hoe komt het da ge op ni meer toere hebt gelaunched?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PORSCHE Lovers
Collapse
X
-
-
1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
krijg je spontaan een s.... mile van, en vooral veel zin om naar de ring te gaan
Comment
-
Wat zijn eigenlijk de pro's en con's van nen targa? heb nooit echt het nut gesnapt van da model ...
Het enigste wat ik kan bedenken is dat ge het "cabriogevoel" wilt hebben zonder stijfheid te verliezen, klopt dit?
Comment
-
vandaag zat ik op de autostrade Kortrijk-Brugge aan een vlotte snelheid toen ik in mijne spiegel een Porsche met brede heupen zag afkomen ...
camera klaar / foto genomen toen hij mij had voorbij gestoken en daarstraks de foto's geupload ...
wat zie ik nu , het was de broer van de eigenaar van onze Delhaize
ik had hem niet eens herkent
moet hij maar zo rap niet rijden he ...
PVH 997
Comment
-
2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpus Bekijk BerichtenWat zijn eigenlijk de pro's en con's van nen targa? heb nooit echt het nut gesnapt van da model ...
Het enigste wat ik kan bedenken is dat ge het "cabriogevoel" wilt hebben zonder stijfheid te verliezen, klopt dit?
Ik zie 't eerder als een kind-of-coupé met een gigantisch glazen zonnedak. De openklappende achterruit (om iets achter de voorzetels te zetten) is niet meteen zeer handig, gaat voor een kleine tas maar zwaarder dingen hef je echt niet graag/makkelijk over de flanken van je kar heen.
Langs één kant is het jammer dat 'ie niet de "afgeronde" achterste zijruiten heeft (zo typisch 911), maar langs de andere kant is het wel een gigantisch zalig gevoel om in zo'n "luchtige" auto te rijden.
't Is wel niet allemaal rozengeur en maneschijn. Er zouden best wel wat targa's zijn met piepjes en kraakjes in 't dak, en het windgeruis is ook niet mals.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEigenlijk niet echt, aangezien de targa gebaseerd is op de cabrio. Niet dat die laatste een slappe doos is (integendeel), maar veel stijver zal de targa niet zijn vrees ik.
Ik zie 't eerder als een kind-of-coupé met een gigantisch glazen zonnedak. De openklappende achterruit (om iets achter de voorzetels te zetten) is niet meteen zeer handig, gaat voor een kleine tas maar zwaarder dingen hef je echt niet graag/makkelijk over de flanken van je kar heen.
Langs één kant is het jammer dat 'ie niet de "afgeronde" achterste zijruiten heeft (zo typisch 911), maar langs de andere kant is het wel een gigantisch zalig gevoel om in zo'n "luchtige" auto te rijden.
't Is wel niet allemaal rozengeur en maneschijn. Er zouden best wel wat targa's zijn met piepjes en kraakjes in 't dak, en het windgeruis is ook niet mals.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
mozes kriebellllllllllll wat een monsterrrrrrrrrrrrrrrrrr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEigenlijk niet echt, aangezien de targa gebaseerd is op de cabrio. Niet dat die laatste een slappe doos is (integendeel), maar veel stijver zal de targa niet zijn vrees ik.
Ik zie 't eerder als een kind-of-coupé met een gigantisch glazen zonnedak. De openklappende achterruit (om iets achter de voorzetels te zetten) is niet meteen zeer handig, gaat voor een kleine tas maar zwaarder dingen hef je echt niet graag/makkelijk over de flanken van je kar heen.
Langs één kant is het jammer dat 'ie niet de "afgeronde" achterste zijruiten heeft (zo typisch 911), maar langs de andere kant is het wel een gigantisch zalig gevoel om in zo'n "luchtige" auto te rijden.
't Is wel niet allemaal rozengeur en maneschijn. Er zouden best wel wat targa's zijn met piepjes en kraakjes in 't dak, en het windgeruis is ook niet mals.
