Andere uitlaten onder die Panamera en leveren die handel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenDus voor jou is dat ene geposte filmpje "de waarheid, en niets dan de waarheid"?
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenEen FL Carrera S met of zonder PDK is marginaal sneller hoor, in dat filmpje is dat wel nogal overdreven idd..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenEen FL Carrera S met of zonder PDK is marginaal sneller hoor, in dat filmpje is dat wel nogal overdreven idd..
En dat heeft niets te maken dat het Audi is of niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJa sneller indd, maar da's nog wat anders dan inmaken hé. We spreken over een verschil van een schamele halve seconde naar de 200.
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenIn de hernemingen weet ik niet, maar in rechte lijn is de R8 V8 nog altijd iets sneller van 0-100 door z'n meer pk's en 4WD, dus heb ik 't er nog altijd moeilijk mee in dat filmpje dat die 997 2S zo van 'm wegtrekt.
En dat heeft niets te maken dat het Audi is of niet.
En bekijk die 0-60 tijd -> 3.9 sec (met PDK launch control)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenIn de hernemingen weet ik niet, maar in rechte lijn is de R8 V8 nog altijd iets sneller van 0-100 door z'n meer pk's en 4WD, dus heb ik 't er nog altijd moeilijk mee in dat filmpje dat die 997 2S zo van 'm wegtrekt.
En dat heeft niets te maken dat het Audi is of niet.
Ik heb ermee gereden (manuele bak) en ik vond 'm zeer leuk, klinkt héél erg lekker, en ik vond 'm ook snel. Maar ik ben dagelijks een 4-pitter diesel gewoon, maybe that's got something to do with it.
Al van bij de lancering van die motor gaf 'k al aan dat ik 't vreemd vond dat men een hoogtoerige motor zo'n lange slag meegeeft. Da's contradictorisch. Door die lange slag krijgt 'ie imo ook z'n (schitterende) karakter midrange, met een fantastische sound. Een "echte" korteslagmotor zoals die van de nieuwe M3, klinkt helemaal anders. Maar 't karakter van beide motoren verschilt dan ook behoorlijk hoog in toeren. De Audi V8 vind ik daar persoonlijk nogal "gepusht" overkomen, als ik ermee rijd en 'm doortrap heb ik instinctief het gevoel van te "moeten" schakelen ergens rond de 6.500 tpm, daarboven heb ik een faint feeling dat die motor pijn lijdt. Bij de M3 is het omgekeerd : daar is midrange en low end rijden helemaal niet zo aantrekkelijk als in de Audi, de sound is (zacht gezegd) een PAK minder mooi, maar eens 'ie boven de 6.000 tpm mag gaan, komt 'ie in z'n element naar mijn gevoel, en de rev limiter lijkt echt een vervelend obstakel te zijn omdat die motor er precies nog graag 2.000 omwentelingen bij zou willen doen ... daar waar de rev limiter bij de Audi bij mij eerder overkomt als "oef".
Geen idee of dat iets te maken heeft met de real life prestaties van de R8 en de RS4, dat motorkarakter.
Die PDK-bak en de elektronica die alles erbij in de gaten houdt, maakt zo'n 911 S belachelijk efficiënt en ongelofelijk snel. In de DR video weet de 911S met PDK zelfs Gojira te verschalken, en het verschil met de (zeer goed en zelfs met voorsprong gelanceerde) R8 is daar op een korter stuk dan op 't Koenigsegg-vliegveld in die GTboard.com-video, ook verrassend groot.
Ik acht die GTboard.com-video dan ook niet "vervalst".
En dat doet niks af van de R8, want m'n enige kennismaking ermee heeft me echt wel overtuigd dat 't een zeer zeer goeie en emotionele GT is (onderstel, motor, vibe).
Comment
-
In zoverre je al dergelijke sportwagens in een rechte lijn kan vergelijken. Het zou me meer interesseren wat de verschillen op circuit zijn.
