Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
    Zo 325xi heeft toch nog een achterwielaangedreven karakter? 60-40 verdeling ofzo?
    Jup, en vroeger bij de ix'en was het meer 30/70.


    xDrive.

    De BMW vierwielaandrijving xDrive denkt niet alleen mee, maar ook vooruit. Door de variabele verdeling van de aandrijfkrachten kunt u op elk moment op de beste tractie rekenen. En u zult erover verwonderd zijn hoe wendbaar, precies en veilig uw wagen zich in snel genomen bochten gedraagt.

    xDrive is de permanente vierwielaandrijving van BMW die in normale rijomstandigheden de aandrijfkracht in een verhouding van 40-60 procent over de voor- en achteras verdeelt. Zodra de omstandigheden veranderen of de grip links en rechts verschilt, wordt de aandrijfkracht variabel over de assen verdeeld.
    Zo goed als onmerkbaar en in fracties van een seconde wordt de kracht, als dat nodig is, tot 100% naar één as gestuurd. Daardoor kan de bestuurder ook op gladde en steile stukken veilig en snel wegrijden, wanneer bv. de wielen van één as op ijs staan. xDrive stuurt de volledige aandrijfkracht naar de as met de beste tractie (met de hoogste grip op het wegdek). Anderzijds wordt bij het manoeuvreren de xDrive koppeling totaal geopend door spanningen in de aandrijflijn te vermijden. Dat gebeurt wanneer het systeem bij een lage rijsnelheid een grote stuurhoek opmerkt.
    Zodra het systeem onderstuur vaststelt, wordt het motorvermogen dat naar de vooras gaat, verminderd. Bij overstuur daarentegen wordt het aandeel van het vermogen dat naar de vooras overgedragen kan worden, verhoogd. Door die dynamische ingrepen wordt de wagen gestabiliseerd, nog voor de bestuurder de nieuwe situatie opgemerkt heeft.
    Vooral in snelle bochten of op bochtige wegen is de wendbaarheid die de wagen dankzij xDrive meekrijgt, goed te merken. Elke kilowatt vermogen wordt in acceleratie omgezet. De bestuurder heeft de indruk alsof zijn BMW met een grote windas uit de bocht getrokken wordt.
    xDrive wordt permanent door Dynamic Stability Control (DSC) gestuurd en heeft dus ook invloed op het fijngevoelige sensorsysteem en de interpretatie van de rijsituatie door het systeem. Een aanvullende functie bij de langsblokkering tussen vooras en achteras is de eenzijdige opbouw van het blokkeerkoppel. Dat gebeurt door opbouw van de remdruk via DSC om te voorkomen dat de wielen in µ-splitsituaties doordraaien (intelligente blokkering).


    Comment


    • Is dit een realistische prijs?

      AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


      Het is wel een 525i, maar dat is toch niet echt veel geld?
      BMW E61 525d LCI '09
      Suzuki Bandit 1250NA /07
      Fiesta Red Edition '16

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk Berichten
        Jup, en vroeger bij de ix'en was het meer 30/70.
        als we dit mogen vergelijken met het audi Quattro systeem. Is dat van audi dan echt zo goed of is het overroepen ivm Xdrive van BMW?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
          die stoeltjes zijn echt

          moest er een BMW komen was dit toch een must.

          Zijn dat niet dezelfde als die in een Mini JCW?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Zijn dat niet dezelfde als die in een Mini JCW?
            denk het wel, maar die zijn alleszinds niet in alcantara.

            Comment


            • Is dit estoril?





              Voor mij gewoon dicht bij de perfectie (op de booskijkers na dan natuurlijk)
              Last edited by B3noît; 25/12/2009, 13:47.
              2009 BMW E91 320d
              2002 BMW E46 M3
              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



              Comment


              • Want dit is gewoon de perfectie









                Ooit
                2009 BMW E91 320d
                2002 BMW E46 M3
                2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                Comment


                • mist enkel SMG

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                    Want dit is gewoon de perfectie









                    Ooit
                    Maar dan in coupé!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                      mist enkel SMG
                      Ik twijfel of ik daar SMG zou in nemen... Ok, wel stukken sneller en heb ook nog de kans niet gehad om met zo'n SMG (mee) te mogen rijden. Maar manueel blijft voor mij momenteel de voorkeur genieten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                      Maar dan in coupé!
                      Ik vind dat Zimt Leder echt stukken knapper uitkomen tov zwarte exterieur in cabrio versie. Maar opnieuw twijfel of coupé of cabrio de voorkeur zou dragen
                      2009 BMW E91 320d
                      2002 BMW E46 M3
                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                        Ik twijfel of ik daar SMG zou in nemen... Ok, wel stukken sneller en heb ook nog de kans niet gehad om met zo'n SMG (mee) te mogen rijden. Maar manueel blijft voor mij momenteel de voorkeur genieten



