Oorspronkelijk geplaatst door CAS
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
kblijf X1 een lelijk hok vinden. Los daarvan zal het wel goed rijden. De knapste X blijft wel de X5 imo...Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenImo zal de huidige '3 sowieso als één van de minst geslaagde '3-generaties de geschiedenis in gaan, zeker qua looks, ook qua afwerking en bouwkwaliteit, maar (en dat is het jammerste) ook qua rijgedrag. Dat laatste is 100% de schuld van de (imo verkeerde) keuze voor runflat.
E90 heeft een pak aan karakter gewonnen met de facelift, wat niet echt van de E46 kon gezegd worden vind ik persoonlijk. M Pack buiten beschouwing gelaten.
Standaard E90 ziet er een pak beter uit in facelift.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenLeuk dat de E30 blijft! Dat doe je goed, zo'n knappe daily en zo'n knappe plezierauto
Ik zou wel de PFL lichten terugsteken. Ga je naar de IVA?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenNiet akkoord kwa looks:
[twee fotootjes]
E90 heeft een pak aan karakter gewonnen met de facelift, wat niet echt van de E46 kon gezegd worden vind ik persoonlijk. M Pack buiten beschouwing gelaten.
Standaard E90 ziet er een pak beter uit in facelift.
De E90ev hebben, net zoals hun generatiegenoot en grote broer E60ev, in hun tijd veel minder potten gebroken dan de vorige generatie (E46 en E39). Inzake bouw- en materiaalkwaliteit zijn ze een serieuze stap terug, ze waren niet meer even fanatiek als toen de benchmark wat rij-efficiëntie en rijplezier betreft (de '3 werd bijvoorbeeld niet éénmalig als de mindere van de Alfa 159 en de Audi A4 getest, twee voorwielaandrijvers nota bene!) en daaraan heeft de last minute ommezwaai richting runflat een groot deel van de schuld, ze hebben een pak overduidelijke gevolgen van stringente besparingen (terwijl de E46 en zeker de E38/E39/E53 op alle vlak konden pronken met dure, uiterst kwalitatieve materialen "alsof het niet op kon") en dat niet alleen in het interieur, ...
Mijn gevoel (los van bovenstaande) is bovendien dat de "huidige" '3 en '5 het moeilijker hebben om de "BMW-vibe" evenzeer over te brengen, als de vorige generatie (en die daarvoor). Maar da's mijn persoonlijk gevoel. Ik vind ze bovendien niet meer zo mooi, vergeleken met de concurrentie uit hun tijd (de voorbije 5 jaar dus, zo ongeveer), als je dat dan naast de E46 en E39 zet en hun concurrenten uit hun tijd.
Dat alles, samen met de in vorige alinea opgesomde zaken die los van enige subjectieve appreciatie staan, doet me concluderen dat de huidige generatie BMW's (en laat ons eerlijk zijn, dat zié je toch gewoon aan die auto's? ) in de reeks doorheen de geschiedenis niet meteen een koppositie zullen innemen. Gezien de evolutie die BMW als onderneming meemaakte, in de tijden dat de vorige generatie en de huidige generatie werden ontwikkeld, en de algemene economische tendens, kán dat imo gewoon niet anders.
Elke eerlijke BMW-liefhebber zal toegeven - zo denk/hoop ik - dat het merk BMW in de "huidige" (op z'n laatste benen lopende) generatie niet meteen denderende producten heeft afgeleverd. BMW heeft een duidelijk "dip" gekend, zo tussen (grofweg) 2003-2004 en 2009-2010. Op de vlakken waar BMW zéér lang alleenheerser was, werden ze geregeld een hak gezet door de concurrentie. Ongehoord. Ze hebben, met een zeer beperkt budget, gepoogd om gedurende het productieleven van de E90ev en de E60ev die wagens zoveel mogelijk van hun intrinsieke capaciteiten (die echter grotendeels door die runflats werden gefnuikt) te laten naar voor brengen. Maar dan nog is een geslaagde mix van rijplezier en comfort, zoals b.v. de C-klasse nu biedt, of de nieuwe A4, nooit mogelijk gebleken.
