Mededeling

Collapse
No announcement yet.

NSU Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts



  • NSU Prinz 1000 TT.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • NSU Ro 80 is 50 jaar.









      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment










      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Die auto was zijn tijd ver vooruit.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

            Comment


            • NSU tts ( 1968 )

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • There are Pretenders among us.....
                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                Comment




                • There are Pretenders among us.....
                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                  Comment


                  • There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • NSU PRINZ (1959-1967)

                      Het Duitse NSU heeft heel lang en heel goed nagedacht om een klein autootje op de markt te brengen en er werd geëxperimenteerd met zowel drie- als vierwielers, als met verschillende motoren. Uiteindelijk werd het de Prinz die in 1958 debuteerde. Het minuscule tweedeurs wagentje bood met een beetje fantasie plaats aan vier personen en hield dan nog aardig wat ruimte over. Voorin, want de tweecilinder van 538 cc was achterin gemonteerd. Met twintig pk moest een top van ruim 100 km/h te halen zijn, maar de brochure rept geen woord over het aantal personen dat op dat moment in de Prinz zitten. Dat er toch nog wat te verbeteren viel, bleek wel uit de snelle opeenvolging van vernieuwde versies: de Prinz I, II, II en tenslotte de Prinz 30 (die had 30 pk), waren vier jaar na de introductie allemaal al een feit. Tegen die tijd stond de Prinz IV al klaar en dat was voor het eerst een compleet andere auto. Deze was op de eerste plaats een stuk ruimer, en moderner bovendien. Onderhuids trof je nog altijd de tweecilinder, die inmiddels 598 cc cilinderinhoud had en een top van 120 mogelijk maakte. De draaicirkel was opvallend klein en een ander opmerkelijke kenmerk was de luchtvering op de achteras – Prinzair genaamd. De Prinz IV deed het opvallend beter dan zijn voorgangers, want er werden er tot en met 1973 ruim 576.000 van gebouwd, terwijl de teller bij de voorgangers op 94.549 was blijven haken. De fraaiste variant – de Sport-Prinz – hebben we dan nog niet meegerekend. Deze coupé met sterk aflopende daklijn was getekend door carrosserie Bertone en werd daar in eerste instantie ook gebouwd. Toen bleek dat dat ook bij de firma Drauss in eigen land gedaan kon worden, besloot NSU de productie van het coupeetje daar naar te verplaatsen. Tussen 1959 en 1967 werden er 20.831 NSU’s Sport-Prinz gemaakt.





                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • NSU RO80 (1967-1977)

                        NSU waagt in 1967 een moedige stap door met de opmerkelijke Ro80 te komen. De letters Ro staan voor rotatie, een verwijzing naar de bijzondere techniek. De 4,78 m metende sedan met zijn gestroomlijnde carrosserie (de in 1982 voorgestelde Audi100 vertoont grote gelijkenis met deze Ro80!) ziet er uit alsof hij van een andere planeet komt en naar de maatstaven van toen wordt de auto niet bijzonder fraai gevonden.
                        Vergeleken met het toenmalige NSU-modelprogramma (voornamelijk compacte auto’s, zoals de Prinz) is de luxe, prijzige sedan maar een vreemde eend in de bijt. Men vraagt zich af wie de Ro80 gaat kopen, want: „De huidige NSU-klanten zouden de Lotto moeten winnen om een Ro80 te kunnen kopen…” en de mensen die het geld ervoor kunnen opbrengen besteden dit meestal bij de gevestigde orde. De naam NSU heeft in deze klasse geen prestige. Desondanks plant NSU vijftig exemplaren per dag te bouwen.
                        De Ro80 heeft als eerste serieproductiemodel ter wereld een tweeschijfs wankelmotor met 1.000 cc kamervolume in het vooronder, die 115 pk levert. Het is de bedoeling om deze motor later ook aan Citroën te leveren voor een speciaal daarvoor te ontwikkelen model (de GS Birotor).
                        Naast de bijzondere vormgeving en motor is de auto verder ook vooruitstrevend met zijn voorwielaandrijving, uitneembare achterbankleuning en opvallend goede wegligging. Toch zet men vraagtekens bij de toekomst van de wankelmotor. Deze ontwikkelt zijn maximale koppel pas bij 4.500 tpm. Als grootste pluspunt wordt de rustige loop bij hoge snelheden genoemd. Maar daar zijn conventionele motoren anno 1967 ook reeds zeer goed in. In 1969 gaat NSU op in het Auto Union concern. Modeljaar 1976 brengt lichte uiterlijke veranderingen, zoals grotere achterlichten.
                        In april 1977 wordt de productie van de Ro80 gestaakt ten faveure van concerngenoot en rechtstreekse concurrent Audi 100. De Ro80 is het laatste model dat onder de naam NSU verkocht wordt. Tussen 1967 en 1977 worden 37.398 exemplaren gebouwd.





