Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zijn er "probleem-bouwjaren" van de E90 318d/320d en eventueel 118d/120d?
Of zijn ze allemaal min of meer betrouwbaar?
Er zijn wel wat 2.0d177 (en 163-afgeleiden) die troubles hadden met de turbo. Is what I know. Eerst KKK-turbo's, nu steken ze ... euhm ... dju, effe merk kwijt.
Ik heb de "slechte" turbo steken, rijd al 40.000 km gechipt rond met 211pk en spaar mijn duck geen béétje (tracken, zeer veel full pull). Blijft gaan.
de wagen 'breekt' af in alle opzichten
hendels, achteruitvitesse, knopjes, daken en ramen
Opmerkelijk, ik heb al een aantal E39's onder m'n gat gehad die ruim boven de 300k zaten. En deze week toevallig nog met een E38 met ca. 350k op de teller gereden, bouwkwaliteit is naar mijn weten toch érg goed vergelijkbaar met (om niet te zeggen hetzelfde als) die van een E39.
Onze eigenste E39 had na een goeie 200k echter ook al wel heel wat probleempjes, maar dan vooral ondersteltechnisch. Het interieur vertoonde nog geen ouderdomssporen....
De onze ook niet, en dat zijn er toch wel enkele geweest (twee 525tds, één 525d, twee M5), waarvan een paar een eind door de 300k km. Qua bouwkwaliteit en afwerking de beste auto's die we hebben gehad. De problemen die we gehad hebben betreffen automatische versnellingsbak (electronicaprobleem, opgelost met software-update), injectoren (tds, zijn vervangen moeten worden op ongeveer 250k km, daarna auto verkocht), ophangingsrubbers (ook door ouderdom) en de gekende Pixelfehler (dode pixels in de schermpjes allerhande).
Supersolide auto, erg betrouwbaar, en de afwerking kende (en kent) z'n gelijke niet in die klasse.
Er zijn wel wat 2.0d177 (en 163-afgeleiden) die troubles hadden met de turbo. Is what I know. Eerst KKK-turbo's, nu steken ze ... euhm ... dju, effe merk kwijt.
Ik heb de "slechte" turbo steken, rijd al 40.000 km gechipt rond met 211pk en spaar mijn duck geen béétje (tracken, zeer veel full pull). Blijft gaan.
*hout vasthouden*
Ok thx! Dus de eerste 163pk versies zijn wel redelijk probleemvrij?
Het is voor mijn maat, heb hem overtuigd voor een 2dehands 320d/120d te gaan ipv nieuwe A3 1.6
Onze vorige 5 (E39) kende wat kleinere mankementjes. Hadden een 200k erop staan en op 120k ofzo is de boite erdoor gegaan ( automatic dus da moete kunne .. ) en ja de bekerhouders achteraan uiteraard. Ook de handrem waren problemen mee, maar na een rode kaart op de keuring hiervoor is dat ook allemaal opgelost.
Die boite erdoor is toch niet normaal. Bekerhouders achteraan heb ik ook problemen mee, net als de handrem. Ook dat klepje waar de cassette of CD achter zit blijft niet goed dicht.
Een "must have" voor alle Bmw liefhebbers, en vooral deze van AC Schnitzer.
Het nieuwste speeltje van AC Schnitzer wel enkel als je de optie iDrive hebt in je wagen
pers bericht van AC Schnitzer
AC Schnitzer sets individual accents with the new cover design for the BMW i-Drive system
Enter your destination while keeping the road in view or changing the vehicle configuration - it’s all possible at any time with the BMW i-Drive system. Using the central controller, the driver can easily select i-Drive functions with one hand.
And operation becomes even easier with the AC Schnitzer cover for the i-Drive system. The black anodized aluminium cover has an embossed image of an AC Schnitzer Type IV wheel. So the new design offers delights that are not only visual but also tangible, as the i-Drive functions can be controlled intuitively. The Type IV alloy and racing wheels have already proved their popularity in all vehicle classes, and now set their individual accent in the interior too.
The controller is the central control unit of the i-Drive system in BMW vehicles. Ergonomically mounted on the central console, the rotary pushbutton can easily be operated with one hand by both driver and passenger. And the intelligent operating concept is now further enhanced by the new design AC Schnitzer cover.
Ben eens benieuwd wat daar de reden voor is...even wel bij het doorrijden van een put een foutmelding (geen 4X4 en geen ESP, menig forummer's droom ) gehad, maar dat zal een sensortje geweest zijn, melding was weg na een herstart. Dit is overigens na het gesignaleerde probleem gebeurt, dus kan geen oorzaak zijn IMO.
Ben eens benieuwd wat de Herr van de Werkstatt te melden heeft, not really any point in driving like this
Ben eens benieuwd wat daar de reden voor is...even wel bij het doorrijden van een put een foutmelding (geen 4X4 en geen ESP, menig forummer's droom ) gehad, maar dat zal een sensortje geweest zijn, melding was weg na een herstart. Dit is overigens na het gesignaleerde probleem gebeurt, dus kan geen oorzaak zijn IMO.
Ben eens benieuwd wat de Herr van de Werkstatt te melden heeft, not really any point in driving like this
Comment