Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSchitterend. Uni black + full beige leder voor mij. Dan nog 't Performance Pack erop (indien nog niet gemonteerd), iets aan de remmen en de ophanging doen, en lichte wielen met non-runflats steken. En een Eisenmann uitlaatlijn.
Comment
-
BMW gaat downsizen met driecilinders
Wie denkt dat BMW het koperspubliek langzaam wil laten wennen aan downsizemotoren, heeft het mis. In de toekomst komt het merk zelfs met driecilinder turbomotoren op de proppen.
Dat meldt Auto, Motor und Sport, dat beslag heeft weten te leggen op een intern document van BMW. Volgens het document trapt het toekomstige BMW-gamma af met de x16i, een driecilinder met een inhoud van 1,35 liter. Dankzij de nieuwste turbotechnologie bedraagt het vermogen in deze versie 122 pk, het maximumkoppel ligt op 190 Nm.
Deze 1,35-liter driecilinder komt in nog twee sterkere varianten, de x18i en de x20i. De x18i heeft de beschikking over 150 pk en 220 Nm. De sterkste van het trio is de x20i, die zorg draagt voor 180 pk en 260 Nm.
Om de grotere vermogenshonger bij de klanten te stillen, komt BMW ook met een viercilinder turbomotor. Deze heeft een cilinderinhoud van 1,8 liter. In de x23i levert het blok een vermogen van 204 pk en een maximumkoppel van 300 Nm. De topper is de x25i, die met 240 pk en 350 Nm goed z'n mannetje staat.
De driecilinder komt in de 1- en de 3-serie te liggen, de viercilinder komt ook naar grotere modellen. De kleine motoren zijn lichter en hebben een lager brandstofverbruik dan de vergelijkbare, atmosferische blokken die nu in de BMW's liggen.
Ik vond 't al erg dat de E90 320i 't zonder 6-in-lijn moest stellen, maar een 320i met een kleine geblazen 3-cilinder... dat gaat er imo gewoon lós over. De huidige 320i is nu al de zuinigste van de klas... 6,1 liter per 100 km vind ik héél mooi voor een 170pk sterke atmo benzine. VW heeft voor zijn 1.4TSI met 160pk 0,2 liter meer nodig... in een Golf.
'k Twijfel er niet aan dat 't een prima en zuinig blokje zal zijn (hun motorfietsen kunnen bvb. al 3-cilinders hebben dacht ik), maar op deze manier is de magie van de automobiel stilletjesaan aan 't verdwijnen... binnenkort gaan we met zijn allen met weemoed terugdenken aan de tijd van toen hemels klinkende 6-in-lijn-, V6- en V8-benzinemotoren nog gracieus door onze straten reden zonder daar een unicum voor te moeten zijn.Last edited by sibi; 10/05/2009, 01:27.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenBron: autoweek.nl
Ik vond 't al erg dat de E90 320i 't zonder 6-in-lijn moest stellen, maar een 320i met een kleine geblazen 3-cilinder... dat gaat er imo gewoon lós over. De huidige 320i is nu al de zuinigste van de klas... 6,1 liter per 100 km vind ik héél mooi voor een 170pk sterke atmo benzine. VW heeft voor zijn 1.4 TSI met 160pk 0,2 liter meer nodig... in een Golf.
Sebiet gaan we een reservewiel in de motorruimte kunnen steken omdat er terug plaats voor is. De magie van de snelle automobiel is stilletjesaan aan 't verdwijnen... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenSchitterend. Uni black + full beige leder voor mij. Dan nog 't Performance Pack erop (indien nog niet gemonteerd), iets aan de remmen en de ophanging doen, en lichte wielen met non-runflats steken. En een Eisenmann uitlaatlijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichtenvaarwel goed klinkende 6 in lijn atmo... waar gaan we naartoe.
Cijfers zijn nochtans niet slecht, benieuwd hoe de soepelheid zal zijn t.o.v. een atmosferische 2 liter.
Comment
-
Een vraagje ?
Overlaatst zag ik hier een website of foto's die iemand gepost heeft met complete bmw interieurs die apart te verkrijgen waren ? Welke website was dat ?
We zoeken komfortzetels in dakota leder schwarz voor een E61 die nu elektrische sportzetels heeft met geheugen ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenEen vraagje ?
Overlaatst zag ik hier een website of foto's die iemand gepost heeft met complete bmw interieurs die apart te verkrijgen waren ? Welke website was dat ?
We zoeken komfortzetels in dakota leder schwarz voor een E61 die nu elektrische sportzetels heeft met geheugen ?
Comment
-
Ik heb een email gestuurd, dank u wel Nemo !
Hopelijk hebben ze die op stock.
Wij hebben ons een E61 530d fully loaded overgenomen van mijn vader zijn broer, voor een prikje !
Alleen die sportzetels zitten niet goed, komfortzetels zijn dus een must. Anders zal hij even rap verkocht worden dan we hem aangekocht hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk BerichtenBron: autoweek.nl
Ik vond 't al erg dat de E90 320i 't zonder 6-in-lijn moest stellen, maar een 320i met een kleine geblazen 3-cilinder... dat gaat er imo gewoon lós over. De huidige 320i is nu al de zuinigste van de klas... 6,1 liter per 100 km vind ik héél mooi voor een 170pk sterke atmo benzine. VW heeft voor zijn 1.4TSI met 160pk 0,2 liter meer nodig... in een Golf.
'k Twijfel er niet aan dat 't een prima en zuinig blokje zal zijn (hun motorfietsen kunnen bvb. al 3-cilinders hebben dacht ik), maar op deze manier is de magie van de automobiel stilletjesaan aan 't verdwijnen... binnenkort gaan we met zijn allen met weemoed terugdenken aan de tijd van toen hemels klinkende 6-in-lijn-, V6- en V8-benzinemotoren nog gracieus door onze straten reden zonder daar een unicum voor te moeten zijn.
BMW blijft top qua motoren, en deze zullen bommekes worden. Weinig taks, superweinig verbruik, vette prestaties.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
Comment