Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Eén ding : bandencentrales kan je NOOIT vertrouwen wat bandenadvies betreft.
    Da's eigenlijk niet correct. I'll rephrase die 'nooit' naar 'niet vaak'.

Comment

• Semperit is SUPER!

in het droog.
      in het nat zijn ze je dood.

Comment

• "SUPER", bedoel je dan ook qua wegligging/langeduurkwaliteit? What I mean is : vaak wordt een band als 'goed' bestempeld op één vlak, en op basis daarvan geadviseerd. Er zou veel meer moeten genuanceerd worden, zoals jij doet. B.v. bij al die B-merken : sommige zijn even goed als A-merk banden ... voor de helft van het aantal kilometers.

Enfin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          Semperit is SUPER!

in het droog.
          in het nat zijn ze je dood.

Zoiets ja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten
            Ik volg je visie, maar als je banden laat vervangen in een garage die geen bandencentrale is, dan hebben die geen toestel voor de uitlijning en wellicht ook niet voor het balanceren. De investeringskost voor die dingen is veel te hoog voor hen.
            En een uitlijning of balancering die niet in orde is, staat voor snel en onregelmatig verslijten van de banden en een fel verzwakte wegligging.
            welke garage heeft geen toestel om te balanceren?
            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
              welke garage heeft geen toestel om te balanceren?
              ik denk jammergenoeg niet dat dat in mijn garage staat

Comment

"SUPER", bedoel je dan ook qua wegligging/langeduurkwaliteit? What I mean is : vaak wordt een band als 'goed' bestempeld op één vlak, en op basis daarvan geadviseerd. Er zou veel meer moeten genuanceerd worden, zoals jij doet. B.v. bij al die B-merken : sommige zijn even goed als A-merk banden ... voor de helft van het aantal kilometers.

Enfin.

wel we hadden op onze A4 Avant 225 semperit direction sports liggen. Die waren stil, sleten traag, en qua wegligging/bochtengrip in het droge érg goed. Eer die begonnen piepen was je aan het smijten.
                Maar dan in het nat ... levensgevaarlijk. Ik heb er 2 keer 40-50° mee dwars gestaan op autostrade en gelukkig nog kunnen opvangen, en m'n ma één keer op een buitenbaantje. Ohja en diezelfde banden (wij kochten ze in occassie, op RS4 velgen) hadden eerste een A3 perte-totale in de gracht doen belanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                  Nu we toch even over banden bezig zijn, ik heb een maat die in banden doet (dus die gaat mij niets wijsmaken, denk ik)
                  En ik ben gaan informeren voor de M3 (die heeft zo goed als kale achterbanden heb ik gezien), nu wil ik daar deftige banden op, geen goesting om rond te staan
                  Hij adviseerde mij qua prijs/kwaliteit van die Hankooks?

Hij test regelmatig zelf banden, met een 530d E60, en was zeer tevreden over die Hankooks...
                  Mn pa heeft 1 keer Hankook op onze vroegere E36 M3 laten steken, en dat waren héél goeie banden...voor 5000km!! Echt, langer ga je daar niet mee doen, je ziet die bijna verslijten als het ware

Voor een M3 zou ik kiezen uit de volgende lijst.

1. Continental Sport Contact3
                  2. Michelin Pilot Sport
                  3. Dunlop SP Sportmaxx of SP9000
                  4. GoodYear Eagle F1 (persoonlijke favoriet,zeker qua grip op natte baan )
                  5. Pirelli PZero Rosso. (geen Nero,das voor tjoeners )
                  6. Bridgestone Expedia S03 (schitterende band maar o zo duur...)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten
                    Mn pa heeft 1 keer Hankook op onze vroegere E36 M3 laten steken, en dat waren héél goeie banden...voor 5000km!! Echt, langer ga je daar niet mee doen, je ziet die bijna verslijten als het ware

