Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
In 1968 wist dit model uit het voormalige West-Duitsland de jury het meest te overtuigen. Niet in de laatste plaats vanwege zijn opvallend gestroomlijnde koetswerk. Voor die tijd was de NSU een uiterst modern ogende auto die op diverse andere vlakken liet zien dat zijn scheppers innovatief te werk waren gegaan. Hét handelsmerk van de Ro 80 was, zoals 'Ro' al aangeeft, zijn rotatiemotor. Die liet zijn 115 pk los op de voorwielen via een drietraps semi-automaat, ook bijzonder voor die tijd. Daarbij had de NSU schijfremmen voor én achter en was-ie knap snel voor zijn klasse. Helaas zat het met de betrouwbaarheid en het verbruik van de wankelmotor niet lekker en ondanks de innovatieve insteek besloot men het later (toen NSU overgegaan was in Audi) wat conventioneler aan te pakken.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
vreemd dat de ro80 een typisch breed automaat rempedaal heeft, terwijl de eerste audi's automatic een smal handgeschakeld-achtige pedaal hadden, waardoor audi deels half de 80-ies in de us dat zwaar process aan hun been hadden voor sudden acceleration
Comment