Dat is durven...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
is er iemand die bekend is met het rode BMW Individual Leder New England Bicolor leder?
Kan iemand me iets meer vertellen over de kwaliteit en of kenmerken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
Dat is durven...
Het is zelfs in Ingolstadt geloof ik, das idd lef hebben!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichtenis er iemand die bekend is met het rode BMW Individual Leder New England Bicolor leder?
Kan iemand me iets meer vertellen over de kwaliteit en of kenmerken?
http://e4c.bmwgroup.com/eric_vehicle...690873_I_h.jpg
Forumlid RangeLove heeft het leder 'chateau' in z'n BMW 650i, check 'es z'n topic en je zal zien dat de door jou geposte foto ongeveer identiek is aan zijn auto.
Het "Individual New England bicolor"-leder waar je naar vraagt betreft de BMW Z4 (vorige generatie), en die auto alleen. Het basis-leder heette "Oregon" (bekleding van zetelzitting en -leuning, hoofdsteunen en deurinzetten), je kon daar ook een uitgebreide versie van krijgen (volledige deurbekleding in interieurkleur, zijnde zwart of beige + deel middentunnel), dat heette "New England".
Er waren verschillende Individual-versies voor het interieur te krijgen, de meer klassieke variant (Individual Walknappa) en de sportievere variant (Individual New England bicolor). Die laatste interieurversie was leverbaar in 4 verschillende kleurencombinaties, met telkens een zwart interieur en zwart als hoofdkleur van de zetelbekleding, aangevuld met een accentkleur : imola-rood, phoenix-geel, silverstone-grijs of estoril-blauw.
Foto's van het door jou gevraagde interieur "bicolor New England Individual" in zwart/imola :
Zoals je kan zien kwam dat interieur standaard met het dashboardpaneel in leder in dezelfde tinten, maar je kon de interieuruitvoering ook met Individual-interieurlijsten krijgen die dan dat dashboardpaneel vervingen (b.v. hout met pianolak zwart), je had daarin de keuze (de foto's tonen een auto met de optie Individual interieurlijsten pianolak waar het dashboard niét van deze lijsten was voorzien, dus enkel de omkleding van de pook op de middenconsole).
Catalogus BMW Individual MY08 : www.bmw.de/de/de/newvehicles/_shared/pdf/individual_catalogue/individual_catalogue.pdf
De "klassieke" Individual-versies vind je bij 't overzicht van de Z4 (p. 78-83), de "sportievere" Individual-versies vind je bij 't overzicht van de Z4 M (p. 104-105).
Inzake de kwaliteit ... Individual-leder is identiek hetzelfde leder als het standaardleder, tenzij het nappaleder is (en dat vermeldt men er altijd bij). In dat laatste geval (nappaleder) heb je een fijnere korrel in het leder (bijna volledig afwezig) en het voelt duidelijk gladder aan, 't is bijna zoals een "babyhuidje". Het verschil tussen het gewone leder (of het nu Montana, Boston, Oregon, Dakota, Nasca of nog iets anders heet) en het nappaleder is duidelijk, ook voor het oog maar vooral qua gevoel. Het voelt een pak edeler aan, en is z'n meerprijs naar mijn mening wel waard.
Vandaag de dag is Individual nauwelijks nog "individueel", het is gewoon een uitbreiding van het standaard kleurenpallet met een resem kleuren die je extra duur betaalt, en die noch handwerk of een kleur op staal betreffen, noch betere kwaliteit betekenen. De Individual-koetswerkkleuren worden net zoals alle andere kleuren in de gewone spuitstraat gespoten (de reden waarom je vaak een week of 2-3 langer moet wachten op je auto ligt aan 't feit dat in stock liggende koetswerken altijd in batchen worden gespoten, dus vandaag zilver, morgen en overmorgen zwart, de dag daarna grijs, de dag daarna carbonzwart, ... en als er voldoende auto's zijn van één "Individual-kleur", worden die dan allemaal in één keer gespoten en weer gestockeerd tot de carrosserie naar de montageband kan voor assemblage). De Individual-interieurs zien ook geen één menselijke vinger extra dan alle andere gewone lederen interieurs : de ledervellen worden ook volledig geautomatiseerd versneden, samengenaaid tot zetelbekledingen, op de zetels bevestigd en de zetel dan zo op de volautomatische montageband in de auto geplaatst. Uitgebreid leder (bekleding van dashboards, deurpanelen, middenconsoles e.a.) geschiedden vroeger nog met de hand, maar de dag van vandaag ook niet meer, allemaal geautomatiseerd, het vergt uiteraard enkele extra stappen om de dashboards met dat leder te bekle(v/d)en maar voor de rest is dat even "gewoon" als alle andere dashboards (qua montage, dan).