2. Michelin Pilot Sport
                    Hmm ja en mij kennende gaat dat niet veel langer meegaan

Thx voor het lijstje, ik hou het in mijn achterhoofd

Comment

Tenzij je aan 't kijken bent voor semislicks genre Kumho Ecsta V70A of de sportband Ecsta MX KU15 is (alhoewel dat deze beide banden in België niet officieel worden ingevoerd, dacht ik), blijf je beter bij Kumho weg. Doorgaans scoren ze minder dan de beste banden, en ze gaan zo lang niet mee. 't Is een B-merk, uiteindelijk. Daarom niet slecht, maar de duurdere banden van de A-merken zijn doorgaans zelfs op het vlak van prijs/kwaliteit-verhouding beter...
                      Ik denk dat het fiddy was die mij de Kumho KU31 aanbeveelde voor op mijn 15" alu's te leggen. dat heb ik toen niet gedaan omdat de garagist ze niet kon krijgen. via autobandenmarkt gaat dat echter wel dus dat ga ik waarschijnlijk ook doen als ik tegen de zomer nieuwe banden leg. ze krijgen toch een erg goede score op autobandentest en de prijs is zeer gunstig

Comment

• Is het stuk carrosserie tussen de koplampen van een E36 sedan (waar de nieren in zitten) makkelijk te verwijderen en te vervangen?
                        BMW E61 525d LCI '09
                        Suzuki Bandit 1250NA /07
                        Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          Ik denk dat het fiddy was die mij de Kumho KU31 aanbeveelde voor op mijn 15" alu's te leggen. dat heb ik toen niet gedaan omdat de garagist ze niet kon krijgen. via autobandenmarkt gaat dat echter wel dus dat ga ik waarschijnlijk ook doen als ik tegen de zomer nieuwe banden leg. ze krijgen toch een erg goede score op autobandentest en de prijs is zeer gunstig
                          Die ken ik niet, ik heb alleen veel gelezen over de KU15 MX en de V70A, de rest niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sam325 Bekijk Berichten

2. Michelin Pilot Sport
                            was dat de evo V12?
                            Dat ze snel slijten had ik wel verwacht, maar 5000km vind ik érg snel.... volgens mij doet M-optic er langer mee..... die heeft wel maar een 150 bejaarde paardjes op het asfalt over te brengen, maar dat ding ziet genoeg af in de bochten.

Voor de rest in jouw lijstje.... SP sportmaxx hoor je eigenlijk niet zo superveel goed over, de meeste mensen lijken me niet erg overtuigd en vinden hem zelfs niet veel beter doen dan de SP9000 (wel een zalig bandje, maar niet superstijf....). De sportmaxx GT zou beter zijn.

En bij de Goodyear -> gaan voor de asymmetric, nog een pakje beter dan de GS-D3!

Conti zou ik zelf niet zo snel opleggen, maar heb enkel ervaring met de SportContact 2, ik weet dat LL best wel content was van de SportContact 3 op de rs6....

Comment

• Dit is de enige BMW die ik ooit onder mijn kont zou willen! In die kleur!

Meer op http://www.autogetest.nl/index.php?c...el=2&type=test

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk Berichten
                                Dit is de enige BMW die ik ooit onder mijn kont zou willen! In die kleur!

Meer op http://www.autogetest.nl/index.php?c...el=2&type=test
                                echt zalig eh zo een e46 M3 Binnen enkele jaren zal dat hier ook wel de nieuwe rage worden op dit forum ^^ Alle e36 M3's buiten en hopla daar zijn de e46's

Comment

• Ooit zal ik dat hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                                    Ooit zal ik dat hebben.
                                    Me ²
                                    Donkergrijs, CSL velgen
                                    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• cool

+ YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

prachtige, eenvoudige pijpjes btw

Comment

• Waarom zit er een gat op de zijkant?

Comment

• 540i van Matthi = goede kar.

Fak, zo een handgeschakelde 8-pitter bolt goed .
                                          Koppel in overvloed, heerlijk schakellui te rijden, maar stiekem akelig snel als je hem op zijn staart trapt.
                                          Verbruik op hoge snelheid blijft impressive bij een dergelijke kar. Ongeveer 200 kilometer gedaan, autosnelweg. Altijd tussen de 140 en 170 gereden (Duitsland ) en verbruik van net geen 12 liter op de boordcomputer.

Even wennen om weer naar huis te rijden met m'n eigen Benz, die belachelijk veel toeren maakt op hoge snelheid.

Comment

Working...
                                          X