Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PORSCHE Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Andere uitlaten onder die Panamera en leveren die handel.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Dus voor jou is dat ene geposte filmpje "de waarheid, en niets dan de waarheid"?
      Een FL Carrera S met of zonder PDK is marginaal sneller hoor, in dat filmpje is dat wel nogal overdreven idd..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        Een FL Carrera S met of zonder PDK is marginaal sneller hoor, in dat filmpje is dat wel nogal overdreven idd..
        Ja sneller indd, maar da's nog wat anders dan inmaken hé. We spreken over een verschil van een schamele halve seconde naar de 200.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          Een FL Carrera S met of zonder PDK is marginaal sneller hoor, in dat filmpje is dat wel nogal overdreven idd..
          In de hernemingen weet ik niet, maar in rechte lijn is de R8 V8 nog altijd iets sneller van 0-100 door z'n meer pk's en 4WD, dus heb ik 't er nog altijd moeilijk mee in dat filmpje dat die 997 2S zo van 'm wegtrekt.

          En dat heeft niets te maken dat het Audi is of niet.

          Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Ja sneller indd, maar da's nog wat anders dan inmaken hé. We spreken over een verschil van een schamele halve seconde naar de 200.
            'Inmaken' is hier idd niet aan de orde, my bad

            Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
            In de hernemingen weet ik niet, maar in rechte lijn is de R8 V8 nog altijd iets sneller van 0-100 door z'n meer pk's en 4WD, dus heb ik 't er nog altijd moeilijk mee in dat filmpje dat die 997 2S zo van 'm wegtrekt.

            En dat heeft niets te maken dat het Audi is of niet.
            Bekijk eens dat DR filmpje, manuele R8 wordt zover ik zie quasi perfect gelanceerd, de Porsche vertrekt zelfs iets later en nog gaat hij er over..

            En bekijk die 0-60 tijd -> 3.9 sec (met PDK launch control)

            Comment


            • Ik vraag mij echt af wat de Turbo met PDK gaat geven.

              Comment


              • + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                Impressive.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                  In de hernemingen weet ik niet, maar in rechte lijn is de R8 V8 nog altijd iets sneller van 0-100 door z'n meer pk's en 4WD, dus heb ik 't er nog altijd moeilijk mee in dat filmpje dat die 997 2S zo van 'm wegtrekt.

                  En dat heeft niets te maken dat het Audi is of niet.
                  Er zijn al zoveel tests en filmpjes van de R8 waarin 'ie het zo goed als elke keer verliest van, b.v. een Carrera S of ander equivalent materiaal. Cijfers op papier zijn iets anders dan wat uiteindelijk in realiteit mogelijk is. Ook in de RS4 lijkt de 4.2 vaak de facto wat minder te presteren dan je zou verwachten, vergeleken met naaste concurrenten.

                  Ik heb ermee gereden (manuele bak) en ik vond 'm zeer leuk, klinkt héél erg lekker, en ik vond 'm ook snel. Maar ik ben dagelijks een 4-pitter diesel gewoon, maybe that's got something to do with it.

                  Al van bij de lancering van die motor gaf 'k al aan dat ik 't vreemd vond dat men een hoogtoerige motor zo'n lange slag meegeeft. Da's contradictorisch. Door die lange slag krijgt 'ie imo ook z'n (schitterende) karakter midrange, met een fantastische sound. Een "echte" korteslagmotor zoals die van de nieuwe M3, klinkt helemaal anders. Maar 't karakter van beide motoren verschilt dan ook behoorlijk hoog in toeren. De Audi V8 vind ik daar persoonlijk nogal "gepusht" overkomen, als ik ermee rijd en 'm doortrap heb ik instinctief het gevoel van te "moeten" schakelen ergens rond de 6.500 tpm, daarboven heb ik een faint feeling dat die motor pijn lijdt. Bij de M3 is het omgekeerd : daar is midrange en low end rijden helemaal niet zo aantrekkelijk als in de Audi, de sound is (zacht gezegd) een PAK minder mooi, maar eens 'ie boven de 6.000 tpm mag gaan, komt 'ie in z'n element naar mijn gevoel, en de rev limiter lijkt echt een vervelend obstakel te zijn omdat die motor er precies nog graag 2.000 omwentelingen bij zou willen doen ... daar waar de rev limiter bij de Audi bij mij eerder overkomt als "oef".