Los daarvan: ik vind dat de R8 te weinig op z'n waarde geschat wordt, maar ik denk dat dat (excuse me Gilles) toch veelal met de bimmer/porsj voorliefde te maken heeft. Het wordt een beetje voorgesteld alsof die kar nog nét een ligier d'r af kan trekken.
Dat je bv. stelt dat je de R8 snel vond omdat je uit een 4pitter diesel komt, is al stemmingmakend genoeg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
"Junge junge junge junge junge junge..."
=
"Keeeet ket ket ket ket ket ket..."
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIn zoverre je al dergelijke sportwagens in een rechte lijn kan vergelijken. Het zou me meer interesseren wat de verschillen op circuit zijn.
Los daarvan: ik vind dat de R8 te weinig op z'n waarde geschat wordt, maar ik denk dat dat (excuse me Gilles) toch veelal met de bimmer/porsj voorliefde te maken heeft. Het wordt een beetje voorgesteld alsof die kar nog nét een ligier d'r af kan trekken.
Dat je bv. stelt dat je de R8 snel vond omdat je uit een 4pitter diesel komt, is al stemmingmakend genoeg
Zo was dat allerminst bedoeld. Ik vond 'm écht snel, en snelheidsbeleving is meer dan naakte cijfers, veel meer. Ik vind 'm persoonlijk even leuk om mee te rijden als een 'gewone' 911 S. De V8 klinkt een pak mooier imo (flat six heeft echt een sportuitlaat nodig om 'm écht knap te doen klinken), en ik vind 'm even snel aanvoelen. Vooral 't feit dat 'ie midrange zo prachtig klinkt, en ik instinctief ook 't meest in die regionen reed net omwille van die sound (ook al zou je in die regio wat meer Dampf verwachten, b.v. zoals een (veel) grotere AMG 6.2 heeft), maakt dat het af en toe helemaal doortrekken impressionant blijft. Bij een nieuwe M3, en ook de vorige for that matter, zoek ik alvast veel vaker de hoogste regionen op, wat 'm in zekere zin minder leuk maakt omdat je dan altijd het grootste deel van 't potentieel benut.
Ik vind de R8 geen mooie auto, dat heb ik al meermaals gezegd. Maar dat doet niks af van m'n evaluatie inzake rijden, en voor de rest probeer ik die kar echt zo objectief mogelijk te benaderen. Bijvoorbeeld die lange slag, in een hoogtoerig concept. Kan zijn dat ik me vergis, maar da's toch hoogst uitzonderlijk. 'k Zou wel 'es willen weten wat de maximale zuigersnelheid is... En ik ben ook helemaal gemeend positief over de zaken die ik positief evalueer : schitterende mix van dagelijkse bruikbaarheid en sportiviteit, verrassend hoge mate aan comfort (het uiterlijk wekte bij mij alvast heel andere verwachtingen op), een sublieme quattro-aandrijving (RWD-inspired, hadden alle quattro's maar zo'n weggedrag), zeer efficiënt (je moet echt niet veel moeite doen om op best veilige manier oerend hard ermee te rijden), manuele versnellingsbak is precies en heeft een aangename "knak", prachtig interieur en sublieme afwerkingsdetails (albeit optioneel de meeste), één van de knapste motorsounds verkrijgbaar vandaag (in de RS4 klinkt die motor prachtig, in de R8 ligt 'ie achter je ruggengraat te grommen en dat maakt het nog 10 keer zo aangenaam), ...
Enfin, 't is maar mijn mening, hè. Deed m'n best om 't zonder enige gekleurde bril neer te pennen, en neen ik zat niet te zoeken naar een manier om Audi op een "objectief verwoorde manier" wat kak in 't gezicht te wrijven. Zo'n dingen interesseren me niet.
Comment
-
RS4 motor "geforceerd" aanvoelend, geen power in hoge range ??
