Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een motor niet warmrijden is zeer slecht de motor slijt veel rapper omdat de olie nog veel te dik is. Je hebt ook kans op griperen dat de boel vast loopt en ook barsten in het blok omdat de motor veel te rap warm krijgt. Vroeg of laat zul je de gevolgen wel merken. Ik rij mijn auto altijd mooi warm ongeveer 15 min. En als ik een olietemperatuurmeter heb wacht ik zeker totdat de olie 80° heeft. Het is soms moeilijk maar als je respect hebt voor je wagen zou dat moeten lukken.
    1994 Saab 9000 CSE 2.3 LPT FPT
    1994 BMW E36 ///M3 3.0 coupé

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door cédric_2 Bekijk Berichten
      Een motor niet warmrijden is zeer slecht de motor slijt veel rapper omdat de olie nog veel te dik is. Je hebt ook kans op griperen dat de boel vast loopt en ook barsten in het blok omdat de motor veel te rap warm krijgt. Vroeg of laat zul je de gevolgen wel merken. Ik rij mijn auto altijd mooi warm ongeveer 15 min. En als ik een olietemperatuurmeter heb wacht ik zeker totdat de olie 80° heeft. Het is soms moeilijk maar als je respect hebt voor je wagen zou dat moeten lukken.
      Voila

      Comment


      • zolang het niet nodig is doe ik het nooit
        met die bus had je geen keuze

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
          Hangt idd wel sterk af van welk blok het is zeker? Je hebt van die ijzersterke motoren
          Met een ///M zou ik dat toch niet proberen...
          met een geit lukt het

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
            (hij is nu 16jaar en de eerste 15 jaar zijn er bompa stijl mee gereden, nu rij ik er een jaar mee en nog niks van problemen mee gehad ^^)
            Na 15 jaar lui rijden opeens afraggen is ook niet echt gezond hoor

            Comment


            • Iemand ervaring met banden van het merk Kumho?
              Het is voor een e61 - 17"
              Graag jullie reactie
              Grtz
              E61 525da E81 118d E36 320i

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door 320Diesel Bekijk Berichten
                Iemand ervaring met banden van het merk Kumho?
                Het is voor een e61 - 17"
                Graag jullie reactie
                Grtz
                Tenzij je aan 't kijken bent voor semislicks genre Kumho Ecsta V70A of de sportband Ecsta MX KU15 is (alhoewel dat deze beide banden in België niet officieel worden ingevoerd, dacht ik), blijf je beter bij Kumho weg. Doorgaans scoren ze minder dan de beste banden, en ze gaan zo lang niet mee. 't Is een B-merk, uiteindelijk. Daarom niet slecht, maar de duurdere banden van de A-merken zijn doorgaans zelfs op het vlak van prijs/kwaliteit-verhouding beter...

                Comment


                • welke banden zou u aanraden?
                  mvg,
                  E61 525da E81 118d E36 320i

                  Comment


                  • Als je runflats gaat leggen (kans is groot, 17" op een '5 touring E61), dan lijkt 't me 't beste om de laatste generatie runflats te leggen, die gevoelig verbeterd zijn tegenover de vorige.

                    Welke maat zoek je? 225/50R17 of 245/45R17?

                    Ikzelf ben zeer tevreden van de Bridgestone Potenza RE050A (ook in Runflat, op m'n BMW '1), en ik was helemaal niet tevreden van de Goodyear Eagle NCT 5 Runflat (eerste generatie, weinig overtuigende wegligging en zeer hard). Voor een '5 op 17" lijkt de Michelin Premacy HP ook niet slecht, maar 't is wel een dure band, dan zou ik persoonlijk de RE050A verkiezen.

                    Comment


                    • Nu heb ik runflat Bridgestone potenza liggen ben er tevreden over omdat ik nog niet heb kunnen vergelijken. Graag probeerde ik eens met niet runflat banden (veel negatief gelezen over RFT). Maar bandencentral was zeer positief over Kuhmo. Maar ik ken het merk niet en twijfel of ik wel goed doe om geen RFT banden te nemen.
                      Alvast bedankt voor de uitleg.
                      E61 525da E81 118d E36 320i

                      Comment


                      • Eén ding : bandencentrales kan je NOOIT vertrouwen wat bandenadvies betreft. Er zijn gigantische schommelingen en verschillen in marges op banden (afhankelijk van merk, een hele container die ze kunnen kopen hebben, enz.) en afhankelijk van wat ze liggen hebben in stock, of waar ze 't meest op verdienen, wordt dat dan geadviseerd. Het enige waar je redelijkerwijs een beetje op voort kan gaan zijn tests (al zeggen die niks over de langeduurkwaliteit, waardoor B- en C-merk banden doorgaans een betere score krijgen dan ze zouden krijgen moest die test nog 'es herdaan worden na b.v. 40.000 km) in magazines en online.