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Deze kende ik ook nog niet. Nice!

                          NSU / FIAT Neckar Weinsberg Coupé (1959-1963)









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • nsu 1200



                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              NSU RO80 (1967-1977)

                              NSU waagt in 1967 een moedige stap door met de opmerkelijke Ro80 te komen. De letters Ro staan voor rotatie, een verwijzing naar de bijzondere techniek. De 4,78 m metende sedan met zijn gestroomlijnde carrosserie (de in 1982 voorgestelde Audi100 vertoont grote gelijkenis met deze Ro80!) ziet er uit alsof hij van een andere planeet komt en naar de maatstaven van toen wordt de auto niet bijzonder fraai gevonden.
                              Vergeleken met het toenmalige NSU-modelprogramma (voornamelijk compacte auto’s, zoals de Prinz) is de luxe, prijzige sedan maar een vreemde eend in de bijt. Men vraagt zich af wie de Ro80 gaat kopen, want: „De huidige NSU-klanten zouden de Lotto moeten winnen om een Ro80 te kunnen kopen…” en de mensen die het geld ervoor kunnen opbrengen besteden dit meestal bij de gevestigde orde. De naam NSU heeft in deze klasse geen prestige. Desondanks plant NSU vijftig exemplaren per dag te bouwen.
                              De Ro80 heeft als eerste serieproductiemodel ter wereld een tweeschijfs wankelmotor met 1.000 cc kamervolume in het vooronder, die 115 pk levert. Het is de bedoeling om deze motor later ook aan Citroën te leveren voor een speciaal daarvoor te ontwikkelen model (de GS Birotor).
                              Naast de bijzondere vormgeving en motor is de auto verder ook vooruitstrevend met zijn voorwielaandrijving, uitneembare achterbankleuning en opvallend goede wegligging. Toch zet men vraagtekens bij de toekomst van de wankelmotor. Deze ontwikkelt zijn maximale koppel pas bij 4.500 tpm. Als grootste pluspunt wordt de rustige loop bij hoge snelheden genoemd. Maar daar zijn conventionele motoren anno 1967 ook reeds zeer goed in. In 1969 gaat NSU op in het Auto Union concern. Modeljaar 1976 brengt lichte uiterlijke veranderingen, zoals grotere achterlichten.
                              In april 1977 wordt de productie van de Ro80 gestaakt ten faveure van concerngenoot en rechtstreekse concurrent Audi 100. De Ro80 is het laatste model dat onder de naam NSU verkocht wordt. Tussen 1967 en 1977 worden 37.398 exemplaren gebouwd.





                              Meer van deze.











                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment
















                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Na 50 jaar nog steeds stijlvol !!

                                  Comment


                                  • De Wankel motor hebben ze ook nog getest in de Audi 100, maar is nooit in productie gegaan.
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment




                                    • Starring: NSU 1200 TT

                                      By Andrew 2.8i
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • NSU Wankel Spider (1967)






























                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Niet vaak gezien deze. Leuk karretje.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X