Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Stock exhaust met een gat in zekers...
    vond net dit:

Don't know if the 328i has the same x-pipe before the kat?? This makes for the raspy sound :-)

Comment

• http://www.youtube.com/watch?v=si4xJ...eature=related

Dat geluid is er zo zwaar over he!

Nog zo'n vette karrrr:

http://www.youtube.com/watch?v=UbSLs...eature=related

moest het voor m'n eigen zijn dan wilde ik er niet iedere dag mee rondrijden, met zo'n geluid, maar 't is evenzeer de moeite (al zou'k liever teruggaan richting de originele metaalachtigeM3-sound)!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
        Nope komt ook in de 3 serie.
        Wanneer? En in de 4 modellen van de 3?

Niet in de 5 ook?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geertt Bekijk Berichten
          http://www.youtube.com/watch?v=bI8HkPvk6sQ

De eigenaar zegt dat het een stock exhaust is, maar zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n M50 zonder vanos? Komt er effectief standaar zo'n geluid uit, of moet je daarvoor bij de luchtinlaat zijn ofzo?
          Eigenaar van die wagen zit ook op't forum. Sam325 ofzo dacht ik.
          Die non vanos blokken zijn bekend vanwege hun nogal luide uitlaat

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=si4xJ...eature=related

Nog zo'n vette karrrr:

moest het voor m'n eigen zijn dan wilde ik er niet iedere dag mee rondrijden, met zo'n geluid, maar 't is evenzeer de moeite (al zou'k liever teruggaan richting de originele metaalachtigeM3-sound)!
            Filmpjes staan al langer bij mijn favorieten
            Zoals je zegt, zou het te doen zijn irl? Ik zou dat graag eens horen als ik er een paar meter van sta En anders zo een klep laten steken in die uitlaat, voor te brullen zet je ze open, voor te cruisen toe...
            Moest ik zo een M3 hebben, komt zo'n Supersprint Race spel er zeker op Klep valt dan nog af te wachten hoe luid dat dan is, kwestie van niet half brasschaat wakker te maken

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=si4xJ...eature=related

Nog zo'n vette karrrr:

http://www.youtube.com/watch?v=UbSLs...eature=related

Ik vind die S54 dus echt niet zo'n vocaal bazeke, ik moet de eerste E46 M3 nog tegenkomen waarvan ik z'n uitlaatsound écht weet te appreciëren... Dat raspende is echt niets voor mij, lijkt teveel op 'n kazoo

Zijn er filmpjes van 'n E46 M3 met zo'n Bastuck middendemper? Al de rest lijkt dat gerasp enkel te willen verscherpen...

Comment

• Ik wil echt dagelijks met deze sound naar de les kunnen bollen

Daily DTM-experience
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  Ik vind die S54 dus echt niet zo'n vocaal bazeke, ik moet de eerste E46 M3 nog tegenkomen waarvan ik z'n uitlaatsound écht weet te appreciëren... Dat raspende is echt niets voor mij, lijkt teveel op 'n kazoo

Zijn er filmpjes van 'n E46 M3 met zo'n Bastuck middendemper? Al de rest lijkt dat gerasp enkel te willen verscherpen...
                  Je hebt filmpjes (vooral Amerikaanse), waar ze een Rasp-X of een ander soort van Rasp-eliminator/Terminator hebben. Er zijn er wel meer die die rasp maar niets vinden, je moet er van houden
                  Ik vind het vet, alleen heb ik in het echt nog nooit echt een M3 E46 goed gehoord...

Zal eens zoeken naar zo'n filmjes...

Stock met Rasp Terminator:

Je hoort wel nog steeds een kleine rasp

Rasp-X met Gruppe-M, wel heftig!!

En als laatste Eisenmann met Rasp-Terminator, voor & na...

2002 E46/M3 with Eisenmann High Perf muffer BEFORE installing Custom Performance Next Generation Rasp Terminator (RT) Section 1 midpipe. (notice the raspy to...

2002 E46/M3 with Eisenmann High Perf muffer AFTER installing Custom Performance Next Generation Rasp Terminator (RT) Section 1 midpipe. (rasp is gone!)http:/...

Imo verkl*t je heel die OEM sound zonder de rasp... Dan is ie z'n typische geluidje kwijt
                  Last edited by Greg; 03/01/2009, 20:08.

Comment

• 't Was glad vandaag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      't Was glad vandaag.
                      Driften met de kindjes

Aan het zilvermeer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                        Driften met de kindjes
                        Ze vinden het oh zo plezant!

Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                        Aan het zilvermeer?
                        Inderdaad, dat heb je goed gezien.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=bI8HkPvk6sQ

De eigenaar zegt dat het een stock exhaust is, maar zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n M50 zonder vanos? Komt er effectief standaar zo'n geluid uit, of moet je daarvoor bij de luchtinlaat zijn ofzo?
                          Als de eigenaar zegt dat die uitlaat standaard is moeten de mensen eens leren dat het mss wel de waarheid kan zijn.... en ik kan het weten want het is de mijne!
                          De meeste e36 325i's die nog rondrijden zijn wel wat stiller, want die hebben meestal Vanos, en zodoende ook een andere uitlaat als die van een M50 zonder Vanos.

De enige 325i e36's die dit geluid maken, moeten nog met de originele uitlaat rondrijden, en die zou dan van eind 90 tot 6/92 moeten zijn, en de meeste zullen na ruim 16/18 jaar wel al eens een andere uitlaat gekregen hebben...(en dus hetzelfde type gekregen hebben als latere 325i's)
                          Geloof het of niet, maar bmw kreeg dankzij deze wagens nogal wat klachten binnen i.v.m. overdreven geluid, dus hebben ze de uitlaten dan vanaf de invoering van Vanos héél wat stiller gemaakt.

