Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Verre van! 'k Probeer wel mijne snater te houden als ik denk dat ik fout zit. Heeft me in m'n leven al véél geholpen! Uitgezonderd op dat examen fiscaal recht waar ik bijna niks had geblokt en dus in stilzwijgen verviel, toen was dat minder nuttig.
ROFL! Van Crombrugge was sowieso gene kak, ook al had je ervoor geblokt. Ik verviel noodgedwongen eveneens in stilzwijgen.
Nu, ik had 't ook maar van nen dude in D die 't wou doen en die in 't lang en in 't breed uiteen had gedaan waarom het niet goed zou zijn. En die uitleg hield steek. Nog steeds, denk ik. Alleen verdraagt 't één en 't ander soms wel 'es wat meer, en (ik alvast) nemen we de theorie soms een tik te serieus op. Neem nou mijn versnellingsbak : goed voor 400 Nm en nou zit ik er met 25% meer op.
ROFL! Van Crombrugge was sowieso gene kak, ook al had je ervoor geblokt. Ik verviel noodgedwongen eveneens in stilzwijgen.
Tweede keer heb ik dat slimmer aangepakt : drie dagen ervoor niet meer schrijven, zodat mijn hand erg soepel was en geen "studeerkramp" had, de inhoudstafel en de titelkes van buiten leren, bij de voorbereidingstijd gewoon alles overpennen wat ge kon, en dat nadien voorlezen. Nog wat bijvraagjes pareren met je "doorzicht" in de cursusstructuur en hoppa, een 11.
Is wat de testbank opgaf als resultaat. Allez, 499,5 Nm eigenlijk. Beetje vreemd, het kan zeker maar ikzelf en ook Stef twijfelen of het écht klopt. Probleem is vermoedelijk te wijten aan de KKK-turbo waarvan de schoepenverstelling (zoals bij zovele van die turbo's) op den duur mank loopt, geeft z'n maximale boost nu dus al vroeger, en daarom zo vroeg zo gigantisch veel koppel. M'n maximumvermogen van ... ff getalletje kwijt, dacht 215 ... pk ligt net voorbij de 3.500 tpm.
Eigenlijk
Wou een mapping die tot 4.500 ging met max power op 4.200 ofzo, en minder koppel.
Blijft wel smeuïg rijden, geen TDI150-gevoel. Moet nog 'es terug gaan om opnieuw te meten. Stond toen op winterrubber en zo van die dingen, en de silent blocks achteraan waren versleten (trackgebruik). Zijn nu net allemaal vernieuwd, dus weer een "verse" kar. Nu zou een correcte meting moeten kunnen.
Tweede keer heb ik dat slimmer aangepakt : drie dagen ervoor niet meer schrijven, zodat mijn hand erg soepel was en geen "studeerkramp" had, de inhoudstafel en de titelkes van buiten leren, bij de voorbereidingstijd gewoon alles overpennen wat ge kon, en dat nadien voorlezen. Nog wat bijvraagjes pareren met je "doorzicht" in de cursusstructuur en hoppa, een 11.
Ik had met een mirakel een definitie getrokken, waardoor mijn 10 gegarandeerd was. De eerste vraag ging minder vlot. Nadien kwam ik te weten dat dat kwam omdat het een vraag was uit personenbelasting terwijl mijn antwoord overgepend was uit het deel vennootschapsbelasting Ik was bezorgder dat VC water zou morsen over z'n tafel dan over mijn eerste vraag. Maar toch, tweede zit was ontweken
Is wat de testbank opgaf als resultaat. Allez, 499,5 Nm eigenlijk.
zo typerend voor die tjoeners hé. Naar boven afronden op een half tonnetje terwijl ze daar in de verste verte niet aan geraken
best machtige cijfertjes als ik je nog eens tegenkom op één of ander trekdag wil ik graag nog eens m'n dik gat in je eend placeren als je daar geen bezwaar tegen hebt, ik wil dat viercilinderkoppel voelen
Heb je ervaring met het laten tunen van je wagen als hij ondertussen 2,5 jaar oud is?
Is het af te raden om dan nog de motoronderdelen nog meer te belasten of kan het geen kwaad? ( versnellingsbak?)
het zou gaan om chiptuning bij autotune heinz op een 320d coupe van 2007?