Het oude "Individual", slaande op het maatwerk en kleuren op staal, bestaat nog, maar wordt nauwelijks nog geadverteerd. Gewone dealers hebben er zelfs geen informatie meer over, je bent gedwongen om je in München tot de verantwoordelijken te richten. Het is een bijkomstige activiteit van M GmbH, en betreft o.a. het maken van gepantserde versies, het inbouwen van computers, faxen, wapenfoedraals, e.a. in auto's. Héél af en toe nog worden daar ook "speciale wensen" van mensen met véél geld in realiteit gebracht, zoals de E38 '7 van Karl Lagerfeld met "Chesterfield"-noppen in het leder.
Maar de gewonere "personaliseringen" worden niet meer gedaan : Duitse oude vrouwen met een leesbril op hun neus die vakkundig lederen vellen aaneen naaien om jouw 320d van een ander kleurtje lederen zetels te voorzien, dat is definitief vervlogen tijd. De klant wordt daarvoor doorverwezen naar wat nu als Individual in de optielijsten staat, maar dus eigenlijk nauwelijks meer is dan een uitbreiding van het standaardpallet, weliswaar tegen heftige meerprijs. Er zijn soms nog verschillen, b.v. het Individual-leder in de '3 kan je krijgen met een mooie dubbele onderbroken stikking, en ook in dat Individual-gamma werd het eerste "SunReflective" leder beschikbaar (voor cabrio's, warmt niet op in de zon en is dus aangenamer om in te zitten).
Specifiek is de interieurvariant waar je naar vraagt, dus eigenlijk hetzelfde leder als het standaardleder in de Z4, maar dan in een bicolor-kleurencombinatie die sportiever is, en met bijgevoegde kleuren die allemaal de naam dragen van specifieke M-kleuren (estoril, imola, phoenix, silverstone), wat ook wat bijdraagt tot de exclusieve "feel" van die interieurs.
Ze zijn knap, vrij donker door het overheersende zwart, maar daardoor ook lekker sportief ogend, en eigenlijk vrij zeldzaam. Tot slot kan 'k nog vermelden dat die interieurversie "bicolor New England" enkel verkrijgbaar was met de optionele sportzetels in de Z4.
Voldoende als antwoord?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichtenperfekt gta De beschrijving waar ik van sprak stond op een premium sellection 6 en ik vond het niks van terug. Na uw antwoord besluit ik dat degene die het in de beschrijving gezet heeft een foutje gemaakt heeft
Bedankt, erg helpfull
't Interieur dat je postte is het standaardleder van de '6, kleur chateau. Mooi hoor. Gesteld dat je 't zwarte interieur hebt, natuurlijk, en niet dat donkergrijze (geleverd tot bouwjaar 06/2006 dacht ik, maar 'k kan me vergissen, zou ik 'es moeten opzoeken).
Die kar is trouwens veel te duur, zoals alle BMW '6 in België. Om maar te zeggen : voor geen 2.000 EUR méér hebben m'n ouders een 630iA cabriolet full option Individual (head-up, sportzetels, volledig Individual lederen interieur, 19" Individual, afstandsradar, ... een kar met nieuwprijs 104.0020 EUR alsjeblieft) uit Duitsland naar hier gehaald, auto was 2 jaar oud en had 45.000 km. De '6 ligt niet goed in de markt (catalogusprijs véél te duur, plus een zeer speciaal model waar je moet voor zijn), en de onderhandelingsmarges zijn dan ook navenant groot. Onthoud dat als je voor 'n '6 wil gaan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEr worden wel vaker "bewust fouten" gemaakt (lees: geprobeerd om met de term Individual een auto als exclusiever voor te stellen dan 'ie eigenlijk is) op dat vlak. Mensen noemen hun BMW al "Individual" als er een zwarte interieurhemel in zit of de buitenkant met hoogglans Shadow-Line is opgesmukt, belachelijk vind ik dat.