Mijn e36 heeft dus nog de originele uitlaat, uit 10/90.

Comment

Ze vinden het oh zo plezant!

Inderdaad, dat heb je goed gezien.
                            Kan ik geloven

En kan je daar ook op het ijs?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                              Als de eigenaar zegt dat die uitlaat standaard is moeten de mensen eens leren dat het mss wel de waarheid kan zijn.... en ik kan het weten want het is de mijne!
                              De meeste e36 325i's die nog rondrijden zijn wel wat stiller, want die hebben meestal Vanos, en zodoende ook een andere uitlaat als die van een M50 zonder Vanos.

De enige 325i e36's die dit geluid maken, moeten nog met de originele uitlaat rondrijden, en die zou dan van eind 90 tot 6/92 moeten zijn, en de meeste zullen na ruim 16/18 jaar wel al eens een andere uitlaat gekregen hebben...(en dus hetzelfde type gekregen hebben als latere 325i's)
                              Geloof het of niet, maar bmw kreeg dankzij deze wagens nogal wat klachten binnen i.v.m. overdreven geluid, dus hebben ze de uitlaten dan vanaf de invoering van Vanos héél wat stiller gemaakt.

Mijn e36 heeft dus nog de originele uitlaat, uit 10/90.

Vet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Stock exhaust met een gat in zekers...
                                Uitlaat is volledig luchtdicht En op het einde zitten er inderdaad 2 gaten, anders zouden de uitlaatgassen nergens heen kunnen.. (wat niet wil zeggen dat er van de binnenkant nog veel overschiet, hij zal wel al goed uitgebrand zijn ondertussen ;-) )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                                  Kan ik geloven

En kan je daar ook op het ijs?
                                  Ja, er stond: 'verboden te schaatsen'. Maar daar trok niemand zich iets van aan. Mijn vrouw (een fervente schaatster) had haar schaatsen niet bij, hebben we met de klein mannen maar een glijbaan gemaakt op 't zilvermeer.

Comment

Uitlaat is volledig luchtdicht En op het einde zitten er inderdaad 2 gaten, anders zouden de uitlaatgassen nergens heen kunnen..
                                    Ik geloof dat uw verhaal klopt. Ik heb ook ooit ergens opgevangen dat BMW z'n 6 pitter uitlaten wat stiller heeft gemaakt omdat ze klachten kregen van eigenaars die vonden dat ze te luid waren. Als ik me nog goed herinner ging dat inderdaad over de E36.

Comment

Ik geloof dat uw verhaal klopt. Ik heb ook ooit ergens opgevangen dat BMW z'n 6 pitter uitlaten wat stiller heeft gemaakt omdat ze klachten kregen van eigenaars die vonden dat ze te luid waren. Als ik me nog goed herinner ging dat inderdaad over de E36.
                                      Praise the Lord ! Hoeveel keer ik al niet heb moeten uitleggen dat de uitlaat op mn e36 wel degelijk de originele is.... Op de keuring ist ook elk jaar van tzelfste...
                                      Hij is luchtdicht, en de originele bmw-stempel staat erop, en hij vertoont geen sporen van openmaken-leeghalen-dichtlassen, dus kunnen ze er niks van zeggen
                                      Mn e36 stond al enkele maanden op winterrust, maar kheb em vandaag (met Z-platen)nog eens de sporen gegeven
                                      Het is mss ondertussen een ouwe kar, maar ik heb me in geen tijden zo geamuseerd.
                                      Nieuwe LMM heeft wonderen verricht, en de e36 trekt echt perfect gelijkmatig en krachtig (voor een 325i van die tijd) door
                                      Daarna terug naar huis gereden met de e30 320i........slooooooooooow
                                      Ik verlang tot de winter voorbij is, dan rij ik weer (ruim) 6 maand met de e36.

Comment

• Even jullie hulp nodig guys...

Hoe zit de achterbumper van een '5 E39 5/1999 vast?
                                        Thuis zijn ze er ergens mee tegengereden... Niks aan, behalve dat 'ie los hangt rechts.

In't frans praten we over: "depose du par-choc" (verwijderen van de bumper). Ik zocht al wat op internet maar nergens wordt me duidelijk hoe zoiets vast zit, of hoe zoiets terug 'in zijn plooi' kan gestoken worden....

Door de bumper zo te laten drijgt 'ie mss nog meer los te komen...

Any help?

Comment

Praise the Lord ! Hoeveel keer ik al niet heb moeten uitleggen dat de uitlaat op mn e36 wel degelijk de originele is.... Op de keuring ist ook elk jaar van tzelfste...
                                          Hij is luchtdicht, en de originele bmw-stempel staat erop, en hij vertoont geen sporen van openmaken-leeghalen-dichtlassen, dus kunnen ze er niks van zeggen
                                          Mn e36 stond al enkele maanden op winterrust, maar kheb em vandaag (met Z-platen)nog eens de sporen gegeven
                                          Het is mss ondertussen een ouwe kar, maar ik heb me in geen tijden zo geamuseerd.
                                          Nieuwe LMM heeft wonderen verricht, en de e36 trekt echt perfect gelijkmatig en krachtig (voor een 325i van die tijd) door
                                          Daarna terug naar huis gereden met de e30 320i........slooooooooooow
                                          Ik verlang tot de winter voorbij is, dan rij ik weer (ruim) 6 maand met de e36.
                                          De meeste uitlaten zijn een combinatie van reflectie- en absorbtiedemping, ook die van de E36. Absorbtiedemping kan na verloop van tijd wel z'n dempeigenschappen enigszins verliezen. Dus het zou wel kunnen dat een bepaalde uitlaat na een x-aantal km's luider wordt, maar da's vrij miniem.

Comment

Working...
                                          X