Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
    Wanneer ben jij het sterkst ? Als je iets moet duwen of wanneer je iets moet trekken ?
    Idd. wanneer je trekt ben je sterker.

    De ingenieur in mij zegt (in shock):

    F=m.a
    en
    -F=m.(-)a

    Newton moet iets over het hoofd gezien hebben...maar wat?!

    Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
    Ooit al eens met een volgeladen kruiwagen gereden die vastzat in de modder ? Wanneer krijg je die los, wanneer je duwd of wanneer je trekt ?
    Euh, je duwt hem in de grond of je trekt hem omhoog?

    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ICM; 12/03/2010, 17:18.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ICM
      Hot Rod, heb je een foto van je Mustang? Actiefoto ofzo?
      Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod
      Ja, eentje van op de laatste uitstap met de Mustang-club :



      Mijn Mustang, met sportvelg, rode spoiler op de voorkant, A-team zijstreep, en de motor en de aandrijving achteraan. Als je goed kijkt zie je mij en mijn gezin ook zitten!
      Je méént het.

      Comment


      • Manman, ik lig hier KAPOT van't lachen. Een beetje zoals de kruiwagen (voor)band. Blijkbaar waren ze je theorie aan't testen, gTa
        Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
        BMW E90 320d:

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Stradge gelieve on-topic te blijven!
          Sorry, ik liet me ff meeslepen, terug ON TOPIC nu
          rechtdoor schuiven

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Het is trouwens ook zo dat Porsche op de GT3 en GT2 achterwielaandrijving steekt (in plaats van hun zeer efficiënte vierwielaandrijving), om te besparen (want die auto is al zo duur), en helemaal niet omdat het beter is. Uiteraard.

            Bovendien is het zo dat een neutrale gewichtsverdeling nefast is voor de goede wegligging : hoe meer gewicht op de vooras, hoe beter.

            Ook belangrijk : hoe meer krachten er op een band inwerken, hoe meer grip die vanzelf gaat produceren, tot vér voorbij de 100%. Vandaar dat het beter is om één wiel (of één as) met zoveel mogelijk taken op te zadelen. Achterwielen zouden eigenlijk gewoon moeten volgen, dus niet remmen, zeker niet aandrijven, en ook niet sturen.

            En nog eentje : de hele theorie over de controle en precisie van een niet aangedreven (sturende) vooras is je reinste larie, en uitgevonden door automerken die het technisch niet onder de knie hebben om een voorwielaangedreven auto te bouwen.
            Heel juist gTa !!!!
            Eindelijk iemand die niet op D-T fouten let maar weet waarover hij spreekt en bij de essentie van de zaak blijft en niet zomaar met de hoop meeluld als een blijtend schaap.
            Inderdaad, automerken die de techniek van voorwielaandrijving wel onder de knie hebben zetten op al hun wagens in geval van enkel 2 wielaandrijving deze aandrijving op de voorwielen, kijk naar bv Toyota met hun Celica ; vroeger was dit achterwielaandrijving en "nu" voorwielaandrijving, Honda net hetzelfde, enz ... Zijn er bij deze merken nog achterwielaandrijvingen ? Waarom niet ? = Beter.

            Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            O, en naar het schijnt zijn Ford Mustangs door de FIA verboden in de F1 sinds 1969 omdat ze een zoveel betere wegligging hebben dan F1-wagens, dat het geen eerlijke strijd zou zijn.

            En Formule-1 wagens hebben achterwielaandrijving omdat geen enkele F1-piloot zo'n dikke reet(spleet) heeft dat er nog een aandrijfas onder zijn kont zou kunnen passeren.
            Jij weet er precies iets van, is wel degelijk ook zo, Toen de Mustang verscheen op het circuit won deze alles, de koning Corvette die eerst alles won kon zijn dagen tellen en dit is tot op heden zo gebleven. Maar dat is weeral iets anders.
            Last edited by ; 12/03/2010, 18:22.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
              Heel juist gTa !!!!
              Eindelijk iemand die niet op D-T fouten let maar weet waarover hij spreekt en bij de essentie van de zaak blijft en niet zomaar met de hoop meeluld als een blijtend schaap.
              Inderdaad, automerken die de techniek van voorwielaandrijving wel onder de knie hebben zetten op al hun wagens in geval van enkel 2 wielaandrijving deze aandrijving op de voorwielen, kijk naar bv Toyota met hun Celica ; vroeger was dit achterwielaandrijving en "nu" voorwielaandrijving, Honda net hetzelfde, enz ... Zijn er bij deze merken nog achterwielaandrijvingen ? Waarom niet ? = Beter.




