Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
      Ik heb trouwens per toeval ontdekt dat een forummer overgegaan is tot aanschaf van een 996 GT3 RS

      Proficiat aan de man in kwestie (ie moet het zelf maar vertellen)







      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
        Ik heb trouwens per toeval ontdekt dat een forummer overgegaan is tot aanschaf van een 996 GT3 RS

        Proficiat aan de man in kwestie (ie moet het zelf maar vertellen)
        Aah, dik.
        En stukken exclusiever dan een 997 RS.
        Blauw of rood?

        Comment


        • Voor alle duidelijkheid : ik ben het ook niet

          Comment


          • 550 BHP en 800 Nm

            geen ESP



            + YouTube Video
            ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


            (bekijken in HQ)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Omtrent PCCB's heb ik toch altijd de bewering gehoord dat ze VEEL langer meegaan dan gewone stalen schijven. ALS hun beweringen juist zijn, zou ik zelfs mits regelmatig tracken geen problemen mogen krijgen...

              Maar het is natuurlijk een feit dat àls je tot vervanging moet overgaan, het een zeer kostelijke bedoening wordt (en dat ze pokkeduur zijn in aanschaf, maar dat probleem heb ik omzeild)
              Mjah, als je zeer serieus trackt rijd je (ik zeg maar wat) je stalen schijven gaar op pakweg 2.500 km, en je PCCB's misschien op 5.000 km. Vroeger (bij de 996 zeker) was het zelfs zo dat de PCCB's quasi even snel gaar waren bij zeer intens gebruik (niet te reproduceren op de openbare weg, tenzij wanneer je plankgas in 4e aan 200 gaat remmen tot je 'n constante snelheid rijdt misschien en dat enkele kilometers volhoudt). Dan loopt de rekening toch behoorlijk hard op.

              Maar ik vertrouw erop dat ze dat gaandeweg wel opgelost kregen, en dat ze nu wel gevoelig langer zullen meegaan (b.v. 3 tot 4 keer zo lang), ook bij zeer intens gebruik.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Maar ik vertrouw erop dat ze dat gaandeweg wel opgelost kregen, en dat ze nu wel gevoelig langer zullen meegaan (b.v. 3 tot 4 keer zo lang), ook bij zeer intens gebruik.
                Ik ook, of eerlijk gezegd hoop ik het althans

                Comment


                • Ik denk dat PCCB's gewoonweg perfect zijn voor het gebruik dat jij maakt van je Porsche. Sportief dagelijks (of meerdere keren per week) gebruik, en af en toe eens 't circuit op, zonder daar het ding gaar te rijden. Dan denk ik dat je niks beter kan vinden...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Ik denk dat PCCB's gewoonweg perfect zijn voor het gebruik dat jij maakt van je Porsche. Sportief dagelijks (of meerdere keren per week) gebruik, en af en toe eens 't circuit op, zonder daar het ding gaar te rijden. Dan denk ik dat je niks beter kan vinden...
                    Beetje contradictorisch he? Dat "de betere" remmen aangeraden worden om te gebruiken in minder extreme omstandigheden. Ik dacht dat het enige voordeel van PCCB's tov gewone remmen was dat je ze niet aan het faden krijgt. Niet echt iets wat een rol speelt op de openbare weg. Nuja, er zijn zoveel dingen die niet echt "nut" hebben op de openbare weg. 300+pk bijvoorbeeld

                    (ik ben trouwens de eerste om bepaalde dingen soms te kopen/speccen "voor de heb", en niet omdat ik ze 100% kan exploiteren, voor er hier gekafferd wordt richting mezelf )

                    Comment


                    • Ik bedoel sportief gebruik op de weg, en sporadisch tracken. Da's toch al intens de remmen aanspreken.

