
Softer on the road + stiffer on track = beter (naar mijn mening). Maar ik zeg niet dat 'ie sneller zal zijn.
Blijft dat ik gratis en veur niet een sper én een goeie ophanging heb!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHa, geven ze dat gratis weg?
Linkje, graag.
Ik wil dat voor m'n 120d.
Eens opsnorren op 't net.
edit beseft dat 't mss. een gtajaanse mop was eerder dan een oprechte vraag over het aangesneden onderwerp
Comment
-
-
Die Damptronic is trouwens niet instelbaar hoor mannen : is te bedienen via de PASMknop, dus gewoon of sport. Komt erop neer dat alles een stukje strakker wordt.
Is een systeem, speciaal ontwikkeld om met PASM te werken.
Je hebt ook systemen met wel 9 of 10 instellingen, maar dan werkt je PASM niet meer....
Het is mij trouwens niet echt duidelijk of Damptronic = PSS10
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDie Damptronic is trouwens niet instelbaar hoor mannen : is te bedienen via de PASMknop, dus gewoon of sport. Komt erop neer dat alles een stukje strakker wordt.
Is een systeem, speciaal ontwikkeld om met PASM te werken.
Je hebt ook systemen met wel 9 of 10 instellingen, maar dan werkt je PASM niet meer....
Het is mij trouwens niet echt duidelijk of Damptronic = PSS10
The Bilstein PSS10 Coil-Over System offers ten vehicle adjustment settings and includes numbered adjusters at the base of the shock body so you know exactly what setting you are on without counting clicks. Set your vehicle low and tight for optimized performance or revert to a more stock-like ride height and handling characteristics.
This system features both coil-over and standard monotube gas pressure shocks with performance level valving along with application specific, progressive rate coil springs. Ride height adjustments can be made on the vehicle without removing the suspension. The solid aluminum spring seat and lock nut allow a selective adjustment of the vehicle's ride height. Spring travel and vehicle body height change, but the spring seat remains pre-loaded throughout the allowable range of adjustment.
* Ride height adjustable from -1.0" to -1.75" (front) & -1.0" to -1.75" (rear. minimum 1" lowering)
* Wrenches to adjust front and rear ride height included!
* Lighter weight reduces wear and tear on suspension components
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten-20mm + LSD is(was) een gratis optie, ja.
Eens opsnorren op 't net.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk zou m'n P dagelijks echt wel wat zachter willen dan zoals in Sport-PASM-stand of met de optionele sportophanging.
Comment
Comment