Doordat het koppel onder de 5500 toeren gelimiteerd is in de eerste 3 versnellingen, krijg je juist een boost in de hoge toeren...
De RS4motor is dus eerder zelfs dichtgeknepen onder de 5500 toeren maar bij zo'n sprint speelt dat geen rol aangezien je niet onder de 5500 toeren gaat.
Eigenlijk is 't simpel : een R8 is heel snel, maar een 997.2 S PDK is nog sneller.
Met de RS4 heb ik al eens herneminkskes gedaan op de snelweg tegen een 997.1 4S en dat ging redelijk op dus moet een R8 tocg een licht voordeel hebben allicht. Bij 997 Mk II is dat duidelijk (en logischerwijze) blijkbaar niet zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenRS4 motor "geforceerd" aanvoelend, geen power in hoge range ??
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDoordat het koppel onder de 5500 toeren gelimiteerd is in de eerste 3 versnellingen, krijg je juist een boost in de hoge toeren...
Dat anderen het anders zien, geloof ik graag en aanvaard ik ook. Maar 't is nu ook niet dat ik hier helemaal tegendraads en tegen alle feiten in zit klinkklare nonsens uit te kramen ... hoop ik toch?
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenDe RS4motor is dus eerder zelfs dichtgeknepen onder de 5500 toeren maar bij zo'n sprint speelt dat geen rol aangezien je niet onder de 5500 toeren gaat.
En inderdaad, bij zo'n maximale sprint vanaf 50 per uur mag dat geen belemmering zijn, aangezien die motor niet onder de 6.000 of zelfs 6.500 tpm komt.
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenEigenlijk is 't simpel : een R8 is heel snel, maar een 997.2 S PDK is nog sneller.
Met die nuancering dat ik ook akkoord ga met de stelling dat een R8 met V8 binnen zijn categorie eerder minder verbluffende cijfers neerzet. Maar als je met dat ding rijdt, kan je (of toch mij alvast) dat worst wezen.
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk BerichtenMet de RS4 heb ik al eens herneminkskes gedaan op de snelweg tegen een 997.1 4S en dat ging redelijk op dus moet een R8 tocg een licht voordeel hebben allicht. Bij 997 Mk II is dat duidelijk (en logischerwijze) blijkbaar niet zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenKan zijn dat je dat zo opvat, en als je 't zo in de verf zet is het even stemmingmakend in de omgekeerde richting, uiteraard. En dan is m'n mening uiteraard snel doodgemept.
Zo was dat allerminst bedoeld. Ik vond 'm écht snel, en snelheidsbeleving is meer dan naakte cijfers, veel meer. Ik vind 'm persoonlijk even leuk om mee te rijden als een 'gewone' 911 S. De V8 klinkt een pak mooier imo (flat six heeft echt een sportuitlaat nodig om 'm écht knap te doen klinken), en ik vind 'm even snel aanvoelen. Vooral 't feit dat 'ie midrange zo prachtig klinkt, en ik instinctief ook 't meest in die regionen reed net omwille van die sound (ook al zou je in die regio wat meer Dampf verwachten, b.v. zoals een (veel) grotere AMG 6.2 heeft), maakt dat het af en toe helemaal doortrekken impressionant blijft. Bij een nieuwe M3, en ook de vorige for that matter, zoek ik alvast veel vaker de hoogste regionen op, wat 'm in zekere zin minder leuk maakt omdat je dan altijd het grootste deel van 't potentieel benut.
