Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenwat een kar
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenJawadde, prijs van een basismodel 320d, 3 jaar geleden : 31.000 euro
... en nu : 33.000 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenVerandering in basisuitrusting?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenDPF is wel standaard nu.
OK, da's al 600 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk BerichtenNog altijd vreemd dat dat vroeger niet was, maar des te beter, zijn we af van die lelijke uitlaten
OK, da's al 600 euro
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenvelgen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenDacht ik ook, maar standaard is nog steeds 16".
Comment
-
normaal gezien tegenover de pre-fl: beter afgewerkt interieur, led-technologie voor o.a. de achterlichten, sterk verbeterde motoren, ED, verwarming en ventilatie van 't interieur zou verbeterd zijn...
en ja, gewoon ook ontwikkelingskosten e.d. he2015 BMW F11 520dA
1976 Triumph Spitfire 1500
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenMaar RWD suckt gewoon in sneeuw, simple as that.
Nja, dat vind ik wel wat kort door de bocht.
Als ik een simpel vergelijk van hierthuis maak: M'n zus haar 156 met 195/65 15 Goodyear Ultragrip 7+, tegen mijn 300TD met 195/65 15 Goodyear Ultragrip 7+...
Ik weet wel welke ik kies om op een besneeuwde helling te rijden.
Heb het zelfs ongewild mogen uittesten: Oprit bij Vogue gaat nogal redelijk naar beneden. Met beide karren heb ik er gestaan, op dezelfde hoeveelheid ijs/sneeuw, stilstaand vertrokken naar omhoog...
Met RWD had ik niets tractieverlies, die FWD stond daar wel met z'n asr-lampje te flikkeren.
Als je over sneeuw + RWD/FWD/AWD spreekt, is het vooral belangrijk dat je rekening houdt met het soort en de slijtage van de banden (lijkt me logisch), maar ook met de bandenmaat, gewicht per as, etc...
Een 255 winterband gaat minder grip hebben in de sneeuw dan dezelfde band op dezelfde as maar in maat 205.
Om maar iets te zeggen.
Toen op de sneeuwmeeting (alwaar we je fel gemist hebben ), had ik echt nog betrekkelijk veel moeite om mijn auto goed scheef te krijgen. Op ijs ging het nogal, maar op sneeuw viel het me moeilijker dan gedacht.
(ok ik weet ook dat mijn auto niet veel vermogen heeft maar toch...)
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenDat tegen quattro op zomerbanden, I'd still dare you
Nee ff serieus: zijn daar filmpjes of cijfers ofzo van? Benieuwd wat dat zou geven.
Avantus en ik zijn overlaatst eens op een besneeuwd Ollak gaan rijden... Hij met heel goede zomerbanden, ik met heel goede winterbanden... Ben even bij hem in de auto gestapt voor enkele rondjes... Sorry maar mijn kar ging letterlijk anderhalf keer zo snel door een bocht, en volgens mij ben ik even snel naar 50 per uur ofzo.
Daarbij kwam nog dat ik een pak sneller kon remmen, desondanks hij z'n ABS kon uitschakelen (=voordelig in sneeuw), en ik niet.
Om maar even mijn mening te spuien over de, mijns insziens nogal overdreven, uitdrukking dat "RWD suckt in de sneeuw".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
Jij was er niet bij toen we hem tegemoet reden nadat 'ie net uit een wrak en afgrond was geklommen in de Vogezen, bloedend, maar kalmer dan ik tijdens een massage onder valium, vermoed ik...
Good times
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenNja, dat vind ik wel wat kort door de bocht.
Als ik een simpel vergelijk van hierthuis maak: M'n zus haar 156 met 195/65 15 Goodyear Ultragrip 7+, tegen mijn 300TD met 195/65 15 Goodyear Ultragrip 7+...
Ik weet wel welke ik kies om op een besneeuwde helling te rijden.
Heb het zelfs ongewild mogen uittesten: Oprit bij Vogue gaat nogal redelijk naar beneden. Met beide karren heb ik er gestaan, op dezelfde hoeveelheid ijs/sneeuw, stilstaand vertrokken naar omhoog...