                      De omstandigheden waar 996 PCCB's alvast niet goed tegen konden, was het "breken" op circuit. Echt helemaal tot 't uiterste, geen spaander heel laten van de capaciteiten van de kar. Op de limiet. Weinigen doen dat, denk ik.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Ik bedoel sportief gebruik op de weg, en sporadisch tracken. Da's toch al intens de remmen aanspreken.
                        Maar toch niet tot op een niveau dat de standaard "S" remmen het laten afweten?

                        Ik herinner me van vroeger dat Porsche altijd de referentie was op het gebied van remmen, dat er Porsche remmen op allerhande auto's werden gemonteerd. En nu ineens zijn die dingen niet goed genoeg meer?

                        Comment


                        • Net wel. Daarom dat ik niet snel geneigd zou zijn om zoveel extra deeg uit m'n voorraadkast te halen om die dingen erbij te hebben.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Net wel. Daarom dat ik niet snel geneigd zou zijn om zoveel extra deeg uit m'n voorraadkast te halen om die dingen erbij te hebben.
                            Idd.

                            Nuja als je ze erbij hebt in 2dehands zonder meerprijs staat het wel chiquer natuurlijk Lang leve de gek die daar nieuw 8K voor gelegd heeft.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Beetje contradictorisch he? Dat "de betere" remmen aangeraden worden om te gebruiken in minder extreme omstandigheden. Ik dacht dat het enige voordeel van PCCB's tov gewone remmen was dat je ze niet aan het faden krijgt. Niet echt iets wat een rol speelt op de openbare weg. Nuja, er zijn zoveel dingen die niet echt "nut" hebben op de openbare weg. 300+pk bijvoorbeeld

                              (ik ben trouwens de eerste om bepaalde dingen soms te kopen/speccen "voor de heb", en niet omdat ik ze 100% kan exploiteren, voor er hier gekafferd wordt richting mezelf )
                              Een tijdje geleden (goede 2 jaar denk ik) liep ik samen met Bram S dacht ik op Francorchamps rond. In de pits had een 996 Turbo rijder met PCCB remmen zijn auto opgekrikt en hij was de gaatjes van zijn geperforeerde remmen aan het proper maken van het remstof van zijn pagids.
                              De reden dat die schijven van de eerste generaties niet zo goed zijn is dat ze van oppervlak zo ruw worden (ik zag zelf hoe de schijven afbrokkelden) en als je er met je vinger overging, dan lag je vinger open, zo ruw was dat oppervlak. Zo'n remschijf vreet remblokjes op 1 circuitdag makkelijk op en daardoor komen die gaatjes van de geperforeerde schijf tsjokvol te zitten. Daardoor ook minder koeling, en krijg je fading.
                              De remschijven in kwestie waren zo heet geworden, dat zijn velgen geel uitgeslagen waren was en hij zonder te remmen de raidillon moest nemen.. Hij kon nieuwe schijven steken...

                              Deze problemen zouden inmiddels wel opgelost moeten zijn.

                              Comment


                              • Denk dat gTa vooral bedoelt dat ze wel zo goed zijn als de gewone, maar ook veel duurder, als ge dan veel setjes erdoor draait, door te tracken, wordt dat nogal kostelijk. Als ge lang toekomt met een setje remmen is dat bedrag dan weer wat draaglijker. Te duur om aan de lopende band te verslijten, en dan zijn meerwaarde ook niet meer waard dus. Maar op zich helemaal niet minder goed.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                  Denk dat gTa vooral bedoelt dat ze wel zo goed zijn als de gewone, maar ook veel duurder, als ge dan veel setjes erdoor draait, door te tracken, wordt dat nogal kostelijk.
                                  Ze zijn duurder en beter. De vraag is gewoon of je dat "beter" vandoen hebt of niet. Als het gaat over nieuwprijs bij bestellen auto is mijn mening in elk geval "nee"

                                  Comment


                                  • Bruutheid coming through...







                                    Comment


                                    • Dikke Porsche's

                                      Comment


                                      • die eerste = af

                                        Comment

                                        Working...
                                        X