Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • whahahahaha, de mannen vervelen zich op hun werk precies.

    Is er een topic van die mustang? lijkt mij een mooi beestje.

    Mij boeit het niet wat het beste is (dt of niet dt), FWD of RWD. Elk heeft zijn pro en contra qua techniek en qua gebruik. Het grootste nadeel is dat FWD auto's lang niet zoveel vermogen kan verdragen als RWD. Gelukkig zijn er nog knappe koppen, zoals die mannen in lommel met hun Revo-knuckle. Voor ingenieurs is er bijna altijd een oplossing, er zal alleen een prijskaartje aan hangen.

    Voor mij: RWD = 2xfun >> FWD=fun

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
      Heel juist gTa !!!!
      Eindelijk iemand die niet op D-T fouten let maar weet waarover hij spreekt en bij de essentie van de zaak blijft en niet zomaar met de hoop meeluld als een blijtend schaap.
      Inderdaad, automerken die de techniek van voorwielaandrijving wel onder de knie hebben zetten op al hun wagens in geval van enkel 2 wielaandrijving deze aandrijving op de voorwielen, kijk naar bv Toyota met hun Celica ; vroeger was dit achterwielaandrijving en "nu" voorwielaandrijving, Honda net hetzelfde, enz ... Zijn er bij deze merken nog achterwielaandrijvingen ? Waarom niet ? = Beter.



      Jij weet er precies iets van, is wel degelijk ook zo, Toen de Mustang verscheen op het circuit won deze alles, de koning Corvette die eerst alles won kon zijn dagen tellen en dit is tot op heden zo gebleven. Maar dat is weeral iets anders.


      is this guy for real?

      Comment


      • Ik weet niet of 'ie voor Real is, wie weet is 'ie zelfs helemaal geen voetbalfan.

        Comment


        • Tien tegen één wel.

          120d Hatch Edition Sport

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            Tien tegen één wel.
            Hoezo, is er ene van Real die tegen z'n eigen ploeg speelt, ofwa?

            Comment


            • Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Trouwens, dat is meteen bewijs nummer 3 dat FWD beter is dan RWD : ook een mol heeft voorwielaandrijving, so to speak. Zelfs blind kan 'ie daarmee overweg! Om maar te zeggen hoe GOED het dus wel moet zijn...

                Comment


                • Een mol heeft toch 4WD?


                  BTW, Alfa-manneke, al een antwoord op mijn PM van een paar dagen geleden in gedachten?
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • Rijdt een RWD in achteruit ook beter dan een FWD?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Hoe sta je tegenover Porsche?
                      Nu hebben we de Cayman S van stal gehaald en zijn we op dezelfde plek als waar twee jaar geleden de Cayman S nek aan nek streed met de Audi RS4. Om precies te zijn is alles hetzelfde. Na een dag lang jachten over de Downs met dit duo leidt elke bocht toch steeds weer tot dezelfde conclusie. De Cayman gaat er strak en vol vertrouwen doorheen, terwijl de M3, zelfs nog iets meer dan de RS4, een beetje gaat glijden terwijl je voortdurend, waarschijnlijk preventief, licht het rempedaal beroert. De Cayman spuit in een rechte lijn sowieso als eerste weg, maar in deze bochten kent de auto geen gelijke en het lijkt wel alsof de M3 aan de grond is vastgenageld.

                      We hebben het hier natuurlijk wel over twee auto’s die met alle toeters en bellen erop en eraan pakweg 100.000 euro kosten. Voor de meeste van ons dus alleen iets om bij te watertanden. Het aankoopbedrag ligt een stuk lager dan je voor de 911 of de V8 Vantage neer moet tellen. Voor die ton krijg je retegoeie prestaties en een flinke hoeveelheid bijval. Een ding moet me wel van het hart: het feit dat de M3 vier zitplaatsen telt, ontslaat hem niet van de verplichting om Porsche-achtige bravoure te vertonen. Iedereen moet onmiddellijk uit zijn hoofd zetten dat dit een praktische auto is. Op de achterbank kan je niet meer dan een paar tuinkabouters kwijt en een fatsoenlijk kinderzitje krijg je met geen mogelijkheid naar binnen gewurmd.

                      De overgrote meerderheid van de M3-kopers is op zoek naar duizelingwekkende snelheid. Dat is precies wat je krijgt. Maar zal de M3 het verschil kunnen maken in het duffe leven, bestaande uit onhaalbare doelstellingen van geldbeluste vastgoedjongens, die lopen te kwijlen bij het beeld van een droomauto op hun oprit? Ik kan je op een briefje geven dat een Cayman dat zou doen. Maar de M3? Echt niet. Het is echt zo dat de M3 een geweldige auto is, dat hij erg snel, erg comfortabel en erg benaderbaar is. Hij ziet er ook nog bijzonder uit en heeft voldoende cachet om indruk te maken op mensen die niet beter weten. Buiten dat is-ie voor iemand die zich een dure sportauto kan permitteren niet handiger dan een Cayman en in een vergelijking tussen die twee is de BMW ronduit waardeloos.

