NSU TT Pick-up de 1967 : une conversion unique.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
NSU Lovers
Collapse
X
-
-
-
NSU RO 80 - Auto van het jaar 1968
In 1968 wist dit model uit het voormalige West-Duitsland de jury het meest te overtuigen. Niet in de laatste plaats vanwege zijn opvallend gestroomlijnde koetswerk. Voor die tijd was de NSU een uiterst modern ogende auto die op diverse andere vlakken liet zien dat zijn scheppers innovatief te werk waren gegaan. Hét handelsmerk van de Ro 80 was, zoals 'Ro' al aangeeft, zijn rotatiemotor. Die liet zijn 115 pk los op de voorwielen via een drietraps semi-automaat, ook bijzonder voor die tijd. Daarbij had de NSU schijfremmen voor én achter en was-ie knap snel voor zijn klasse. Helaas zat het met de betrouwbaarheid en het verbruik van de wankelmotor niet lekker en ondanks de innovatieve insteek besloot men het later (toen NSU overgegaan was in Audi) wat conventioneler aan te pakken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vond dat als kind wel een sjieke bak.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
150 Jahre NSU: Vom Fahrrad bis zum Wankelmotor
https://de.motor1.com/news/654831/15...hichte-wankel/
Comment
-
vreemd dat de ro80 een typisch breed automaat rempedaal heeft, terwijl de eerste audi's automatic een smal handgeschakeld-achtige pedaal hadden, waardoor audi deels half de 80-ies in de us dat zwaar process aan hun been hadden voor sudden acceleration
Comment
Comment