                  Geen idee of dat iets te maken heeft met de real life prestaties van de R8 en de RS4, dat motorkarakter.

                  Die PDK-bak en de elektronica die alles erbij in de gaten houdt, maakt zo'n 911 S belachelijk efficiënt en ongelofelijk snel. In de DR video weet de 911S met PDK zelfs Gojira te verschalken, en het verschil met de (zeer goed en zelfs met voorsprong gelanceerde) R8 is daar op een korter stuk dan op 't Koenigsegg-vliegveld in die GTboard.com-video, ook verrassend groot.

                  Ik acht die GTboard.com-video dan ook niet "vervalst".

                  En dat doet niks af van de R8, want m'n enige kennismaking ermee heeft me echt wel overtuigd dat 't een zeer zeer goeie en emotionele GT is (onderstel, motor, vibe).

                  Comment


                  • In zoverre je al dergelijke sportwagens in een rechte lijn kan vergelijken. Het zou me meer interesseren wat de verschillen op circuit zijn.

                    Los daarvan: ik vind dat de R8 te weinig op z'n waarde geschat wordt, maar ik denk dat dat (excuse me Gilles) toch veelal met de bimmer/porsj voorliefde te maken heeft. Het wordt een beetje voorgesteld alsof die kar nog nét een ligier d'r af kan trekken.

                    Dat je bv. stelt dat je de R8 snel vond omdat je uit een 4pitter diesel komt, is al stemmingmakend genoeg

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                      + YouTube Video
                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                      Impressive.
                      De Wannes, maar dan in 't Duits.

                      "Junge junge junge junge junge junge..."

                      =

                      "Keeeet ket ket ket ket ket ket..."

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                        In zoverre je al dergelijke sportwagens in een rechte lijn kan vergelijken. Het zou me meer interesseren wat de verschillen op circuit zijn.

                        Los daarvan: ik vind dat de R8 te weinig op z'n waarde geschat wordt, maar ik denk dat dat (excuse me Gilles) toch veelal met de bimmer/porsj voorliefde te maken heeft. Het wordt een beetje voorgesteld alsof die kar nog nét een ligier d'r af kan trekken.

                        Dat je bv. stelt dat je de R8 snel vond omdat je uit een 4pitter diesel komt, is al stemmingmakend genoeg
                        Kan zijn dat je dat zo opvat, en als je 't zo in de verf zet is het even stemmingmakend in de omgekeerde richting, uiteraard. En dan is m'n mening uiteraard snel doodgemept.

                        Zo was dat allerminst bedoeld. Ik vond 'm écht snel, en snelheidsbeleving is meer dan naakte cijfers, veel meer. Ik vind 'm persoonlijk even leuk om mee te rijden als een 'gewone' 911 S. De V8 klinkt een pak mooier imo (flat six heeft echt een sportuitlaat nodig om 'm écht knap te doen klinken), en ik vind 'm even snel aanvoelen. Vooral 't feit dat 'ie midrange zo prachtig klinkt, en ik instinctief ook 't meest in die regionen reed net omwille van die sound (ook al zou je in die regio wat meer Dampf verwachten, b.v. zoals een (veel) grotere AMG 6.2 heeft), maakt dat het af en toe helemaal doortrekken impressionant blijft. Bij een nieuwe M3, en ook de vorige for that matter, zoek ik alvast veel vaker de hoogste regionen op, wat 'm in zekere zin minder leuk maakt omdat je dan altijd het grootste deel van 't potentieel benut.

                        Ik vind de R8 geen mooie auto, dat heb ik al meermaals gezegd. Maar dat doet niks af van m'n evaluatie inzake rijden, en voor de rest probeer ik die kar echt zo objectief mogelijk te benaderen. Bijvoorbeeld die lange slag, in een hoogtoerig concept. Kan zijn dat ik me vergis, maar da's toch hoogst uitzonderlijk. 'k Zou wel 'es willen weten wat de maximale zuigersnelheid is... En ik ben ook helemaal gemeend positief over de zaken die ik positief evalueer : schitterende mix van dagelijkse bruikbaarheid en sportiviteit, verrassend hoge mate aan comfort (het uiterlijk wekte bij mij alvast heel andere verwachtingen op), een sublieme quattro-aandrijving (RWD-inspired, hadden alle quattro's maar zo'n weggedrag), zeer efficiënt (je moet echt niet veel moeite doen om op best veilige manier oerend hard ermee te rijden), manuele versnellingsbak is precies en heeft een aangename "knak", prachtig interieur en sublieme afwerkingsdetails (albeit optioneel de meeste), één van de knapste motorsounds verkrijgbaar vandaag (in de RS4 klinkt die motor prachtig, in de R8 ligt 'ie achter je ruggengraat te grommen en dat maakt het nog 10 keer zo aangenaam), ...