De nieuwe '3 (release 2011) en de aankomende '5 zijn volledig from scratch ontworpen met die runflat-banden in het achterhoofd (in tegenstelling tot de E90 en E60), en dat moet een gigantisch verschil maken voor de ingenieurs en ontwerpers. Ik heb er een redelijk groot vertrouwen in dat we vanaf de "nieuwe" generaties terug producten mogen verwachten die het segment omver gooien. Los van de (soms behoorlijke) kinderziektes is de nieuwe '7 in zijn segment een brokkenmaker : even comfortabel als een S-klasse, efficiënter als een A8, maar dat wel nog 'es met een afwerkings- en materiaalkwaliteit die boven het gemiddelde ligt in die klasse én met een rijplezier en sportieve efficiëntie die door geen enkele andere auto in dat segment kan worden geëvenaard (of je moet een Porsche Panamera of een Maserati Quattroporte uit je mouw halen, die m.i. echter in een ander segment spelen, al kunnen ze zeker worden vergeleken). Hij wordt algemeen als mooi ervaren, heeft een voor de doorsnee mens aanvaardbaar design (ook al zijn er uiteraard elementen die velen doen fronsen, zoals de reusachtige nieren), is onmiddellijk als een BMW herkenbaar (zelfs al gom je 2/3e van z'n typische eigenschappen weg). Klinkt dat allemaal als een herhaling van de release-berichten van de vorige '7 (E65ev)? Geenszins, want die werd (niet met zoveel woorden aangezien de pers van de constructeurs en hun goodwill leeft) uiteindelijk vriendelijk en wat omfloerst als nogal lompe, eerder lelijke en alleszins polariserende, atypische BMW, die helemaal niet zo dynamisch rijdt zoals een BMW zou moeten, en in globo niet zo'n overtuigende auto is (eigen samentvatting van de algemene teneur in de artikelen over de E65ev) omschreven. Waar het wél naar klinkt, is naar wat er te horen en te lezen viel toen BMW de E38 op de wereld los liet. In tegenstelling tot de vorige (E65ev) was de E38 net zoals de F01ev ook groot maar rank en sierlijk, gespierd en sportief, kwalitatief, zeer duidelijk BMW en in zijn klasse de maatstaf bepalend wat rijplezier betreft zonder iets te moeten toegeven op het vlak van comfort.
Alleen al daarom zie ik de F01ev als de opvolger van de E38, en is die E65ev wat mij betreft een "hikje", een erratum te wijten aan vreemde en niet zo vreemde beleidskeuzes in moeilijker financiële tijden. Hetzelfde geldt imo voor de E90ev die tussen de E46 en de toekomstige '3 ook eerder een kleine rol in de geschiedenis zal spelen. En nog 'es hetzelfde geldt voor de E60ev die na de fantastische E39 eerder als minder geslaagd proefproject of oefening moet worden gezien, waarna BMW met een auto als de F10 terugkomt die weer veel meer aansluit bij de geest van de E39 en diens voorgangers.
Ik kan me uiteraard vergissen, maar het zou me hard verwonderen mocht ik er mijlenver naast zitten... Time will tell, en ondertussen genieten we nog van onze brol-'1, -'3, -'5, -'6, -'7, -X3 en -X5.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenJa de 520d is dé verstandigeste keuze gezien de duurdere taksen enz,.. dan een 525tds, langs de andere kant klinkt zo'n 6 cyl. tds wel écht lekker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk BerichtenBij de E39 heb je een 525d ook é Zelfde taks, zuiniger, meer vermogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk BerichtenWat zien jullie eigenlijk liever een E91 met of zonder dakrails....
Comment
-
-
Zolang dat zo'n grote "lompe" dingen blijven, zie ik het liever zonder. Knappe dakrails, zoals de Aero-modelletjes op de E34 touring, of de plattere versies zoals op de X5 en op legio Audi's Avant, vind ik dan wel weer knap. Die "rekjes" echter zoals je ze op de '3 touring kunt krijgen vind ik echter te groot, en ze doen imo afbreuk aan de sportieve glooiende daklijn van de auto. Zeker in combinatie met een M Sportpack moeten die "lastezel"-elementen er bij mij niet op, dan liever een onvetroebeld zicht op de strakke, glooiende daklijn en aldus nadruk op het sportieve. Het is wat mij betreft hetzelfde als bij de X6 : ook daar kan je dakrails krijgen, maar ze staan er zo potsierlijk op als 't maar kan (naar mijn mening). Ik maak eenzelfde bedenking bij dakrails van die stijl op een gewone break ook, zij het uiteraard in minder sterke mate.
