Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wrm niet?

Comment

• zijn die pijpen nou niet wat te breed en te ver uitstekend ?
      en wrm die typische 750 wielen eraf, en het logo laten hangen

allez ja, kweenie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        Memories aan zo'n ketel
        Zalige bak
        al mee gereden?

Lijkt mij zalig zo'n 12-cilinder maffiabak

Comment

• blijkbaar niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            zijn die pijpen nou niet wat te breed en te ver uitstekend ?
            en wrm die typische 750 wielen eraf, en het logo laten hangen

allez ja, kweenie
            volgens mij klopt hij wel... mijn vader had deze destijds, zelfs met deze wielen dacht ik!
            uitlaat is zo te zien ook gewoon standaard.

droomwagen

Comment

• Heb die dag verschillende 7-reeksen van dat model gezien.
              Oude zwarte 7 met Italianen in pak en met zwarte zonnebril ==> vet
              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                A4 QUattrooooo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
                  Gisteren was er een maat van mij mijn M3 aan het bekijken op zijn werk, en er kwam iemand bijstaan die ook wel interesse toonde. Zo kwam het onderwerp op auto's en vertelde hij dat hij zijn E38 740i wou wegdoen. 1996, 229k km, hij is 2e eigenaar en jaren mee gereden nu, full option, DVD,...
                  4500€ is de vraagprijs, indien er interesse voor is, kan ik hem nog wel eens opzoeken en foto's van die kar gaan nemen..

Eigenaar nog eens gesproken, zegt dat hij altijd heel goed verzorgd is geweest. Lijkt mij ook autoliefhebber, en kar zag er goed uit, standaard, maar goed

Gio??!

Comment

• Dus hij zegt full option maar eigenlijk is hij standaard?

Btw, hoe zit het met je airbox?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten

Eigenaar nog eens gesproken, zegt dat hij altijd heel goed verzorgd is geweest. Lijkt mij ook autoliefhebber, en kar zag er goed uit, standaard, maar goed

Gio??!
                      Als ge de rijtaks op m'n rekening stort wil ik er wel is over nadenken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door F430 Bekijk Berichten
                        al mee gereden?

Lijkt mij zalig zo'n 12-cilinder maffiabak
                        Mee mee gereden toen ik 12 was ofzo
                        Idd zalige maffiabak, ik herinner me nog steeds de hitte die van die V12 afkwam toen de motorkap openging

Was een zwarte met wit interieur, ongelofelijk dikke ketel, het gemak waarmee dat ding naar 200 ging...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                          Dus hij zegt full option maar eigenlijk is hij standaard?

Btw, hoe zit het met je airbox?
                          Nee, ik zeg dat Omdat hij er zo simpel uitziet langs de buitenkant

Airbox zal niet voor direct zijn, ten vroegste eind deze maand, begin juli... En er zijn ook al probleempjes opgedoken Ofwel moet er een Alpha N opkomen (nog eens 900€ extra volgens garage), ofwel werken met OEM LMM, maaaaar airbox heeft daarvoor geen aansluiting... Nu kan dat wel ineen geknutseld worden... Maar daar moet vanzelfsprekend dus ook tijd in gestoken worden

Zoals hier zie je dat de LMM ingewerkt (lees: zelf gefabriceerd) zit...

(vooraan op de airbox juist voor de luchtfilter)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            Als ge de rijtaks op m'n rekening stort wil ik er wel is over nadenken
                            Nee Denk aan het plezier het ding daarvoor teruggeeft

Comment

• Blijft goed

+ YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gregoryjoseph: ga voor de Alpha-N ga je geen spijt van hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                Blijft goed

+ YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gregoryjoseph: ga voor de Alpha-N ga je geen spijt van hebben
                                Zot knap filmpje!
                                Ooit wil ik een 6-in-lijn E46 of E90, voor mij het zaligste van BMW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                                  iemand interesse ?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                                  Er staat:

1000
                                  - 50 %

Wegens stof

Het linker venster was wel kapot (vooraan), maar geen geld als je het mij vraagt. Als hij tenminste nog rijdt.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                                  Vanmiddag gaan kijken naar deze en er moet toch een kleine sidenote gemaakt worden: wagen staat in het gebouw van gerechtsdeurwaarders

In beslag genomen => ruit kapot = gestolen = geen papieren

Auto kopen? Alleen via openbare veiling...
                                  Uiteindelijk verkocht geweest voor 2100€ + 25% gerechtskosten. Het enige wat onbrak waren de papieren, sleutels en een rechter zijraam.

Comment

• Ik heb een vraagske. Wij hebben thuis een E46 323Ci, dus met de 2,5 6 Cilinder. Opzich een heerlijk blok, maar niet bijster rap. Ook het verbruik ligt niet in lijn met de prestaties.

Nu had ik hier gelezen, dat de prestaties van deze motor makkelijk naar die van een 325Ci kunnen gebracht worden, door iets van een inlaatspruitstuk te vervangen ofzo.

Klopt dit ? En waar vind ik zo'n ding ?

Thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                                      Ik heb een vraagske. Wij hebben thuis een E46 323Ci, dus met de 2,5 6 Cilinder. Opzich een heerlijk blok, maar niet bijster rap. Ook het verbruik ligt niet in lijn met de prestaties.

Nu had ik hier gelezen, dat de prestaties van deze motor makkelijk naar die van een 325Ci kunnen gebracht worden, door iets van een inlaatspruitstuk te vervangen ofzo.

Klopt dit ? En waar vind ik zo'n ding ?

Thx
                                      Een quote van gTa dacht ik...

