Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zijn er mensen die iets meer weten over het zwakke punt van een E36 316i, namelijk de zwakke tuimelaarsasjes en inlopende nokkenassen?
M'n schoonbroer heeft sinds een paar dagen zo'n karretje, en dat ding klinkt echt ongelooflijk slecht. Ratelen, rammelen, schuren, ronken..., en dat komt allemaal uit de cilinderkop als ik het zo hoor.
Voor de rest zijn olie en koelwater perfect, motor verbruikt geen olie, draait op 4 cilinders, etc.
Zijn het enkel de tuimelaarsasjes die moeten vervangen worden? Of ook tuimelaars en eventueel nokkenas?
Zelf te doen of niet?
Zijn er mensen die iets meer weten over het zwakke punt van een E36 316i, namelijk de zwakke tuimelaarsasjes en inlopende nokkenassen?
M'n schoonbroer heeft sinds een paar dagen zo'n karretje, en dat ding klinkt echt ongelooflijk slecht. Ratelen, rammelen, schuren, ronken..., en dat komt allemaal uit de cilinderkop als ik het zo hoor.
Voor de rest zijn olie en koelwater perfect, motor verbruikt geen olie, draait op 4 cilinders, etc.
Zijn het enkel de tuimelaarsasjes die moeten vervangen worden? Of ook tuimelaars en eventueel nokkenas?
Zelf te doen of niet?
Ik ken er niks van, maar ik weet dat onze ex 318i (nu is ie van mn grootmoe) ook slecht kan klinken in bepaalde toeren. Precies of er rammelt altijd iets in het motorcompartiment. Geen idee wat het is, maar volgens de dealer kan het geen kwaad.
Zijn er mensen die iets meer weten over het zwakke punt van een E36 316i, namelijk de zwakke tuimelaarsasjes en inlopende nokkenassen?
M'n schoonbroer heeft sinds een paar dagen zo'n karretje, en dat ding klinkt echt ongelooflijk slecht. Ratelen, rammelen, schuren, ronken..., en dat komt allemaal uit de cilinderkop als ik het zo hoor.
Voor de rest zijn olie en koelwater perfect, motor verbruikt geen olie, draait op 4 cilinders, etc.
Zijn het enkel de tuimelaarsasjes die moeten vervangen worden? Of ook tuimelaars en eventueel nokkenas?
Zelf te doen of niet?
Zo'n blok klinkt eigenlijk altijd slecht
Maar als uw nokkenas is ingesleten merk je het wel als je in toeren gaat. Wagen houd zich dan in.
Dan moet je nokkenas en tuimelaars vervangen. Denk zo'n 600euro als je alles vervangt.
Blokjes best regelmatig hun onderhoud geven, olie om de 8000 - 10 000 en distri om de 40.
Als je wat km's doet ben je veel beter met een 6cil, qua onderhoudskost komen die wel goedkoper uit. Als je blok stuk is best ook eens zien voor gewoon motor te veranderen. Is minder werk en kan goedkoper zijn. Heb indertijd voor de mijne andere motor + vbak gestoken toen het stuk was en heeft mij in totaal 175euro gekost...
Ja ander blok zal wss goedkoper zijn. Anderzijds weet je ook niet wat je hebt aan een vreemd blok, tenzij je het hebt horen draaien, mee hebt gereden, etc.
600 euro is niet goedkoop. Damn.
Maarja het zal niet anders gaan.
Best tezamen met de nokkenas en tuimelaars ook de distributieriem en spanner vervangen, als de boel dan toch los moet.
Ja ander blok zal wss goedkoper zijn. Anderzijds weet je ook niet wat je hebt aan een vreemd blok, tenzij je het hebt horen draaien, mee hebt gereden, etc.
600 euro is niet goedkoop. Damn.
Maarja het zal niet anders gaan.
Best tezamen met de nokkenas en tuimelaars ook de distributieriem en spanner vervangen, als de boel dan toch los moet.
Vanaf '94 geen distributieriem meer, maar kettingaangedreven.
Mooie kar man, de velgen zijn naar mijn mening zowat de mooiste voor de Z4.
Veel plezier ermee.
klopt velgen zijn inderdaad zeer mooi ,zwart is ook zeer mooi, wordt zeker de kleur van men volgende wagen
Hou wel meer van mijn interieur, maar dat is ieder zijn smaak he
In Spanje heb ik een tijdje achter deze twee gereden: een 128i en een E90 M3, beiden US-versies met de extra oranje voorlichtjes en transitplaten. Is een 128i ook in Europa beschikbaar? De M3 zijn achterpinkers waren ook volledig rood wanneer ze aanpinkten.
Zoals ik al zei zijn dit dus Amerikanen die een European Delivery hebben gekozen.
Ze hebben er op M3post een mooi verslag over geschreven geïllustreerd met mooie foto's...
Comment