Ik weet dat ik daarin eigenlijk quasi alleen sta... maar ik wijt de "ik wil ze wel"-mening van redelijk wat mensen deels ook aan het feit dat het voor velen tegenstrijdig lijkt om iets niét te willen waarvoor moet worden bijbetaald, vooral als je ze "voor niks" krijgt en er bij het afvinken van die uitrusting geen minderprijs in rekening wordt gebracht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenZolang dat zo'n grote "lompe" dingen blijven, zie ik het liever zonder. Knappe dakrails, zoals de Aero-modelletjes op de E34 touring, of de plattere versies zoals op de X5 en op legio Audi's Avant, vind ik dan wel weer knap. Die "rekjes" echter zoals je ze op de '3 touring kunt krijgen vind ik echter te groot, en ze doen imo afbreuk aan de sportieve glooiende daklijn van de auto. Zeker in combinatie met een M Sportpack moeten die "lastezel"-elementen er bij mij niet op, dan liever een onvetroebeld zicht op de strakke, glooiende daklijn en aldus nadruk op het sportieve. Het is wat mij betreft hetzelfde als bij de X6 : ook daar kan je dakrails krijgen, maar ze staan er zo potsierlijk op als 't maar kan (naar mijn mening). Ik maak eenzelfde bedenking bij dakrails van die stijl op een gewone break ook, zij het uiteraard in minder sterke mate.
Ik weet dat ik daarin eigenlijk quasi alleen sta... maar ik wijt de "ik wil ze wel"-mening van redelijk wat mensen deels ook aan het feit dat het voor velen tegenstrijdig lijkt om iets niét te willen waarvoor moet worden bijbetaald, vooral als je ze "voor niks" krijgt en er bij het afvinken van die uitrusting geen minderprijs in rekening wordt gebracht.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenZolang dat zo'n grote "lompe" dingen blijven, zie ik het liever zonder. Knappe dakrails, zoals de Aero-modelletjes op de E34 touring, of de plattere versies zoals op de X5 en op legio Audi's Avant, vind ik dan wel weer knap. Die "rekjes" echter zoals je ze op de '3 touring kunt krijgen vind ik echter te groot, en ze doen imo afbreuk aan de sportieve glooiende daklijn van de auto. Zeker in combinatie met een M Sportpack moeten die "lastezel"-elementen er bij mij niet op, dan liever een onvetroebeld zicht op de strakke, glooiende daklijn en aldus nadruk op het sportieve. Het is wat mij betreft hetzelfde als bij de X6 : ook daar kan je dakrails krijgen, maar ze staan er zo potsierlijk op als 't maar kan (naar mijn mening). Ik maak eenzelfde bedenking bij dakrails van die stijl op een gewone break ook, zij het uiteraard in minder sterke mate.
Ik weet dat ik daarin eigenlijk quasi alleen sta... maar ik wijt de "ik wil ze wel"-mening van redelijk wat mensen deels ook aan het feit dat het voor velen tegenstrijdig lijkt om iets niét te willen waarvoor moet worden bijbetaald, vooral als je ze "voor niks" krijgt en er bij het afvinken van die uitrusting geen minderprijs in rekening wordt gebracht.
Comment
-
Ik volg je wel in je uiteenzetting gTa, maar volgens mij heeft dit ook veel te maken met het Bangle-tijdperk. Bij BMW besloot men toen om geen eenheidsworst meer te ontwerpen, waardoor elk model uit de band moest springen terwijl we nu terug richting eenheidsworst zijn aan het evolueren. Een F10 lijkt op een F01, terwijl een E90 helemaal niet leek op een E60. Misschien is dat ook wel de beste keuze (kijk naar Audi). Alleszinds vind ik dat de E90 zijn plaats wel verdient naast de E46, misschien dan niet voor de bouwkwaliteit zoals je zelf aanhaalt, maar wel kwa vernieuwend BMW-design. Je moet het toch maar durven om zo'n verschillende ontwerptaal naar voor te brengen in alle modellen. De generatie die nu op til staat, plukt daar de vruchten van. Ik vind alvast dat er geen F10 kan zijn zonder E60. Er moest gewoon een soort van stijlbreuk komen.
Comment
-
Ben vandaag voor een nieuwe auto voor mijn broer gaan kijken. BMW komt op zeer korte termijn met een nog zuinigere 320d die in Nederland met 'slechts' 20% bijtelling zal worden belast (ivm de huidige 25%).
Hij is geïnteresseerd in ofwel de 320d of de 318d in corporate lease met business line (bi-xenons, navigatie business, opbergpakket, klimaatcontrole en PDC) en M-pack. De kleur zal dan naar alle waarschijnlijkheid spacegrau worden.
BMW komt dus binnenkort met een nieuwe 320d en met nieuwe interessante pakketen. Hierop zal hij wachten en wellicht eind deze maand begin volgende maand gaan bestellen.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten320d Edition Efficient Dynamics. Rijdt naar 't schijnt ook soepeler dan de gewone 320d (bij lage toeren), en super zuinig.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
Comment