't Interieur dat je postte is het standaardleder van de '6, kleur chateau. Mooi hoor. Gesteld dat je 't zwarte interieur hebt, natuurlijk, en niet dat donkergrijze (geleverd tot bouwjaar 06/2006 dacht ik, maar 'k kan me vergissen, zou ik 'es moeten opzoeken).
Die kar is trouwens veel te duur, zoals alle BMW '6 in België. Om maar te zeggen : voor geen 2.000 EUR méér hebben m'n ouders een 630iA cabriolet full option Individual (head-up, sportzetels, volledig Individual lederen interieur, 19" Individual, afstandsradar, ... een kar met nieuwprijs 104.0020 EUR alsjeblieft) uit Duitsland naar hier gehaald, auto was 2 jaar oud en had 45.000 km. De '6 ligt niet goed in de markt (catalogusprijs véél te duur, plus een zeer speciaal model waar je moet voor zijn), en de onderhandelingsmarges zijn dan ook navenant groot. Onthoud dat als je voor 'n '6 wil gaan...
voorkeur, wit of zwart met chatteau combi of diepzeeblauw champagne of lemon achtig
Voorkeur opties goede muziek installatie , lichtpakket , hud, nav pro
of een zwarte non cabrio is ook tof maar dan full
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
Die kar is trouwens veel te duur, zoals alle BMW '6 in België. Om maar te zeggen : voor geen 2.000 EUR méér hebben m'n ouders een 630iA cabriolet full option Individual (head-up, sportzetels, volledig Individual lederen interieur, 19" Individual, afstandsradar, ... een kar met nieuwprijs 104.0020 EUR alsjeblieft) uit Duitsland naar hier gehaald, auto was 2 jaar oud en had 45.000 km.
Comment
-
WTF. Mijn moeder haar E87 heeft sinds gisteren een kapotte xenon. Auto heeft 55k km op de klok en is ingeschreven in januari 2006, lijkt mij toch niet normaal dat die nu al kapot is me dunkt, ik dacht dat xenon 20 jaar meegaat ofzo. Kost 140 euro om te repareren...
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Comment
-
heel uitgebreide uitleg over individual audio system
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HISCOX Bekijk BerichtenZeg gta vanwaar haalt gij die info?? Werkt gij soms bij BMW?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtengTa =BMW catalogus.
Topgear: 'Some say, his insides are covered with Nappa-leather, sometimes even two-tone. Some say he simultaneously is an engine for a car, a motorcycle ánd an aircraft. Some even say his faeces contain pure water, in some appereances. All we know, he's called the gTa.'
Comment
-
Er staat een nieuwe concept car van BMW op de IAA in Frankfurt. Het is een sportauto met duurzaamheid als een van de kernbegrippen.
Bij de aankondiging van het Formule 1-afscheid van BMW, vertelde BMW-topman Draeger dat zijn merk zich meer en meer gaat richten op duurzaamheid. Dit uiteraard wel op gepast-sportieve BMW-wijze. “”U zult een duurzaam ontwikkeld product zien op de IAA in Frankfurt over een aantal weken. Dit in de vorm van een concept car”, aldus Draeger. “BMW’s EfficientDynamics visie zal deze keer aantonen hoe efficiënt een sportauto kan zijn. Hij zal daarnaast bewijzen dat duurzaamheid niet alleen voorbehouden is aan de aandrijflijn, maar ook aan het design en de materialen.”
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMet wat pmmke zelf meedeelde moet je de auto die hij bedoelt in 10 seconden gevonden hebben. De juiste site, en dan als zoekcriterium iets invullen dat op dat fotootje te zien is die 'ie hier plaatste, en dan is 't de tweede van de rij (van 5 of 6).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenWTF. Mijn moeder haar E87 heeft sinds gisteren een kapotte xenon. Auto heeft 55k km op de klok en is ingeschreven in januari 2006, lijkt mij toch niet normaal dat die nu al kapot is me dunkt, ik dacht dat xenon 20 jaar meegaat ofzo. Kost 140 euro om te repareren...
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Als je enkel 't lampje bedoelt : pech. Slijtage-onderdelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HISCOX Bekijk BerichtenZeg gta vanwaar haalt gij die info?? Werkt gij soms bij BMW?
Comment
Comment