              Last edited by ICM; 12/03/2010, 18:19.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                Heel juist gTa !!!!
                Eindelijk iemand die niet op D-T fouten let maar weet waarover hij spreekt en bij de essentie van de zaak blijft en niet zomaar met de hoop meeluld als een blijtend schaap.
                Inderdaad, automerken die de techniek van voorwielaandrijving wel onder de knie hebben zetten op al hun wagens in geval van enkel 2 wielaandrijving deze aandrijving op de voorwielen, kijk naar bv Toyota met hun Celica ; vroeger was dit achterwielaandrijving en "nu" voorwielaandrijving, Honda net hetzelfde, enz ... Zijn er bij deze merken nog achterwielaandrijvingen ? Waarom niet ? = Beter.
                Sorry, je had inderdaad gelijk ik was dom en weet niet wat me bezielde ik was mezelf niet

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                  Sorry, je had inderdaad gelijk ik was dom en weet niet wat me bezielde ik was mezelf niet

                  Het is je vergeven !!!!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                    Het is je vergeven !!!!
                    Na gTa zijn uitleg is het me ook veel duidelijker geworden. Interessant, ik had er nooit zo over nagedacht.

                    Zou je mij dan ook kunnen zeggen moest ik in de running zou zijn voor een sportieve wagen welke ik dan best neem?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                      Heel juist gTa !!!!
                      Eindelijk iemand die niet op D-T fouten let maar weet waarover hij spreekt en bij de essentie van de zaak blijft en niet zomaar met de hoop meeluld als een blijtend schaap.
                      Inderdaad, automerken die de techniek van voorwielaandrijving wel onder de knie hebben zetten op al hun wagens in geval van enkel 2 wielaandrijving deze aandrijving op de voorwielen, kijk naar bv Toyota met hun Celica ; vroeger was dit achterwielaandrijving en "nu" voorwielaandrijving, Honda net hetzelfde, enz ... Zijn er bij deze merken nog achterwielaandrijvingen ? Waarom niet ? = Beter.
                      7


                      En nou even serieus : je méént dat toch niet, hoop ik?

                      Om maar één voorbeeldje van je aan te halen, Honda : S2000, nieuwe NSX. Alles wat nog maar een beetje sportief moet zijn en zijn eigen ontwikkeling vanaf nul kent, krijgt RWD. Tenzij 't afgeleiden zijn van doorsnee gezinswagens, zoals de Civic Type-R.
                      En zo is dat bij elk merk, en dat is al lang zo en zal niet veranderen. Porsche GT3, GT3 RS, GT2, Carrera GT. Ferrari's, Aston Martins, ... Zelfs de meeste Lambo's en de Audi R8 (en enkele andere sportieve Audi's) worden zoveel mogelijk RWD-karakter meegegeven.

                      De reden waarom FWD zo vaak wordt gebruikt, is omdat het een auto in productie goedkoper maakt. Dat wordt nog versterkt door het feit dat er meer FWD zijn dan RWD, dus als je een platformstrategie beoogt scoor je dan nog beter.

                      FWD rijdt makkelijker voor de doorsnee mens, tenzij je echt overdrijft, want dan zijn de natuurlijke reflexen van de mens net wat je niet moet doen in een FWD (bij een RWD is dat wel zo). En ja, FWD heeft wat meer tractie op sneeuw/ijs dan een RWD. Maar daar eindigen de voordelen.

                      Achterwielaandrijving is, zeker als het over efficiëntie en prestaties gaat, onbetwist vele malen beter dan voorwielaandrijving.

                      Jij mag anders denken, dat deert mij niet, maar je zit wel zo fout als maar kan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM
                        Hot Rod, heb je een foto van je Mustang? Actiefoto ofzo?

                        OK hier een actie-foto :

                        Bijgevoegde Bestanden

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          7


                          En nou even serieus : je méént dat toch niet, hoop ik?

