Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenEen diesel die op 6 jaar maar 95.000km heeft gereden klinkt niet goed in mijn oren. Dat is ongeveer 15-16.000 km per jaar?
Terwijl mijn pa zo'n 30k doet en wel benzine rijdt, maar zo zijn er te weinig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten@ Matthi, ik vind het ook laag hoor.
Zeer veel waar voor uw geld iig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bmw:) Bekijk BerichtenSpijtig genoeg zijn er zo veel mensen hoor. Mijn nonkel heeft een diesel en doet nog geen 10 000 km per jaar..
Terwijl mijn pa zo'n 30k doet en wel benzine rijdt, maar zo zijn er te weinig
Maar jouw pa is niet de enige.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bmw:) Bekijk BerichtenSpijtig genoeg zijn er zo veel mensen hoor. Mijn nonkel heeft een diesel en doet nog geen 10 000 km per jaar..
Terwijl mijn pa zo'n 30k doet en wel benzine rijdt, maar zo zijn er te weinig
En inderdaad zo zijn er te weinig! The world would be a better place!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenEr zijn veel idioten op deze wereld.
Maar jij pa is niet de enige.
Eric, laat je zoontje niet op de PC spelen!
j/k
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenEen diesel die op 6 jaar maar 95.000km heeft gereden klinkt niet goed in mijn oren. Dat is ongeveer 15-16.000 km per jaar?
Mijn auto wordt nagenoeg nooit voor korte ritten gebruikt (bakker, school, 't dorp,....), staat soms wel eens een dag of twee stil. Is dat nu een slechte auto, neen toch?
Slechte auto's zijn auto's die veel met koude motor rijden, en dat hoeven niet altijd auto's met een lage km-stand te zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk BerichtenNuja, op Mobile beginnen de 2003 525d's vanaf 7300 EUR.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenEr zijn veel idioten op deze wereld.
Maar jij pa is niet de enige.
Kweet het. Maar kben bijna zeker dat er meer mensen weinig km doen met een diesel dan 'veel' met een benzine..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichtenniet met zoveel opties en zo weinig km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthi.Lampe Bekijk BerichtenJij pa is niet de enige?
Eric, laat je zoontje niet op de PC spelen!
j/k
Als ik met vanalles bezig ben, dan maak ik wel eens een foutje, zoals iedereen zeker?
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMijn E46 318d Touring wordt 7 jaar in maart. Ik heb nu 102.000 km op de teller. Wat is daar mis mee?
Mijn auto wordt nagenoeg nooit voor korte ritten gebruikt (bakker, school, 't dorp,....), staat soms wel eens een dag of twee stil. Is dat nu een slechte auto, neen toch?
Slechte auto's zijn auto's die veel met koude motor rijden, en dat hoeven niet altijd auto's met een lage km-stand te zijn.
Zo enorm duur is benzine niet en restwaarde bij benzineautos met een redelijke kleine motor (zoals een 1.8 of 2.0) valt heel goed mee. Misschien zelfs beter dan bij diesels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
Ik zeg heus niets van slechte autos maar ik zou toch even beginnen nadenken bij aankoop van een 2de hands diesel met weinig kms. Waarom een diesel als men weinig kms doet? De goedkope diesel of de restwaarde?
Zo enorm duur is benzine niet en restwaarde bij benzineautos met een redelijke kleine motor (zoals een 1.8 of 2.0) valt heel goed mee. Misschien zelfs beter dan bij diesels.
Enfin, ik heb er zeker goed aan gedaan om een diesel te kopen.
- De E46 316i touring kostte amper minder dan de 318d touring
- De 318d verbruikt minder dan de 316i, de brandstof is goedkoper, hij heeft evenveel Pk's en toch meer koppel.
- De restwaarde van een 318d ligt zeker hoger, probeer maar eens een 316i te verkopen, die raak je aan de straatstenen niet kwijt in dit landje.