                        Enfin, 't is maar mijn mening, hè. Deed m'n best om 't zonder enige gekleurde bril neer te pennen, en neen ik zat niet te zoeken naar een manier om Audi op een "objectief verwoorde manier" wat kak in 't gezicht te wrijven. Zo'n dingen interesseren me niet.
                        Last edited by ; 13/05/2009, 14:36.

                        Comment


                        • RS4 motor "geforceerd" aanvoelend, geen power in hoge range ??
                          Doordat het koppel onder de 5500 toeren gelimiteerd is in de eerste 3 versnellingen, krijg je juist een boost in de hoge toeren...

                          De RS4motor is dus eerder zelfs dichtgeknepen onder de 5500 toeren maar bij zo'n sprint speelt dat geen rol aangezien je niet onder de 5500 toeren gaat.

                          Eigenlijk is 't simpel : een R8 is heel snel, maar een 997.2 S PDK is nog sneller.

                          Met de RS4 heb ik al eens herneminkskes gedaan op de snelweg tegen een 997.1 4S en dat ging redelijk op dus moet een R8 tocg een licht voordeel hebben allicht. Bij 997 Mk II is dat duidelijk (en logischerwijze) blijkbaar niet zo.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            RS4 motor "geforceerd" aanvoelend, geen power in hoge range ??
                            't Is moeilijk om 't uit te leggen, en alle woorden overdrijven erin. Ik vind 'm het aangenaamst aanvoelen in midrange, tussen de 3.500 en de 6.500 tpm. Daarboven vind ik 'm van klank veranderen, veranderen de dingen die je voelt (in stuur b.v.), die mij alvast (but who am I) de (zie hoger, woorden zorgvuldig gekozen) "faint feeling" geven dat 'ie 't liever in z'n midrange doet. Naar mijn mening ligt daar z'n grootste romigheid, z'n zuiverste karakter, z'n zaligste tintelingen zijn ook daar te vinden. Zo voel ik 't nu eenmaal. Excuse me.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Doordat het koppel onder de 5500 toeren gelimiteerd is in de eerste 3 versnellingen, krijg je juist een boost in de hoge toeren...
                            Zei ik toch ook? Lees stukje over de R8 (in m'n antwoord op Leftlane z'n post) 'es opnieuw. Doortrekken is zalig, en is méér dan in een M3 (met vergelijkbare motor, uiteindelijk, een 4-liter grote hoogtoerige V vind ik het, om wille van de hoger geschetste manier waarop die motor mij ermee doet rijden, een belevenis. De BMW V8 heeft helemaal niet hetzelfde brio midrange (al ga je me nooit horen zeggen dat 'ie niet goed is, integendeel) en ik betrapte mezelf er dan ook op niet zo graag midrange ritjes te doen ermee, ofwel gezapig bollen aan 2.000 tpm ofwel doortrekken en boven de 6.000 tpm blijven. Ik ga niks vergelijken tussen die twee karren (verschillende generatie, en qua auto ook best wat ingrijpende verschillen), maar qua gevoel bij die motoren is dat alvast mijn mening.

                            Dat anderen het anders zien, geloof ik graag en aanvaard ik ook. Maar 't is nu ook niet dat ik hier helemaal tegendraads en tegen alle feiten in zit klinkklare nonsens uit te kramen ... hoop ik toch?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            De RS4motor is dus eerder zelfs dichtgeknepen onder de 5500 toeren maar bij zo'n sprint speelt dat geen rol aangezien je niet onder de 5500 toeren gaat.
                            Veel motoren zijn in de eerste 2 of 3 versnellingen softwarematig wat ingetoomd. Of er zit een programma in de wagen die afhankelijk van de omstandigheden de motor (en remmen, en differentiëlen, en wat nog allemaal) bliksemsnel bijstuurt in omstandigheden waar de grip niet ideaal is. Veel auto's zouden anders niet te rijden vallen, of toch op z'n minst een behoorlijk onaangenaam karaktertrekje erbij krijgen. En het begint al bij al die vrij krachtige diesels (specifiek vermogen, niet enkel absoluut vermogen) die we vandaag de dag op onze wegen zien : die hun sturing verandert ook naarmate je hoger in de versnellingen gaat. Op dat vlak is dat dus niet zo uitzonderlijk.

