Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Da's die van u zeker?

Mooie kar man, de velgen zijn naar mijn mening zowat de mooiste voor de Z4.
    Veel plezier ermee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Da's die van u zeker?

Veel plezier ermee.
      Danke!

Ja, 't moesten deze velgen zijn, om mee te beginnen...

Comment

• Zijn er mensen die iets meer weten over het zwakke punt van een E36 316i, namelijk de zwakke tuimelaarsasjes en inlopende nokkenassen?

M'n schoonbroer heeft sinds een paar dagen zo'n karretje, en dat ding klinkt echt ongelooflijk slecht. Ratelen, rammelen, schuren, ronken..., en dat komt allemaal uit de cilinderkop als ik het zo hoor.

Voor de rest zijn olie en koelwater perfect, motor verbruikt geen olie, draait op 4 cilinders, etc.

Zijn het enkel de tuimelaarsasjes die moeten vervangen worden? Of ook tuimelaars en eventueel nokkenas?
        Zelf te doen of niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Zijn er mensen die iets meer weten over het zwakke punt van een E36 316i, namelijk de zwakke tuimelaarsasjes en inlopende nokkenassen?

M'n schoonbroer heeft sinds een paar dagen zo'n karretje, en dat ding klinkt echt ongelooflijk slecht. Ratelen, rammelen, schuren, ronken..., en dat komt allemaal uit de cilinderkop als ik het zo hoor.

Voor de rest zijn olie en koelwater perfect, motor verbruikt geen olie, draait op 4 cilinders, etc.

Zijn het enkel de tuimelaarsasjes die moeten vervangen worden? Of ook tuimelaars en eventueel nokkenas?
          Zelf te doen of niet?
          Ik ken er niks van, maar ik weet dat onze ex 318i (nu is ie van mn grootmoe) ook slecht kan klinken in bepaalde toeren. Precies of er rammelt altijd iets in het motorcompartiment. Geen idee wat het is, maar volgens de dealer kan het geen kwaad.

Comment

Zijn er mensen die iets meer weten over het zwakke punt van een E36 316i, namelijk de zwakke tuimelaarsasjes en inlopende nokkenassen?

Zelf te doen of niet?
            Zo'n blok klinkt eigenlijk altijd slecht

Maar als uw nokkenas is ingesleten merk je het wel als je in toeren gaat. Wagen houd zich dan in.

Dan moet je nokkenas en tuimelaars vervangen. Denk zo'n 600euro als je alles vervangt.

Blokjes best regelmatig hun onderhoud geven, olie om de 8000 - 10 000 en distri om de 40.

Als je wat km's doet ben je veel beter met een 6cil, qua onderhoudskost komen die wel goedkoper uit. Als je blok stuk is best ook eens zien voor gewoon motor te veranderen. Is minder werk en kan goedkoper zijn. Heb indertijd voor de mijne andere motor + vbak gestoken toen het stuk was en heeft mij in totaal 175euro gekost...

Comment

• Thx.

Ja ander blok zal wss goedkoper zijn. Anderzijds weet je ook niet wat je hebt aan een vreemd blok, tenzij je het hebt horen draaien, mee hebt gereden, etc.

600 euro is niet goedkoop. Damn.

Maarja het zal niet anders gaan.

Best tezamen met de nokkenas en tuimelaars ook de distributieriem en spanner vervangen, als de boel dan toch los moet.

Comment

Thx.

Ja ander blok zal wss goedkoper zijn. Anderzijds weet je ook niet wat je hebt aan een vreemd blok, tenzij je het hebt horen draaien, mee hebt gereden, etc.

600 euro is niet goedkoop. Damn.

Maarja het zal niet anders gaan.

Best tezamen met de nokkenas en tuimelaars ook de distributieriem en spanner vervangen, als de boel dan toch los moet.
                Vanaf '94 geen distributieriem meer, maar kettingaangedreven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cedra Bekijk Berichten
                  Vanaf '94 geen distributieriem meer, maar kettingaangedreven.

Is eentje van '92.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Da's die van u zeker?

Veel plezier ermee.
                    klopt velgen zijn inderdaad zeer mooi ,zwart is ook zeer mooi, wordt zeker de kleur van men volgende wagen
                    Hou wel meer van mijn interieur, maar dat is ieder zijn smaak he
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Zo moet het dus niet...

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                        In Spanje heb ik een tijdje achter deze twee gereden: een 128i en een E90 M3, beiden US-versies met de extra oranje voorlichtjes en transitplaten. Is een 128i ook in Europa beschikbaar? De M3 zijn achterpinkers waren ook volledig rood wanneer ze aanpinkten.

Zoals ik al zei zijn dit dus Amerikanen die een European Delivery hebben gekozen.

Ze hebben er op M3post een mooi verslag over geschreven geïllustreerd met mooie foto's...

OO 00 OO

Comment

• Net afgehaald en onmiddellijk de Nurburgring op...

Effe stevig inrijden...

OO 00 OO

Comment

• Grappig, in Nederland reed ik een tijdje achter een Amerikaanse zwarte E92 M3. Verlaagd en getinte ramen rondom. (uit Florida volgens mij)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Heb dat maar eens voor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Zoals ik al zei zijn dit dus Amerikanen die een European Delivery hebben gekozen.

Ze hebben er op M3post een mooi verslag over geschreven geïllustreerd met mooie foto's...

schitterende trip!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten

Heb dat maar eens voor...
                                  Amai, dan kunnen de mannen met de witte frakskes wel komen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                    Aan de Ring

Alle foto's -> KLIK HIER
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                    Zalig zo op zwarte (matte?) 18" M3 velgen.
                                    Zijn dat werkelijk die velgen?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

ik denk het wel
                                      porsche 4ever
                                      '06 Skyteam Dax 50cc

Comment

• Ik wil terug!

Comment

99% zeker!

Maar bij nader inzien toch niet mat...

Comment

Working...
                                          X