Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk heb trouwens per toeval ontdekt dat een forummer overgegaan is tot aanschaf van een 996 GT3 RS
Proficiat aan de man in kwestie (ie moet het zelf maar vertellen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenIk heb trouwens per toeval ontdekt dat een forummer overgegaan is tot aanschaf van een 996 GT3 RS
Proficiat aan de man in kwestie (ie moet het zelf maar vertellen)
En stukken exclusiever dan een 997 RS.
Blauw of rood?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenOmtrent PCCB's heb ik toch altijd de bewering gehoord dat ze VEEL langer meegaan dan gewone stalen schijven. ALS hun beweringen juist zijn, zou ik zelfs mits regelmatig tracken geen problemen mogen krijgen...
Maar het is natuurlijk een feit dat àls je tot vervanging moet overgaan, het een zeer kostelijke bedoening wordt (en dat ze pokkeduur zijn in aanschaf, maar dat probleem heb ik omzeild)
Maar ik vertrouw erop dat ze dat gaandeweg wel opgelost kregen, en dat ze nu wel gevoelig langer zullen meegaan (b.v. 3 tot 4 keer zo lang), ook bij zeer intens gebruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMaar ik vertrouw erop dat ze dat gaandeweg wel opgelost kregen, en dat ze nu wel gevoelig langer zullen meegaan (b.v. 3 tot 4 keer zo lang), ook bij zeer intens gebruik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk denk dat PCCB's gewoonweg perfect zijn voor het gebruik dat jij maakt van je Porsche. Sportief dagelijks (of meerdere keren per week) gebruik, en af en toe eens 't circuit op, zonder daar het ding gaar te rijden. Dan denk ik dat je niks beter kan vinden...
(ik ben trouwens de eerste om bepaalde dingen soms te kopen/speccen "voor de heb", en niet omdat ik ze 100% kan exploiteren, voor er hier gekafferd wordt richting mezelf )
Comment
-
Ik bedoel sportief gebruik op de weg, en sporadisch tracken. Da's toch al intens de remmen aanspreken.
De omstandigheden waar 996 PCCB's alvast niet goed tegen konden, was het "breken" op circuit. Echt helemaal tot 't uiterste, geen spaander heel laten van de capaciteiten van de kar. Op de limiet. Weinigen doen dat, denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk bedoel sportief gebruik op de weg, en sporadisch tracken. Da's toch al intens de remmen aanspreken.
Ik herinner me van vroeger dat Porsche altijd de referentie was op het gebied van remmen, dat er Porsche remmen op allerhande auto's werden gemonteerd. En nu ineens zijn die dingen niet goed genoeg meer?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNet wel. Daarom dat ik niet snel geneigd zou zijn om zoveel extra deeg uit m'n voorraadkast te halen om die dingen erbij te hebben.
Nuja als je ze erbij hebt in 2dehands zonder meerprijs staat het wel chiquer natuurlijk Lang leve de gek die daar nieuw 8K voor gelegd heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenBeetje contradictorisch he? Dat "de betere" remmen aangeraden worden om te gebruiken in minder extreme omstandigheden. Ik dacht dat het enige voordeel van PCCB's tov gewone remmen was dat je ze niet aan het faden krijgt. Niet echt iets wat een rol speelt op de openbare weg. Nuja, er zijn zoveel dingen die niet echt "nut" hebben op de openbare weg. 300+pk bijvoorbeeld
(ik ben trouwens de eerste om bepaalde dingen soms te kopen/speccen "voor de heb", en niet omdat ik ze 100% kan exploiteren, voor er hier gekafferd wordt richting mezelf )
De reden dat die schijven van de eerste generaties niet zo goed zijn is dat ze van oppervlak zo ruw worden (ik zag zelf hoe de schijven afbrokkelden) en als je er met je vinger overging, dan lag je vinger open, zo ruw was dat oppervlak. Zo'n remschijf vreet remblokjes op 1 circuitdag makkelijk op en daardoor komen die gaatjes van de geperforeerde schijf tsjokvol te zitten. Daardoor ook minder koeling, en krijg je fading.
De remschijven in kwestie waren zo heet geworden, dat zijn velgen geel uitgeslagen waren was en hij zonder te remmen de raidillon moest nemen.. Hij kon nieuwe schijven steken...
Deze problemen zouden inmiddels wel opgelost moeten zijn.
Comment
-
Denk dat gTa vooral bedoelt dat ze wel zo goed zijn als de gewone, maar ook veel duurder, als ge dan veel setjes erdoor draait, door te tracken, wordt dat nogal kostelijk. Als ge lang toekomt met een setje remmen is dat bedrag dan weer wat draaglijker. Te duur om aan de lopende band te verslijten, en dan zijn meerwaarde ook niet meer waard dus. Maar op zich helemaal niet minder goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenDenk dat gTa vooral bedoelt dat ze wel zo goed zijn als de gewone, maar ook veel duurder, als ge dan veel setjes erdoor draait, door te tracken, wordt dat nogal kostelijk.
Comment
Comment