                            En inderdaad, bij zo'n maximale sprint vanaf 50 per uur mag dat geen belemmering zijn, aangezien die motor niet onder de 6.000 of zelfs 6.500 tpm komt.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Eigenlijk is 't simpel : een R8 is heel snel, maar een 997.2 S PDK is nog sneller.
                            Helemaal akkoord.

                            Met die nuancering dat ik ook akkoord ga met de stelling dat een R8 met V8 binnen zijn categorie eerder minder verbluffende cijfers neerzet. Maar als je met dat ding rijdt, kan je (of toch mij alvast) dat worst wezen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                            Met de RS4 heb ik al eens herneminkskes gedaan op de snelweg tegen een 997.1 4S en dat ging redelijk op dus moet een R8 tocg een licht voordeel hebben allicht. Bij 997 Mk II is dat duidelijk (en logischerwijze) blijkbaar niet zo.
                            Doorgaans zijn de verschillen in wagenlengte tussen twee auto's met verschillend vermogen en gewicht en stroomlijn, veel kleiner dan je zou denken, bij zo'n nummertjes. Het erg grote verschil tussen de 997/2 S met PDK en die R8, in beide video's (GTboard.com en DR.) is dan ook des te verwonderlijker... temeer omdat de Porsche nog altijd de minst krachtige is van de twee.
                            Last edited by ; 13/05/2009, 14:52.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                              Kan zijn dat je dat zo opvat, en als je 't zo in de verf zet is het even stemmingmakend in de omgekeerde richting, uiteraard. En dan is m'n mening uiteraard snel doodgemept.

                              Zo was dat allerminst bedoeld. Ik vond 'm écht snel, en snelheidsbeleving is meer dan naakte cijfers, veel meer. Ik vind 'm persoonlijk even leuk om mee te rijden als een 'gewone' 911 S. De V8 klinkt een pak mooier imo (flat six heeft echt een sportuitlaat nodig om 'm écht knap te doen klinken), en ik vind 'm even snel aanvoelen. Vooral 't feit dat 'ie midrange zo prachtig klinkt, en ik instinctief ook 't meest in die regionen reed net omwille van die sound (ook al zou je in die regio wat meer Dampf verwachten, b.v. zoals een (veel) grotere AMG 6.2 heeft), maakt dat het af en toe helemaal doortrekken impressionant blijft. Bij een nieuwe M3, en ook de vorige for that matter, zoek ik alvast veel vaker de hoogste regionen op, wat 'm in zekere zin minder leuk maakt omdat je dan altijd het grootste deel van 't potentieel benut.

                              Ik vind de R8 geen mooie auto, dat heb ik al meermaals gezegd. Maar dat doet niks af van m'n evaluatie inzake rijden, en voor de rest probeer ik die kar echt zo objectief mogelijk te benaderen. Bijvoorbeeld die lange slag, in een hoogtoerig concept. Kan zijn dat ik me vergis, maar da's toch hoogst uitzonderlijk. 'k Zou wel 'es willen weten wat de maximale zuigersnelheid is... En ik ben ook helemaal gemeend positief over de zaken die ik positief evalueer : schitterende mix van dagelijkse bruikbaarheid en sportiviteit, verrassend hoge mate aan comfort (het uiterlijk wekte bij mij alvast heel andere verwachtingen op), een sublieme quattro-aandrijving (RWD-inspired, hadden alle quattro's maar zo'n weggedrag), zeer efficiënt (je moet echt niet veel moeite doen om op best veilige manier oerend hard ermee te rijden), manuele versnellingsbak is precies en heeft een aangename "knak", prachtig interieur en sublieme afwerkingsdetails (albeit optioneel de meeste), één van de knapste motorsounds verkrijgbaar vandaag (in de RS4 klinkt die motor prachtig, in de R8 ligt 'ie achter je ruggengraat te grommen en dat maakt het nog 10 keer zo aangenaam), ...

                              Enfin, 't is maar mijn mening, hè. Deed m'n best om 't zonder enige gekleurde bril neer te pennen, en neen ik zat niet te zoeken naar een manier om Audi op een "objectief verwoorde manier" wat kak in 't gezicht te wrijven. Zo'n dingen interesseren me niet.