Met RWD had ik niets tractieverlies, die FWD stond daar wel met z'n asr-lampje te flikkeren.
Oink? Waar heb ik gezegd dat FWD goed is in de sneeuw?
Op ijs ging het nogal, maar op sneeuw viel het me moeilijker dan gedacht.
(ok ik weet ook dat mijn auto niet veel vermogen heeft maar toch...)
Avantus en ik zijn overlaatst eens op een besneeuwd Ollak gaan rijden... Hij met heel goede zomerbanden, ik met heel goede winterbanden... Ben even bij hem in de auto gestapt voor enkele rondjes... Sorry maar mijn kar ging letterlijk anderhalf keer zo snel door een bocht, en volgens mij ben ik even snel naar 50 per uur ofzo.
Daarbij kwam nog dat ik een pak sneller kon remmen, desondanks hij z'n ABS kon uitschakelen (=voordelig in sneeuw), en ik niet.
Om maar even mijn mening te spuien over de, mijns insziens nogal overdreven, uitdrukking dat "RWD suckt in de sneeuw".
En ik heb net ook een hele dag met mijn RWD op een speciaal daarvoor gemaakt parcours "getraind", mét gloednieuwe/uitstekende winterbanden.
Dus ik zie niet in waarom ik niet van mening zou kunnen zijn dat RWD suckt in de sneeuw.
Misschien heb jij een andere definitie van sucken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenOink? Waar heb ik gezegd dat FWD goed is in de sneeuw?
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenWeinig vermogen is beter in de sneeuw IMO. Met die bergen koppel in de 535d ben je sowieso niks, integendeel, je krijgt kramp in je voet van je pedaal altijd zo te moeten strelen.
Met onze 320CDI moet ik me ook enorm aanpassen in gladde omstandigheden, zo'n berg koppel kan je soms erg verrassen! Maar daar pas je je toch gewoon aan aan.
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenHey, jij hebt jouw mening, ik de mijne. Ik ben een namiddagje met Porker gaan spelen in de sneeuw (beiden op zomerbanden), dus mijns inziens kon ik ook een uitstekende vergelijking maken.
En ik heb net ook een hele dag met mijn RWD op een speciaal daarvoor gemaakt parcours "getraind", mét gloednieuwe/uitstekende winterbanden.
Dus ik zie niet in waarom ik niet van mening zou kunnen zijn dat RWD suckt in de sneeuw.
Misschien heb jij een andere definitie van sucken?
Ja hoor uiteraard mag jij je mening hebben, ik heb daar geen probleem mee. Ik zag gewoon de kans om mijn ervaringen ook even te delen, dat mag toch? Ik zeg niet dat jij je mening persé moet aanpassen aan de mijne, integendeel; leve de verscheidenheid in vanalles en nog wat!
Wat ik onder 'sucken' versta in deze context is: slecht zijn. Ik denk wel dat dat is wat jij bedoelt, niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenJa hoor uiteraard mag jij je mening hebben, ik heb daar geen probleem mee. Ik zag gewoon de kans om mijn ervaringen ook even te delen, dat mag toch? Ik zeg niet dat jij je mening persé moet aanpassen aan de mijne, integendeel; leve de verscheidenheid in vanalles en nog wat!
Op het droge is het een kwestie van interpretatie: RWD rijdt gewoon compleet anders als een AWD, en da's een kwestie van voorkeuren.
Maar op sneeuw? Daar suckt RWD gewoon. Het is toch al te idioot als je bv op een compleet vlakke baan (waterpas) even achteruit en weer vooruit moet gaan om nog überhaupt te kunnen bewegen?
En zelfs als het beweegt, sorry, ik vind er geen zak aan.
En dus vind ik dat RWD in de sneeuw suckt.
En uiteraard ook FWD, dat suckt bijna overal (voor Rabbit m'n keel oversnijdt: let op het woord bijna)
Comment
Comment