                        Als je eerder 'n normaal chauffeur bent, dus geen specifieke wensen hebt, en je bent tevreden van je banden nu ... waarom dan wisselen? Wil je nog wat meer kilometers met dezelfde band malen, dan kan je misschien Michelin overwegen.

                        Houd ook rekening met 't feit dat de ophanging van een '5 helemaal is afgestemd op runflats. Als je non-runflats gaat leggen, dan is de kans bestaande dat 'ie niet beter rijdt dan met runflats. Is niet gegarandeerd, maar het kan.


                        Op banden wil je niet besparen, ze zijn het enige die je contact doen houden met de weg. Koop een goeie band, een goed merk, en dan mag dat iets meer kosten, zeker als ze dan ook nog 'es zoveel langer mee gaan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Eén ding : bandencentrales kan je NOOIT vertrouwen wat bandenadvies betreft. Er zijn gigantische schommelingen en verschillen in marges op banden (afhankelijk van merk, een hele container die ze kunnen kopen hebben, enz.) en afhankelijk van wat ze liggen hebben in stock, of waar ze 't meest op verdienen, wordt dat dan geadviseerd. Het enige waar je redelijkerwijs een beetje op voort kan gaan zijn tests (al zeggen die niks over de langeduurkwaliteit, waardoor B- en C-merk banden doorgaans een betere score krijgen dan ze zouden krijgen moest die test nog 'es herdaan worden na b.v. 40.000 km) in magazines en online.

                          Als je eerder 'n normaal chauffeur bent, dus geen specifieke wensen hebt, en je bent tevreden van je banden nu ... waarom dan wisselen? Wil je nog wat meer kilometers met dezelfde band malen, dan kan je misschien Michelin overwegen.

                          Houd ook rekening met 't feit dat de ophanging van een '5 helemaal is afgestemd op runflats. Als je non-runflats gaat leggen, dan is de kans bestaande dat 'ie niet beter rijdt dan met runflats. Is niet gegarandeerd, maar het kan.


                          Op banden wil je niet besparen, ze zijn het enige die je contact doen houden met de weg. Koop een goeie band, een goed merk, en dan mag dat iets meer kosten, zeker als ze dan ook nog 'es zoveel langer mee gaan.

                          Nu we toch even over banden bezig zijn, ik heb een maat die in banden doet (dus die gaat mij niets wijsmaken, denk ik)
                          En ik ben gaan informeren voor de M3 (die heeft zo goed als kale achterbanden heb ik gezien), nu wil ik daar deftige banden op, geen goesting om rond te staan
                          Hij adviseerde mij qua prijs/kwaliteit van die Hankooks?

                          Hij test regelmatig zelf banden, met een 530d E60, en was zeer tevreden over die Hankooks...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Eén ding : bandencentrales kan je NOOIT vertrouwen wat bandenadvies betreft. Er zijn gigantische schommelingen en verschillen in marges op banden (afhankelijk van merk, een hele container die ze kunnen kopen hebben, enz.) en afhankelijk van wat ze liggen hebben in stock, of waar ze 't meest op verdienen, wordt dat dan geadviseerd. Het enige waar je redelijkerwijs een beetje op voort kan gaan zijn tests (al zeggen die niks over de langeduurkwaliteit, waardoor B- en C-merk banden doorgaans een betere score krijgen dan ze zouden krijgen moest die test nog 'es herdaan worden na b.v. 40.000 km) in magazines en online.
                            Ik volg je visie, maar als je banden laat vervangen in een garage die geen bandencentrale is, dan hebben die geen toestel voor de uitlijning en wellicht ook niet voor het balanceren. De investeringskost voor die dingen is veel te hoog voor hen.
                            En een uitlijning of balancering die niet in orde is, staat voor snel en onregelmatig verslijten van de banden en een fel verzwakte wegligging.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                              Nu we toch even over banden bezig zijn, ik heb een maat die in banden doet (dus die gaat mij niets wijsmaken, denk ik)
                              En ik ben gaan informeren voor de M3 (die heeft zo goed als kale achterbanden heb ik gezien), nu wil ik daar deftige banden op, geen goesting om rond te staan
                              Hij adviseerde mij qua prijs/kwaliteit van die Hankooks?