                      Bovendien wil je als je een zogenaamd sportieve auto koopt, dat wel weten ook. Je wilt het geluid van een zescilinder die sonoor achter je rug ligt te stampen terwijl jij je in een krap, efficiënt en sportief interieur bevindt. Je wilt bovendien een uitstekende en directe besturing, een bijna perfecte balans en een vormgeving die alle twaalf uit een dozijn auto’s in zijn naaste omgeving doet verbleken.

                      BMW heeft deze supercar gemaakt voor zijn eigen achterhoede. De ontwikkeling van het nieuwe, ingewikkelde V8-pakket, heeft echter geleid tot een auto die in vergelijking tot zijn voorganger tien mille duurder is. Dat is een stok in het wiel voor de verstokte fans van dit voorheen unieke concept. Ruim een ton uitgeven aan een RS4 of bijna vijftien mille minder aan de voorlaatste M3? Daar hoefde je geen seconde over na te denken. Dat is nu anders.

                      Enfin, het heeft weinig zin om lang stil te staan bij de ‘wat als’-vraag. BMW heeft de stoute schoenen aangetrokken en wil de strijd met de zwaargewichten Audi en Mercedes aangaan, en oeps, zelfs met Porsche. Het zal niemand verbazen dat BMW die strijd op alle fronten verliest. Mercedes heeft dat ook meegemaakt met de vorige versie van zijn sedan met V8. Audi heeft ondertussen het voordeel van de ervaringen met de Quattro en in ieder geval een voorsprong omdat zij daarmee een markt betraden die toen nog geen van de concurrenten kende.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        Uiteraard. Een RWD in achteruit wordt een FWD!
                        En dat staat hier trouwens al kerel!

                        excuse-me-je

                        Comment


                        • Mooie copy/paste van onze hotrod!

                          Nog maar net bekomen van zijn krachtmeting met de AMG, staat de BMW M3 neus aan neus met de Porsche Cayman S. In prijs minder vergelijkbaar, maar toch een brug te ver?   Dit is een van die uiterst precaire momenten. Ik kan je verzekeren dat alles relatief is. Natuurlijk is het leuk om een […]

                          Comment


                          • Tiens, heeft gTa Hot Rod zijn profiel overgenomen?

                            Edit:
                            OK.
                            120d Hatch Edition Sport

                            Comment


                            • Hotrod, ik ben blij je tot forumidioot van het jaar te mogen benoemen!

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                                Hotrod, ik ben blij je tot forumidioot van het jaar te mogen benoemen!

                                Bedankt, dan ben ik toch iets !
                                Wat ben jij ?
                                Niets ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                  Eindelijk iemand die niet op D-T fouten let maar weet waarover hij spreekt en bij de essentie van de zaak blijft en niet zomaar met de hoop meeluld als een blijtend schaap.
                                  Dit is een autoforum, ééntje waarop je schrijft. Dan heeft iedereen het recht om opmerkingen te maken, net zoals jij dat op een ongezouten manier doet.

                                  Je maakt trouwens terug een dt-fout en het is bleiten, niet blijten.

                                  Maar goed, ik heb niks tegen mensen die niet veel gestudeerd hebben.

                                  Tegen jou dus ook niet.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                    Dit is een autoforum, ééntje waarop je schrijft. Dan heeft iedereen het recht om opmerkingen te maken, net zoals jij dat op een ongezouten manier doet.

                                    Je maakt trouwens terug een dt-fout en het is bleiten, niet blijten.

                                    Maar goed, ik heb niks tegen mensen die niet veel gestudeerd hebben.

                                    Tegen jou dus ook niet.
                                    Een schaap blaat.

                                    Voilà, nu zijn we er helemaal.
                                    120d Hatch Edition Sport

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Een schaap blaat.
                                      Goed, zo ver wou ik dan nog niet eens gaan, maar als je echt aandringt

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                        Goed, zo ver wou ik dan nog niet eens gaan, maar als je echt aandringt

                                        Maar het gaat bij mij over blijten en niet bleiten wat weeral iets anders is, maar zo slim ben je niet zeker dat je NL juist kan lezen ?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
                                          Bedankt, dan ben ik toch iets !
                                          Wat ben jij ?
                                          Niets ?
                                          Zorg eerst eens dat je zelf een fatsoenlijke auto kan betalen voor je een dikke nek opzet en andere mensen gaat beledigen dat zij hun auto niet zelf betaald hebben terwijl dat wel zo is.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X