                        Ik vind dat Zimt Leder echt stukken knapper uitkomen tov zwarte exterieur in cabrio versie. Maar opnieuw twijfel of coupé of cabrio de voorkeur zou dragen
                        Ik heb al gereden met een SMG (was wel geen M) en ik zou het nooit moeten hebben indien ik de keuze had. (op een CSL neem ik het er echter met héél véél plezier bij )

                        Dat leder komt inderdaad mooier uit in een cabrio, maar dat zou bij mij alleszins geen reden zijn om een voor een cabrio te gaan.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                          Ik heb al gereden met een SMG (was wel geen M) en ik zou het nooit moeten hebben indien ik de keuze had. (op een CSL neem ik het er echter met héél véél plezier bij )

                          Dat leder komt inderdaad mooier uit in een cabrio, maar dat zou bij mij alleszins geen reden zijn om een voor een cabrio te gaan.
                          En waarom precies niet als 'k vragen mag?

                          Klopt, daar koop je hem uiteraard niet voor. Ook al moet de handling & performance van de cabrio niet veel voor de coupé onderdoen. Ik weet het niet, maar dakje open en genieten van de uitlaat moet volgens mij hemels zijn. Imago is natuurlijk wat anders
                          2009 BMW E91 320d
                          2002 BMW E46 M3
                          2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                          2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                            En waarom precies niet als 'k vragen mag?

                            Klopt, daar koop je hem uiteraard niet voor. Ook al moet de handling & performance van de cabrio niet veel voor de coupé onderdoen. Ik weet het niet, maar dakje open en genieten van de uitlaat moet volgens mij hemels zijn. Imago is natuurlijk wat anders
                            Ik vond het traag en schokkerig. 't Was op circuit toen ik met die Z4 met SMG reed en daar vallen die schokken nu wel nog mee. Maar als je daarmee op de openbare weg moet rijden, is het al heel wat minder leuk denk ik.

                            Met een manueel heb je volgens mij heel wat meer fun! Daarenboven is het sneller ook als je een beetje goed kan schakelen.

                            Comment


                            • Ik heb met SMG meegereden, en vind het sindsdien een prachtig systeem.
                              Zou zelfs zoeken naar M3 E46's die het wél hebben. En dat schokkerige is idd waar, maar als je het op een meer comfy stand zet, is dat heel goed te doen. Imo.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                                Ik vond het traag en schokkerig. 't Was op circuit toen ik met die Z4 met SMG reed en daar vallen die schokken nu wel nog mee. Maar als je daarmee op de openbare weg moet rijden, is het al heel wat minder leuk denk ik.

                                Met een manueel heb je volgens mij heel wat meer fun! Daarenboven is het sneller ook als je een beetje goed kan schakelen.
                                Ok thx. Zou ik toch op de 1 of andere manier moeten kunnen ondervinden...

                                Dat denk ik persoonlijk ook. Merk ik ook als ik met de 5 weg ben. Het neemt het plezier weg en je hebt gewoon ook minder snelheidsgevoel door het heel lineair optrekken... D/S mode helpt er wel iets aan, maar toch nog onvoldoende naar mijn zin
                                2009 BMW E91 320d
                                2002 BMW E46 M3
                                2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                2010 MINI R56 Cooper S Mayfair



                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                                  Ik heb met SMG meegereden, en vind het sindsdien een prachtig systeem.
                                  Zou zelfs zoeken naar M3 E46's die het wél hebben. En dat schokkerige is idd waar, maar als je het op een meer comfy stand zet, is dat heel goed te doen. Imo.
                                  Valt dat ook aan te passen op de CSL?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                                    Is dit een realistische prijs?

                                    AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


                                    Het is wel een 525i, maar dat is toch niet echt veel geld?
                                    Kar is weg . was dit een e34?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                    ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
                                      Kar is weg . was dit een e34?
                                      e39 voor 6K euro.
                                      1991 Mazda MX-5 NA
                                      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                                      www.dennisnoten.com - Flickr

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                        Valt dat ook aan te passen op de CSL?

                                        Denk het wel!




                                        Horizontale knop onder de pook zit er toch ook op, dus

                                        Comment


                                        • Jammer dat al dat individual zo duur is





                                          Comment

                                          Working...
                                          X