Nu, specifiek je vraag over de E36 6-cilinders. Je hebt inderdaad de generatie met de M50 en die met de M52.

* De eerste generatie (M50) E36 6-cilinders benzine had je als 320i (met M50B20 150 pk) en als 325i (M50B25 192 pk). Er bestaat ook een 3-liter versie van (de M50B30), maar die vond in Europa geen plaats en werd in de States in de E36 M3 gelegd (in plaats van de bij ons ingezette S50B30 met 286 pk), naar keuze gekoppeld aan een automaat zelfs.
                                      .
                                      De M50 zijn de eerste 24-kleppers "kleine" zes-cilinders (in de gewone BMW-modellen). Het zijn nog motoren zonder variabele nokkenasverstelling, en ze worden de "gouwe ouwe" sixpacks genoemd. Immers, ze zijn met hun gietijzeren motorblok en relatief "simpele" techniek nagenoeg onverslijtbaar (met de overgang van de tweekleps M20 naar de vierkleps M50 verviel de distributieriem en werd 'r een ketting ingezet), en héél erg betrouwbaar. Ze gaan makkelijk 300.000 km mee. En ze waren duivels snel ...
                                      .
                                      De 325i was héél érg krachtig voor z'n tijd (je had een 5-liter V8 nodig van een ander merk, om 'm bij te benen), en ja zelfs de 320i was even snel als de 2,5-liters (of groter !) van de concurrentie toen (b.v. Mercedes-Benz 190E 2.6, C 240, Audi 2.6, ...). Nadeel was/is dat de 320i naar huidige maatstaven niet erg koppelrijk is, en dus vrij mak in de lage toeren, het is een motor die je in toeren moet houden om goed vooruit te gaan (gelukkig is de E36 nog relatief licht).
                                      .
                                      * Met de vervangende motorreeks, de tweede generatie (de M52), deed het aluminium motorblok z'n intrede. Meteen werd de 325i vervangen door een grotere motor, een 2,8-liter (M52B2. Die was in theorie maar één pk krachtiger (193 pk ... maar dat is eigenlijk een afrondingsfout), maar was wél duidelijk vinniger onderin. Niet enkel de grotere cilinderinhoud droeg daartoe bij, ook z'n variabele nokkenasverstelling (single-VANOS van de inlaatkleppen) maakte 'm duidelijk pittiger onderin. Met deze motorenreeks zag ook de ultra-zuinige zescilinder het levenslicht (tot 2 liter zuiniger dan de concurrentie + duidelijk sneller).
                                      .
                                      Deze motor kwam in de E36 als 320i (M52B20 150 pk), 323i (M52B25, inderdaad dit is een 2,5-liter, 170 pk) en als 328i (M52B28 193 pk). Ze zijn ook steengoed, zoniet nog beter dan de M50. Even betrouwbaar, maar nog 'es pokkezuinig en homogener ook. Ze zijn wel een tikkie duurder, gezien de hogere techniciteit van de ganse motor.
                                      .
                                      En nu het leukste nieuws. Bij tests bleek die duivelse 328i altijd zoveel sneller te zijn dan de concurrentie, dat men in Duitsland vermoedde dat die 193 pk niet reëel waren ... en men heeft 'es een steekproef genomen. Wat bleek : de gemiddelde E36 328i strooit bijna 8% naar boven, i.e. het gemiddelde vermogen van de M52B28 is niet 193 pk maar 208 pk. En dat is nog niet het enige...
                                      De M52 kregen in vergelijking met de M50 een inlaatcollector met smallere diameter. Maar de inlaatcollector van de M50 past perfect op de M52 (dus de single-VANOS M52, de dubbel-VANOS M52 die pas later kwam in de E46 heet officieel M52TU), en als je een inlaatcollector neemt van een M50B25 en die op een M52B28 plaatst, dan mag je rekenen op een vermogenswinst van ca. 15 pk, vaak zelfs 20 (in combinatie met een degelijke luchtfilter). Kostprijs : € 50 (tweedehands inlaatcollector) + € 50 (werk, duurt geen half uurtje). € 100 om van je 328i met 193 pk een ultravinnig blok te maken met doorgaans iets van een 225 pk. Schitterend. Met een goeie uitlaat er nog onder, zijn vermogens van tot een kleine 230 pk perfect mogelijk, en zo rijden er (in Duitsland althans) heel wat rond. Leuk detail : het grotere vermogen is de motor niet aan te zien, immers het is een "stinknormale" inlaatcollector die op de motor zit.
                                      Die "fabrieksgetunede" E36 328i zijn nu nog altijd even snel als een E46 330i, en ze zijn uitermate plezant om mee te rijden. Schitterende machines, en een echte aanrader. Ik heb ooit één E36 compact gezien met zo'n "getunede" M52B28, en die volgde een E36 M3 (met S50B30, i.e. de 286 pk versie) perfect, zonder een centimeter te lossen (duidelijk minder gewicht).
                                      .
                                      * De M52-motorenreeks leefde ook door in de E46 (320i, 323i, 328i), aanvankelijk nog altijd met single-VANOS, later met dubbel-VANOS (M52TU). Op de modellen met dubbel-VANOS is de "tuning"-maatregel met de inlaatcollector van de M50 niét mogelijk, let daar dus op.

Comment

• gta heeft gelijk
                                        maar vergelijk je 325 eens met een 230 kompressor

Comment

• E46 blijft zalig! Hopelijk wordt het binnenkort ook niet zo'n "foorgeneratie" als de E36

Comment

Working...
                                          X