Redenen genoeg dus om zelfs een diesel te kopen ook al doe je 'maar' 15 à 16.000 km per jaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten- De restwaarde van een 318d ligt zeker hoger, probeer maar eens een 316i te verkopen, die raak je aan de straatstenen niet kwijt in dit landje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenIk zou dan toch wel eens een voorbeeldje willen zien.
Comment
-
Vraagje,
Mijn vriendin ziet graag de Z3.
Gezien de prijzen vooral nu in de winter laag liggen, dacht ik eens te kijken naar een dergelijke wagen.
Zou een eenvoudige 1.9i nemen met handbak (1.9i is enige versie beschikbaar in UK in viercilinder) (je kan hier een 1.9i van 2000 hebben met 80000km voor een 5000 Euro Lijkt me redelijk.)
Waar moet ik op letten als ik een 1.9i bekijk ? Zijn die wagens wat betrouwbaar.Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Is echt zo, Eric. Die kleine benzines vinden ook nog wel een koper, maar minder vlot dan diesels. De markt voor een 2nd hand 318d touring is veel groter dan die voor een even oude en gelijkelijk uitgeruste 318i touring. En de prijzen liggen toch anders (al is vergelijken moeilijk omdat je nooit hetzelfde voertuig vindt qua kilometers, staat, uitrusting e.a.).
Bij de grote benzines in auto's waarin diesel hedentendage ingeburgerd is, is het vaak nog erger. Je zal nu maar b.v. een S-type 4.2 moeten verkopen, zoals de vader van Alexanderr er eentje rijdt. In die klasse zal de 2.7D (die nochtans trager is, wat niet het geval is bij de 318d/318i) nog veel sneller een koper vinden, zeker moest je 'n gelijke prijs vragen voor de twee.
Ik rijd ook veel liever benzine. Heb in m'n jonge jaren enkel maar karaktervolle benzinemotoren gereden (Alfa 4-pitters en BMW 6-pitters). Maar ik ben ook een koele rekenaar (samen met 'n zeer verregaande liefhebberij, zelfs tot circuitrijden toe), en dan kom je keer op keer op keer weer goedkoper uit bij de diesel, meestal zelf met 'n redelijk groot verschil. Vind je ook terug in het Duitse AMS, die jaarlijks een reportage maken vanaf wanneer een diesel van een bepaald model goedkoper is dan de benzine (b.v. S 320 vs. S 320 CDI, en dat in alle segmenten, en altijd zo goed mogelijk vergelijkbare motoren inzake kracht/prestaties). Hoe verder je teruggaat, ik bedoel dus hoe ouder de tests die je leest, hoe meer kilometers je moest doen om diesel rendabeler te maken. Vandaag de dag is 't bij alles wat van de grootte Audi A6 is b.v. bijna altijd dat de diesel goedkoper is, ook bij pakweg 10.000 km per jaar. En zelfs bij de kleinere auto's wint de diesel steeds meer aan terrein, waar je b.v. vroeger makkelijk 35.000 km per jaar moest doen met (ik zeg maar wat) een Clio dTi tgo. een 1.4 ofzo, is dat nu ook al ferm gezakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenAls ik met vanalles bezig ben, dan maak ik wel eens een foutje, zoals iedereen zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBetwijfel je die stelling nu, ofwat?
Bij dieselwagens is er veel vraag maar het aanbod is veel groter, terwijl bij benzinewagens ook vraag is, maar bijna geen aanbod.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIs echt zo, Eric. Die kleine benzines vinden ook nog wel een koper, maar minder vlot dan diesels. De markt voor een 2nd hand 318d touring is veel groter dan die voor een even oude en gelijkelijk uitgeruste 318i touring. En de prijzen liggen toch anders (al is vergelijken moeilijk omdat je nooit hetzelfde voertuig vindt qua kilometers, staat, uitrusting e.a.).
Comment
Comment