                              Je kan dan achteraf wel wat honing rond de R8 smeren, om het zo maar eens te stellen, maar mijn mening betreft jouw post is daardoor geenszins veranderd. Dat de v8 minder snel is dan z'n P-concurrent, dat lijdt geen twijfel, ik ben niet blind.
                              Verder zeg ik ook niet dat je audi te kakken zet, me geen woorden in de mond leggen hé
                              In acceleratie wordt er overdreven...je kan niet de ene moment wel naar cijfers kijken, de andere moment niet. Ik vind een halve seconde naar 200 geen flikker verschil, velen hier zijn blijkbaar een andere mening toegedaan. Dat mag ik dan toch constateren?

                              Comment


                              • Oké, 't lijkt me ook al duidelijk dat de Porsche sneller is door z'n PDK-bak die een knap staaltje techniek is.

                                Maar die R8 van 't filmpje is een R-tronic en dat is scheisse voor mee te dragracen.

                                Daarom is het verschil zo groot, dat de Porsche zo wegtrekt alsof 't niets is.
                                Met een manuele zou 't verschil wat kleiner zijn, waarmee je het verschil meer zou kunnen plaatsen. Want nu lijkt het belachelijk als je het ziet (en ook voor die R8 eigenaar).

                                Sommigen zeggen als de R8 zo'n PDK alike spul zou hebben ipv. die R-tronic, dat ie dan over de Porsche zou gaan, maar of dit waar zou zijn...

                                Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Je kan dan achteraf wel wat honing rond de R8 smeren, om het zo maar eens te stellen, maar mijn mening betreft jouw post is daardoor geenszins veranderd. Dat de v8 minder snel is dan z'n P-concurrent, dat lijdt geen twijfel, ik ben niet blind.
                                  Verder zeg ik ook niet dat je audi te kakken zet, me geen woorden in de mond leggen hé
                                  In acceleratie wordt er overdreven...je kan niet de ene moment wel naar cijfers kijken, de andere moment niet. Ik vind een halve seconde naar 200 geen flikker verschil, velen hier zijn blijkbaar een andere mening toegedaan. Dat mag ik dan toch constateren?
                                  Heb ik dat ooit ontkend? Ik heb gewoon gezegd dat ik die video van GTboard.com niet "vervalst" acht. En nog enkele andere zaken, waaronder dat van die lange slag (hopend op een leerrijke discussie met mensen die daarop zouden inpikken). Als ik, volgens jou, niet geheel objectief tegenover de R8 sta, dan zal je wel gelijk hebben, maar jij staat dan aan de andere kant en we vinden elkaar in het midden. Alleen ontgaat het nut me dan een klein beetje van dat deel van je post. Mocht ik nou nog klinkklare nonsens hebben neergeschreven...
                                  Last edited by ; 13/05/2009, 20:51.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                    Sommigen zeggen als de R8 zo'n PDK alike spul zou hebben ipv. die R-tronic, dat ie dan over de Porsche zou gaan, maar of dit waar zou zijn...
                                    De R8 met V8 heeft meer vermogen, maar 'ie weegt ook meer en heeft iets meer aandrijfverliezen door z'n quattro. Die quattro-aandrijving is in die 50 tot 250 sprint eigenlijk zo goed als enkel maar nadeel, zelfs al zou 'ie nog 100% van de aandrijfkracht op de achterwielen schakelen, dan nog zit je met 't gewicht.

                                    Nu, voor mij is het belangrijkste van een auto z'n prestaties ook géénszins wat 'ie doet in rechte lijn. Maar 't is wel leuk om te zien die video's.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                      Maar die R8 van 't filmpje is een R-tronic en dat is scheisse voor mee te dragracen.
                                      Alvast twee mensen hier hebben met de R8 4.2 met R-Tronic gereden en die waren er allebei niet over te spreken, niet enkel om te dragracen maar tout court. Of ik moet de posts van Ir_fuel en rami verkeerd begrepen hebben.

                                      Ik reed de manuele en ik vond 'm overtuigend. Al zal die uitspraak me nu niet snel meer au sérieux tebedicht worden, gezien ik klaarblijkelijk nadien stroop moet smeren op de R8 omdat ik eerst iets negatiefs heb gezegd over die auto.

                                      Comment


                                      • edith
                                        Last edited by Alexx; 13/05/2009, 21:07.
                                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                        Comment

                                        Working...
                                        X