Heb je ervaring met het laten tunen van je wagen als hij ondertussen 2,5 jaar oud is?
Is het af te raden om dan nog de motoronderdelen nog meer te belasten of kan het geen kwaad? ( versnellingsbak?)
het zou gaan om chiptuning bij autotune heinz op een 320d coupe van 2007?
Vraag dat aan de mannen van Heinz, zij zijn - denk ik - beter geplaatst om daarop te antwoorden. Wel rekening houden dat ze uiteindelijk wel willen verkopen, dus als ze nog maar een béétje twijfelen, moet je dat dan ook in dat licht interpreteren.
Toen ik bij Heinz was gegaan (toen Bruno daar nog werkte) zei Bruno me dat hij eerder afraadde om dat te doen bij auto's die al in de richting van 100.000 km gaan. Ik hoor/lees af en toe hetzelfde op fora en zo. That's all I know.
Da's een low output 2,5-liter die er in vorige versies al 192 pk heeft uitgeperst. Is letterlijk toegeknepen door 1) smallere inlaatzijde (minder debiet) en 2) software. Dat blok doet, als je 'm niet continu ligt te gassen als 'ie vriezekoud heeft, op z'n sokken meerdere 100.000'en km. Ik denk dat je dat blok als erg betrouwbaar mag bestempelen.
Ik heb een 323ti gehad toen ik nog studeerde, en ik heb daar onwijs veel fun mee gehad. Levendige kar, tailhappy. Nice. Naar hedendaagse maatstaven is dat wel zo snel niet meer, vandaag rijden goeie 2-liter diesels daar rondjes rond, maar de sound en het motorkarakter van die sixpack blijven voor die diesels voor eeuwig onbereikbaar.
Let op dat je 'n zuivere koopt, er zitten al best wel wat om- en daarna nog zes keer herbouwde wrakken tussen. Er is een tijd geleden een mooie zwarte met het maïs(kleurig) lederen interieur aangeboden geweest, die staat nu weer online, maar met zwart leder zonder sportzetels (= standaard nochtans op de 323ti), terwijl de geel lederen deur- en bergvakbekleding wel is blijven zitten. En zo van die fasen. Enfin.
Ik heb een 323ti gehad toen ik nog studeerde, en ik heb daar onwijs veel fun mee gehad. Levendige kar, tailhappy. Nice. Naar hedendaagse maatstaven is dat wel zo snel niet meer, vandaag rijden goeie 2-liter diesels daar rondjes rond, maar de sound en het motorkarakter van die sixpack blijven voor die diesels voor eeuwig onbereikbaar.
Let op dat je 'n zuivere koopt, er zitten al best wel wat om- en daarna nog zes keer herbouwde wrakken tussen. Er is een tijd geleden een mooie zwarte met het maïs(kleurig) lederen interieur aangeboden geweest, die staat nu weer online, maar met zwart leder zonder sportzetels (= standaard nochtans op de 323ti), terwijl de geel lederen deur- en bergvakbekleding wel is blijven zitten. En zo van die fasen. Enfin.
Bedankt gTa het is voor men broer en dat is niet zo eene autoliefhebber als mij en bijgevolg springt die ook niet zo zachtaardig om met auto's dus het moet wel tegen een stootje kunnen het lijkt mij wel een toffe auto vooral die sound en die korte wielbasis samen met die motor moet voor plezier zorgen. Het plan is om hem binnen een jaartje of 3 van hem af te kopen
Ik las hoger dat jij he 120d hebt laten tunen en vemits het vermoedelijk om dezelfde motor handelt....
Persoonlijk kan ik het niet echt beoordelen en Heinz was een site die tegenkwam; jij sprak over Bruno; heeft die nu eigen bedrijf ?
Ik las hoger dat jij he 120d hebt laten tunen en vemits het vermoedelijk om dezelfde motor handelt....
Persoonlijk kan ik het niet echt beoordelen en Heinz was een site die tegenkwam; jij sprak over Bruno; heeft die nu eigen bedrijf ?
Geen idee, ik weet wel dat 'ie nu actief is bij een andere onderneming, of 'ie vennoot is of niet is me vreemd.
Contacteer zeker ook eens Power Plus Engineering (Brussel), Stef (de zaakvoerder) doet goeie dingen. Ik ben er alvast zeer tevreden van.
Comment