De 993 targa (die ikzelf 5 jaar gereden heb) was idd gebaseerd op basis van het cabriochassis.
Vanaf de 996 (dus ook de 997) werd de targa op het coupechassis gebouwd.
Als je foto's van de 993 ziet, merk je duidelijk de rubbers aan de bovenkant van de A-stijl waar normaal het canvasdak tegenaan sluit;
Wat stijfheid betreft gaf dat idd wat problemen, niet zozeer dat het cabriochassis niet stijf genoeg was, t was eerder omgekeerd: doordat het targadak uit drie aparte glazen panelen bestond ( deflector, schuifdak en achterruit) konden die niet soepel meebewegen met de carrosserie zoals een canvastop doet. Daardoor ontsond er na verloop van tijd windgeruis waar de rubbers niet goed meer aansloten. In periodes van grote kou gaf dit ook kraakgeluiden...
Grote voordeel van de targa was: 1 zonnestraal , 5 graden buiten, dak open en genieten! Veel meer dan bij een cabrio kon je echt altijd openrijden. Op het moment dat de deflector openging waren ook de kraakgeluiden verdwenen...
Wij reden dan ook altijd open.
De enige reden dat we geen targa meer kochten is omdat ie steeds op de markt komt net voor de facelift en je zo dus direct met een gedateerd model rijdt.
Het concept verenigt echt het beste van twee werelden.
Vanaf de 996 bestaat het dak ook maar uit twee panelen. De deflector is nu van metaal of kunststof en wipt automatisch omhoog bij het openen van het dak.
De 993 was wel windarmer binnenin dan de 996 en 997, vermoedelijk door die kleinere deflectoren.
Hopelijk is dat targa verhaal wat duidelijker nu...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichtenik hoop dat die AG in de nummerplaat niet voor AutoGespot staat.1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beltar Bekijk BerichtenKlopt niet helemaal.
De 993 targa (die ikzelf 5 jaar gereden heb) was idd gebaseerd op basis van het cabriochassis.
Vanaf de 996 (dus ook de 997) werd de targa op het coupechassis gebouwd.
Als je foto's van de 993 ziet, merk je duidelijk de rubbers aan de bovenkant van de A-stijl waar normaal het canvasdak tegenaan sluit;
Wat stijfheid betreft gaf dat idd wat problemen, niet zozeer dat het cabriochassis niet stijf genoeg was, t was eerder omgekeerd: doordat het targadak uit drie aparte glazen panelen bestond ( deflector, schuifdak en achterruit) konden die niet soepel meebewegen met de carrosserie zoals een canvastop doet. Daardoor ontsond er na verloop van tijd windgeruis waar de rubbers niet goed meer aansloten. In periodes van grote kou gaf dit ook kraakgeluiden...
Grote voordeel van de targa was: 1 zonnestraal , 5 graden buiten, dak open en genieten! Veel meer dan bij een cabrio kon je echt altijd openrijden. Op het moment dat de deflector openging waren ook de kraakgeluiden verdwenen...
Wij reden dan ook altijd open.
De enige reden dat we geen targa meer kochten is omdat ie steeds op de markt komt net voor de facelift en je zo dus direct met een gedateerd model rijdt.
Het concept verenigt echt het beste van twee werelden.
Vanaf de 996 bestaat het dak ook maar uit twee panelen. De deflector is nu van metaal of kunststof en wipt automatisch omhoog bij het openen van het dak.
De 993 was wel windarmer binnenin dan de 996 en 997, vermoedelijk door die kleinere deflectoren.
Hopelijk is dat targa verhaal wat duidelijker nu...
kunt ge dat "targagevoel" dan ni een beetje benaderen met een omhoog geklapt windscherm, ramen omhoog, chauffage goe warm en zetel verwarming op?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenIk ben toch geen fan van die oranje accenten.
Veel liever zoiets:
is ook heellll moooiiiiiii
Comment
Comment