Ik vind de R8 geen mooie auto, dat heb ik al meermaals gezegd. Maar dat doet niks af van m'n evaluatie inzake rijden, en voor de rest probeer ik die kar echt zo objectief mogelijk te benaderen. Bijvoorbeeld die lange slag, in een hoogtoerig concept. Kan zijn dat ik me vergis, maar da's toch hoogst uitzonderlijk. 'k Zou wel 'es willen weten wat de maximale zuigersnelheid is... En ik ben ook helemaal gemeend positief over de zaken die ik positief evalueer : schitterende mix van dagelijkse bruikbaarheid en sportiviteit, verrassend hoge mate aan comfort (het uiterlijk wekte bij mij alvast heel andere verwachtingen op), een sublieme quattro-aandrijving (RWD-inspired, hadden alle quattro's maar zo'n weggedrag), zeer efficiënt (je moet echt niet veel moeite doen om op best veilige manier oerend hard ermee te rijden), manuele versnellingsbak is precies en heeft een aangename "knak", prachtig interieur en sublieme afwerkingsdetails (albeit optioneel de meeste), één van de knapste motorsounds verkrijgbaar vandaag (in de RS4 klinkt die motor prachtig, in de R8 ligt 'ie achter je ruggengraat te grommen en dat maakt het nog 10 keer zo aangenaam), ...
Enfin, 't is maar mijn mening, hè. Deed m'n best om 't zonder enige gekleurde bril neer te pennen, en neen ik zat niet te zoeken naar een manier om Audi op een "objectief verwoorde manier" wat kak in 't gezicht te wrijven. Zo'n dingen interesseren me niet.
Je kan dan achteraf wel wat honing rond de R8 smeren, om het zo maar eens te stellen, maar mijn mening betreft jouw post is daardoor geenszins veranderd. Dat de v8 minder snel is dan z'n P-concurrent, dat lijdt geen twijfel, ik ben niet blind.
Verder zeg ik ook niet dat je audi te kakken zet, me geen woorden in de mond leggen hé
In acceleratie wordt er overdreven...je kan niet de ene moment wel naar cijfers kijken, de andere moment niet. Ik vind een halve seconde naar 200 geen flikker verschil, velen hier zijn blijkbaar een andere mening toegedaan. Dat mag ik dan toch constateren?
Comment
-
Oké, 't lijkt me ook al duidelijk dat de Porsche sneller is door z'n PDK-bak die een knap staaltje techniek is.
Maar die R8 van 't filmpje is een R-tronic en dat is scheisse voor mee te dragracen.
Daarom is het verschil zo groot, dat de Porsche zo wegtrekt alsof 't niets is.
Met een manuele zou 't verschil wat kleiner zijn, waarmee je het verschil meer zou kunnen plaatsen. Want nu lijkt het belachelijk als je het ziet (en ook voor die R8 eigenaar).
Sommigen zeggen als de R8 zo'n PDK alike spul zou hebben ipv. die R-tronic, dat ie dan over de Porsche zou gaan, maar of dit waar zou zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenJe kan dan achteraf wel wat honing rond de R8 smeren, om het zo maar eens te stellen, maar mijn mening betreft jouw post is daardoor geenszins veranderd. Dat de v8 minder snel is dan z'n P-concurrent, dat lijdt geen twijfel, ik ben niet blind.
Verder zeg ik ook niet dat je audi te kakken zet, me geen woorden in de mond leggen hé
In acceleratie wordt er overdreven...je kan niet de ene moment wel naar cijfers kijken, de andere moment niet. Ik vind een halve seconde naar 200 geen flikker verschil, velen hier zijn blijkbaar een andere mening toegedaan. Dat mag ik dan toch constateren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenSommigen zeggen als de R8 zo'n PDK alike spul zou hebben ipv. die R-tronic, dat ie dan over de Porsche zou gaan, maar of dit waar zou zijn...
Nu, voor mij is het belangrijkste van een auto z'n prestaties ook géénszins wat 'ie doet in rechte lijn. Maar 't is wel leuk om te zien die video's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenMaar die R8 van 't filmpje is een R-tronic en dat is scheisse voor mee te dragracen.
Ik reed de manuele en ik vond 'm overtuigend. Al zal die uitspraak me nu niet snel meer au sérieux tebedicht worden, gezien ik klaarblijkelijk nadien stroop moet smeren op de R8 omdat ik eerst iets negatiefs heb gezegd over die auto.
Comment
Comment