Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wat is daar nu gevaarlijk aan?
Alsof een vertegenwoordigster een verschil voelt tussen een 1 of een Golf...
Niet iedereen rijdt zijn auto op de limiet hé.
Ik vind het toch wel vrij belangrijk om te weten waar de aandrijving zit, als je met een pittige RWD op een natte afrit een stevige dot gas geeft met de gedachte dat je met een FWD rijdt kan dat wel eens verschieten zijn he, gewoon al in het nat een 90° bochtje nemen als je haast hebt kan soms al voor een portie overstuur zorgen (met m'n MB 190 had ik dat zelden, met de 120d cab van de mama is kont snel weg in zulke situaties, waarschijnlijk door dat koppel, hoewel DSC het allemaal wel goed opvangt meestal). Dan zwijgen we nog over sneeuw
Ik verschiet daar eigenlijk niet van , een paar weken terug toen er zoveel sneeuw lag het eene kameraad van men broer just eene 318d gekocht.
Ik vroeg of hem dermee al zot heeft kunnen doen in de sneeuw. Zijn antwoord was dat niet gaat met zijne omdat die voorwielaandrijving heeft en dat dat het beste is want dan zit al het gewicht op uw vooras zit en dat hij geen winterbanden nodig heeft daardoor.
Ik heb hem eens goed uitgelachen want hij wou maar nie geloven dat zijne 318 rwd heeft en hem dan maar de tip gegeven om eens op het DTC knopje te duwen
Ofwel zeg je 'ik denk het' of 'ik weet het niet' of 'ik ben er zeker van' maar van dat laatste moet je het ook hard kunnen maken en niet doen alsof jou kennis dan de enige juiste is.
Heeft niks met dit forum te maken, maar dat is wel een goede algemene tip...
Is moeilijk voor ons om in te schatten, maar het concept voorwielaandrijving en achterwielaandrijving is niet voor iedereen bekend, en dat is misschien nog wel zacht uitgedrukt. Dat dat percentage zo hoog ligt, is wel verrassend ...
Ik vind dat achterwielaandrijving toch wel een verschil maakt in rijgedrag, ook al rijd je niet op de limiet. Het voelt gewoon beter aan, op één of andere manier.
Ik vind het toch wel vrij belangrijk om te weten waar de aandrijving zit, als je met een pittige RWD op een natte afrit een stevige dot gas geeft met de gedachte dat je met een FWD rijdt kan dat wel eens verschieten zijn he, gewoon al in het nat een 90° bochtje nemen als je haast hebt kan soms al voor een portie overstuur zorgen (met m'n MB 190 had ik dat zelden, met de 120d cab van de mama is kont snel weg in zulke situaties, waarschijnlijk door dat koppel, hoewel DSC het allemaal wel goed opvangt meestal). Dan zwijgen we nog over sneeuw
Ja, wij, als autofreak durven wel eens een extra dot gas geven in de regen. Maar heb je al eens gezien hoe de meeste mensen rijden als het regent? En voor de meeste mensen maakt voor- of achterwielaandrijving geen zak uit want in een noodsituatie weet de overgrote meerderheid toch niet hoe ze gepast moeten reageren... En vandaag de dag moet je wel al héél zot doen om zodanig te oversturen dat de DSC het niet meer kan opvangen.
Comment