Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Schitterend. Uni black + full beige leder voor mij. Dan nog 't Performance Pack erop (indien nog niet gemonteerd), iets aan de remmen en de ophanging doen, en lichte wielen met non-runflats steken. En een Eisenmann uitlaatlijn.
Schitterend. Uni black + full beige leder voor mij. Dan nog 't Performance Pack erop (indien nog niet gemonteerd), iets aan de remmen en de ophanging doen, en lichte wielen met non-runflats steken. En een Eisenmann uitlaatlijn.
... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Wie denkt dat BMW het koperspubliek langzaam wil laten wennen aan downsizemotoren, heeft het mis. In de toekomst komt het merk zelfs met driecilinder turbomotoren op de proppen.
Dat meldt Auto, Motor und Sport, dat beslag heeft weten te leggen op een intern document van BMW. Volgens het document trapt het toekomstige BMW-gamma af met de x16i, een driecilinder met een inhoud van 1,35 liter. Dankzij de nieuwste turbotechnologie bedraagt het vermogen in deze versie 122 pk, het maximumkoppel ligt op 190 Nm.
Deze 1,35-liter driecilinder komt in nog twee sterkere varianten, de x18i en de x20i. De x18i heeft de beschikking over 150 pk en 220 Nm. De sterkste van het trio is de x20i, die zorg draagt voor 180 pk en 260 Nm.
Om de grotere vermogenshonger bij de klanten te stillen, komt BMW ook met een viercilinder turbomotor. Deze heeft een cilinderinhoud van 1,8 liter. In de x23i levert het blok een vermogen van 204 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. De topper is de x25i, die met 240 pk en 350 Nm goed z'n mannetje staat.
De driecilinder komt in de 1- en de 3-serie te liggen, de viercilinder komt ook naar grotere modellen. De kleine motoren zijn lichter en hebben een lager brandstofverbruik dan de vergelijkbare, atmosferische blokken die nu in de BMW's liggen.
Bron: autoweek.nl
Ik vond 't al erg dat de E90 320i 't zonder 6-in-lijn moest stellen, maar een 320i met een kleine geblazen 3-cilinder... dat gaat er imo gewoon lós over. De huidige 320i is nu al de zuinigste van de klas... 6,1 liter per 100 km vind ik héél mooi voor een 170pk sterke atmo benzine. VW heeft voor zijn 1.4TSI met 160pk 0,2 liter meer nodig... in een Golf.
'k Twijfel er niet aan dat 't een prima en zuinig blokje zal zijn (hun motorfietsen kunnen bvb. al 3-cilinders hebben dacht ik), maar op deze manier is de magie van de automobiel stilletjesaan aan 't verdwijnen... binnenkort gaan we met zijn allen met weemoed terugdenken aan de tijd van toen hemels klinkende 6-in-lijn-, V6- en V8-benzinemotoren nog gracieus door onze straten reden zonder daar een unicum voor te moeten zijn.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Ik vond 't al erg dat de E90 320i 't zonder 6-in-lijn moest stellen, maar een 320i met een kleine geblazen 3-cilinder... dat gaat er imo gewoon lós over. De huidige 320i is nu al de zuinigste van de klas... 6,1 liter per 100 km vind ik héél mooi voor een 170pk sterke atmo benzine. VW heeft voor zijn 1.4 TSI met 160pk 0,2 liter meer nodig... in een Golf.
Sebiet gaan we een reservewiel in de motorruimte kunnen steken omdat er terug plaats voor is. De magie van de snelle automobiel is stilletjesaan aan 't verdwijnen... .
vaarwel goed klinkende 6 in lijn atmo... waar gaan we naartoe.
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Schitterend. Uni black + full beige leder voor mij. Dan nog 't Performance Pack erop (indien nog niet gemonteerd), iets aan de remmen en de ophanging doen, en lichte wielen met non-runflats steken. En een Eisenmann uitlaatlijn.
Ophanging en remmen, laat dit zo de wensen over dan?
Overlaatst zag ik hier een website of foto's die iemand gepost heeft met complete bmw interieurs die apart te verkrijgen waren ? Welke website was dat ?
We zoeken komfortzetels in dakota leder schwarz voor een E61 die nu elektrische sportzetels heeft met geheugen ?
Overlaatst zag ik hier een website of foto's die iemand gepost heeft met complete bmw interieurs die apart te verkrijgen waren ? Welke website was dat ?
We zoeken komfortzetels in dakota leder schwarz voor een E61 die nu elektrische sportzetels heeft met geheugen ?
Ik vond 't al erg dat de E90 320i 't zonder 6-in-lijn moest stellen, maar een 320i met een kleine geblazen 3-cilinder... dat gaat er imo gewoon lós over. De huidige 320i is nu al de zuinigste van de klas... 6,1 liter per 100 km vind ik héél mooi voor een 170pk sterke atmo benzine. VW heeft voor zijn 1.4TSI met 160pk 0,2 liter meer nodig... in een Golf.
'k Twijfel er niet aan dat 't een prima en zuinig blokje zal zijn (hun motorfietsen kunnen bvb. al 3-cilinders hebben dacht ik), maar op deze manier is de magie van de automobiel stilletjesaan aan 't verdwijnen... binnenkort gaan we met zijn allen met weemoed terugdenken aan de tijd van toen hemels klinkende 6-in-lijn-, V6- en V8-benzinemotoren nog gracieus door onze straten reden zonder daar een unicum voor te moeten zijn.
Ik vind dit veel leuker nieuws dan bvb een 5 gt, een X5 M of geen Z4 coupé.
BMW blijft top qua motoren, en deze zullen bommekes worden. Weinig taks, superweinig verbruik, vette prestaties.
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment