Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
    Frankfurt of Genève ofzo waarschijnlijk.
    hoogstwaarschijnlijk inderdaad.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
      Was dat dan misschien iets voor de Amerikaanse markt alleen? Zoals de S550 die je hier ook niet hebt...
      S550 = S500
      E550 = E500

      pure marketing maar zelfde auto's

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
        S550 = S500
        E550 = E500

        pure marketing maar zelfde auto's
        Belachelijk. Maar komt tenminste overeen met de cilinderinhoud.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
          Belachelijk. Maar komt tenminste overeen met de cilinderinhoud.
          nog altijd niet zo belachelijk als de nieuwe naamgeving voor BMW's bvb sDrive30i of xDrive50i ..

          Comment


          • Feit.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
              Belachelijk. Maar komt tenminste overeen met de cilinderinhoud.
              't was vooral omdat de Amerikanen anders te dom waren om het verschil tussen de oude S en de nieuwe S te weten
              Ik dacht zelfs dat het ook verwees naar de concurrentie, dat het bij Mercedes een hoger cijfer heeft
              Zoals 550i > E500, maar E550 > 550i ofzo
              Zou me dus niet verwonderen dat ze dat bij BMW ook zouden doen...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                't was vooral omdat de Amerikanen anders te dom waren om het verschil tussen de oude S en de nieuwe S te weten
                Ik dacht zelfs dat het ook verwees naar de concurrentie, dat het bij Mercedes een hoger cijfer heeft


                Dan is een S63 maar niks in vergelijking met een 750i.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten


                  Dan is een S63 maar niks in vergelijking met een 750i.
                  Ja, maar die heeft rechts nog ///AMG staan, terwijl bij een 7 maar enkel rechts iets staat (of is het nu links?)

                  Comment


                  • Rechts.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                      Was dat dan misschien iets voor de Amerikaanse markt alleen? Zoals de S550 die je hier ook niet hebt...
                      De S550 heb je hier wel, alleen heet 'ie S500 hier. Da's 't enigste verschil...

                      Edit : was al gezegd

                      Comment




                      • knap!
                        2015 BMW F11 520dA
                        1976 Triumph Spitfire 1500

                        Comment


                        • Die prijs ook..

                          Comment


                          • hmm dat is toch een pre-facelift?

                            hoe kan die dan van 89 zijn.

                            Comment


                            • Cabrio.

                              Comment


                              • ah die hebben later pas een fl gekregen ofwat.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  ah die hebben later pas een fl gekregen ofwat.
                                  Jup, maar weet nu niet juist wanneer.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door necropolis Bekijk Berichten
                                    amai

                                    Comment




                                    • leuk weetje over die 533i

                                      Comment


                                      • 'k Ben hier effe door de specs van de komende 760(L)i aan 't snuisteren.

                                        't Ding heeft 5.972 cm³ en levert stock 400 kW en 750 Nm (vanaf 1.500 tpm dat laatste zelfs ). Da's dus een specifiek vermogen van 91 pk / liter en een specifiek koppel van 125 Nm / liter.

                                        De motor uit de 750(L)i is 4.395 cm³ groot en levert 300 kW en 600 Nm. Da's een specifiek vermogen van bijna 93 pk / liter en een specifiek koppel van zo'n 136 Nm / liter.

                                        Gesteld dat de versnellingsbak van de 760 het aan zou kunnen (maar gezien het tgo. de 4.4 V8 al lagere specifieke koppel zou 't best kunnen dat de V12 dus een licht gefnuikt koppel heeft), en als we de waarden doortrekken die gerenomeerde chiptuners bereiken met de motor van de 750i (of X6 5.0), zijnde 475 pk en 700 Nm ... dan komen we aan een vermogen voor een gechipte 760 van zo'n 650 pk en 950 Nm.

                                        Fak.

                                        Of mocht BMW die motor willen "ver-///M'en" zoals ze deden met die V8 zoals 'ie in de X5 M en X6 M komt te liggen (555 pk en 680 Nm uit 4,4 liter), dan komen we zelfs uit op 750 pk en 925 Nm. En die dingen kunnen hoogst waarschijnlijk ook nog worden gechipt...




                                        Een M7 komt echt wel stapje voor stapje dichterbij.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X