                          Om maar één voorbeeldje van je aan te halen, Honda : S2000, nieuwe NSX. Alles wat nog maar een beetje sportief moet zijn en zijn eigen ontwikkeling vanaf nul kent, krijgt RWD. Tenzij 't afgeleiden zijn van doorsnee gezinswagens, zoals de Civic Type-R.
                          En zo is dat bij elk merk, en dat is al lang zo en zal niet veranderen. Porsche GT3, GT3 RS, GT2, Carrera GT. Ferrari's, Aston Martins, ... Zelfs de meeste Lambo's en de Audi R8 (en enkele andere sportieve Audi's) worden zoveel mogelijk RWD-karakter meegegeven.

                          De reden waarom FWD zo vaak wordt gebruikt, is omdat het een auto in productie goedkoper maakt. Dat wordt nog versterkt door het feit dat er meer FWD zijn dan RWD, dus als je een platformstrategie beoogt scoor je dan nog beter.

                          FWD rijdt makkelijker voor de doorsnee mens, tenzij je echt overdrijft, want dan zijn de natuurlijke reflexen van de mens net wat je niet moet doen in een FWD (bij een RWD is dat wel zo). En ja, FWD heeft wat meer tractie op sneeuw/ijs dan een RWD. Maar daar eindigen de voordelen.

                          Achterwielaandrijving is, zeker als het over efficiëntie en prestaties gaat, onbetwist vele malen beter dan voorwielaandrijving.

                          Jij mag anders denken, dat deert mij niet, maar je zit wel zo fout als maar kan.
                          Wat zeg jij nu
                          Jij kent er duidelijk niets van, ga nog wat naar vrouwen gapen of rondrijden in een door je ouders betaalde auto ofzo.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                            Oorspronkelijk geplaatst door ICM
                            Hot Rod, heb je een foto van je Mustang? Actiefoto ofzo?

                            OK hier een actie-foto :
                            Bedankt. Maar toch:

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Na gTa zijn uitleg is het me ook veel duidelijker geworden. Interessant, ik had er nooit zo over nagedacht.

                              Zou je mij dan ook kunnen zeggen moest ik in de running zou zijn voor een sportieve wagen welke ik dan best neem?
                              Corvette Z1 ?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                Corvette Z1 ?
                                Dat moet nogal knallen in FWD!

                                Doen ir_fuel! Doen!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                  Corvette Z1 ?
                                  Z1?

                                  ZR1?

                                  Is dat geen achterwielaandrijving?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                    Corvette Z1 ?
                                    Hoe sta je tegenover Porsche?
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Ik weet één ding. Ik wil niks anders meer dan achterwielaandrijving.

                                      Onlangs sterk getwijfeld in de aankoop van een nieuwe wagen tussen een A4 Avant en een E91, de A4 had een licht voordeel op de E91. Tot ik ze beide ging testrijden... . Een beetje spelen met zo'n (koppelrijke) diesel A4 en die tractiecontrole doet binnen de kortste keren de gekste dingen. Ik heb in die acht jaar dat ik nu BMW rij het mij enkel afgelopen winter beklaagd dat ik een achterwielaandrijver heb. Vooral door met zomerbanden in die sneeuw te ploeteren, da's echt misérie.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten



                                        Ik weet niet of jij het je nog kan herinneren, maar zou het kunnen dat jij op deze foto al begonnen bent met insturen, maar dat de voortrein dat nog niet doorheeft?
                                        Ik meen gelezen te hebben dat bij dit type Mustangs ongeveer 60% van de stuurimput rechtstreeks wordt omgezet in body-roll. Klopt dat?

                                        Mooie Stang BTW!
                                        THX !

                                        Is zo maar geen 60 %, maar op de eerste modellen, is aangepast geworden. Nee ik was niet al aan het insturen ;-)
                                        Werd / kon ook aangepast door een Shelby-drop te doen, waardoor hij dan haarscherp en als een mes stuurde. Ook een stabilisator stang achteraan bied een oplossing hiervoor.
                                        Maar de eerste af-fabriek voor het gezin, was niets om effe te gaan racen.
                                        Last edited by ; 12/03/2010, 19:07.

                                        Comment


                                        • bobo

                                          Comment

                                          Working...
                                          X