                              Hij test regelmatig zelf banden, met een 530d E60, en was zeer tevreden over die Hankooks...
                              net zoals Kumho enkele goeie banden heeft (Ecsta KU15) geldt dat ook voor Hankook. De Hankook V12 EVO is een érg goed bandje, heb ik ondertussen toch al uit een drietal tests opgemaakt. Die zou ik zeker op je M3 durven leggen, al moet je wel niet verwachten dat ie 50k km meegaat (maar je koopt ook een M3....).

                              M-optic heeft die ook als zomerbanden op de doos, en dat ding kan loeihard door de bocht.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
                                Ik volg je visie, maar als je banden laat vervangen in een garage die geen bandencentrale is, dan hebben die geen toestel voor de uitlijning en wellicht ook niet voor het balanceren. De investeringskost voor die dingen is veel te hoog voor hen.
                                En een uitlijning of balancering die niet in orde is, staat voor snel en onregelmatig verslijten van de banden en een fel verzwakte wegligging.
                                uiteraard, wie laat z'n banden ook opleggen in een garage waar ze niet eens kunnen balanceren

                                Er is niets mis met banden bij een bandencentrale te kopen, je moet enkel hun advies met een vatje zout nemen.



                                Wij zijn hier thuis al van het begin af aan klant bij DeCondé. Maar als ik naar die mannen zou luisteren had ik daar al een paar stellen Marangoni's gekocht..... laten we dat nu eens niét doen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                  net zoals Kumho enkele goeie banden heeft (Ecsta KU15) geldt dat ook voor Hankook. De Hankook V12 EVO is een érg goed bandje, heb ik ondertussen toch al uit een drietal tests opgemaakt. Die zou ik zeker op je M3 durven leggen, al moet je wel niet verwachten dat ie 50k km meegaat (maar je koopt ook een M3....).

                                  M-optic heeft die ook als zomerbanden op de doos, en dat ding kan loeihard door de bocht.
                                  Ok merci
                                  Hehe bandjes zullen idd geen 50k km meegaan denk ik
                                  Als ik 15k km haal, mag ik al heel content zijn


                                  Edit: Ik heb ooit Semperit gehad op mijn 520i E39, een B-merk van Continental denk ik?
                                  Goeie bandjes, geen klagen over, maar ze waren na 10k km versleten

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                                    Ok merci
                                    Hehe bandjes zullen idd geen 50k km meegaan denk ik
                                    Als ik 15k km haal, mag ik al heel content zijn


                                    Edit: Ik heb ooit Semperit gehad op mijn 520i E39, een B-merk van Continental denk ik?
                                    Goeie bandjes, geen klagen over, maar ze waren na 10k km versleten
                                    met je achterbanden?

                                    ik geloof nooit dat je daar 15k mee haalt



                                    drift0n

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                                      Edit: Ik heb ooit Semperit gehad op mijn 520i E39, een B-merk van Continental denk ik?
                                      Goeie bandjes, geen klagen over, maar ze waren na 10k km versleten
                                      niet slecht bedoeld, maar ik ben dat 'een B-merk van xxxxx' eigenlijk zo beu gehoord hé
                                      Da's pure marketing, waar iedereen maar al te graag met beide voetjes inspringt.

                                      Niet dat het niet klopt (de meeste B-merken horen idd tot een groot A-merk concern), maar men denkt maar al te vaak ook dat dat een referentie is als het op eigenschappen en kwaliteit aankomt. Ahja, da's een B-merk van Continental en Conti is goed dus dan is Semperit dat ook..... NOT.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                        met je achterbanden?

                                        ik geloof nooit dat je daar 15k mee haalt



                                        drift0n
                                        Haha Kga me toch wa inhouden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                          met je achterbanden?

                                          ik geloof nooit dat je daar 15k mee haalt



                                          drift0n
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                          niet slecht bedoeld, maar ik ben dat 'een B-merk van xxxxx' eigenlijk zo beu gehoord hé
                                          Da's pure marketing, waar iedereen maar al te graag met beide voetjes inspringt.

                                          Niet dat het niet klopt (de meeste B-merken horen idd tot een groot A-merk concern), maar men denkt maar al te vaak ook dat dat een referentie is als het op eigenschappen en kwaliteit aankomt. Ahja, da's een B-merk van Continental en Conti is goed dus dan is Semperit dat ook..... NOT.
                                          Zo ist, ik denk dat ze meer geld verdienen met hun B-merk dan met hun A-merk
                                          Volgens mij was dat echt zo'n zacht rubber...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X