Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisteren zien staan aan de waalse kaai in antwerpen
    (gsm pics, dus geen super kwaliteit)
    Bijgevoegde Bestanden

    Comment


    • en nog twee
      Bijgevoegde Bestanden

      Comment


      • Mooie 7 !

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten

          Een van m'n droomauto's

          Comment


          • wat is het verschil tussen de harman kardon optie en bmw audio high end?
            en zeg nu aub niet: "de prijs" of "de producent" (Geezer is in zijn sarcasme week :p). ik bedoel in kwaliteit, aantal speakers enz.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
              wat is het verschil tussen de harman kardon optie en bmw audio high end?
              en zeg nu aub niet: "de prijs" of "de producent" (Geezer is in zijn sarcasme week :p). ik bedoel in kwaliteit, aantal speakers enz.
              Individual High End is de top

              HK is de middenmoot

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
                wat is het verschil tussen de harman kardon optie en bmw audio high end?
                en zeg nu aub niet: "de prijs" of "de producent" (Geezer is in zijn sarcasme week :p). ik bedoel in kwaliteit, aantal speakers enz.

                Dit zou het overzicht zijn voor de e60 :

                Standard system
                2 mid range speakers in the front doors, 2 mid range speakers in the shelf behind the back seat and one base speaker behind each front seat.
                In total 6 speakers.
                Amplifier: Main unit only, has 4 x 15 W (@4ohm), 98db from 63Hz, Freq range 50-14000Hz +/-3db

                HiFi (676)
                As above, but also 2 tweeters in the area at the side mirrors and 2 tweeters together with the mid range speakers in the shelf.
                In total 10 speakers.
                Amplifier: Main unit with the same wiring as above. Additional unit 2x40w (@2ohm) for the base speakers under the front seats. The unit is found behind the right side panel in the trunk compartment. 104db from 50Hz. Freq range 40-20000Hz +/-3db

                HiFi Prologic 7 (677)
                as HiFi, but also one centre mid range speaker in the center of the dashboard and one mid range speaker in each back door (to create a surround sound)
                In total 13 speakers
                Amplifier: One unit for the whole system; 7x40w for tweeters and mid range speakers (@2ohm) and 2x70W (@4ohm) to the base speakers under the front seats. 110db from 40Hz. Freq range 30-20000Hz +/-1,5db

                Individual Audio "Dirac" (752)
                as above, but now with a tweeter to the mid range speaker in the dashboard, and tweeters in the back doors, but mounted coaxially (separated)
                In total 16 speakers
                Amplifier: Amplifier with 9 channels with more power (825W) and the "dirac"-technology (active time compensation). 112 db. Freq 18-24000Hz +/- 3db


                Ik heb de Individual High End.
                Dat klinkt goed. Dat klinkt zuiver. Dat gaat relatief luid.
                En zal voor 95 % van de mensen die dat als optie nemen, meeeeeer dan voldoende zijn.
                Jammer genoeg is het een systeem waarbij je geen opdeling kan maken zodat de hoge tonen naar de desbetreffende luidsprekers gaan en de lage tonen naar de subs. Dus je hebt ofwel geen bas ofwel bas door alle luidsprekers. En dat vind ik ontzettend jammer.


                In mijn Laguna had ik een zelf samengesteld systeem dat ongeveer dezelfde prijs zou kosten als de High End.

                Alpine CDA9812RB head unit ;
                Component set : Polyglass 130 V op Fenton FA2120, 2 x 50 Wrms versterker ;
                Sub : GZRW 12S-AL, 30 cm, 300 Wrms op GZRA 2200, 2 channels, 2 x 100 Wrms.
                Eenvoudig kwa opbouw, maar dat klonk toch nog een pak beter. Live-CDtje insteken ogen sluiten en je staat midden in het live-concert.
                En dat mis ik bij de High End.

                De BMW-audio d'er uit laten of d'er uit zwieren, is niet echt een optie. Dat systeem is totaal geïntegreerd...


                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Soul Bekijk Berichten


                  Dit zou het overzicht zijn voor de e60 :

                  Standard system
                  2 mid range speakers in the front doors, 2 mid range speakers in the shelf behind the back seat and one base speaker behind each front seat.
                  In total 6 speakers.
                  Amplifier: Main unit only, has 4 x 15 W (@4ohm), 98db from 63Hz, Freq range 50-14000Hz +/-3db

                  HiFi (676)
                  As above, but also 2 tweeters in the area at the side mirrors and 2 tweeters together with the mid range speakers in the shelf.
                  In total 10 speakers.
                  Amplifier: Main unit with the same wiring as above. Additional unit 2x40w (@2ohm) for the base speakers under the front seats. The unit is found behind the right side panel in the trunk compartment. 104db from 50Hz. Freq range 40-20000Hz +/-3db

                  HiFi Prologic 7 (677)
                  as HiFi, but also one centre mid range speaker in the center of the dashboard and one mid range speaker in each back door (to create a surround sound)
                  In total 13 speakers
                  Amplifier: One unit for the whole system; 7x40w for tweeters and mid range speakers (@2ohm) and 2x70W (@4ohm) to the base speakers under the front seats. 110db from 40Hz. Freq range 30-20000Hz +/-1,5db

                  Individual Audio "Dirac" (752)
                  as above, but now with a tweeter to the mid range speaker in the dashboard, and tweeters in the back doors, but mounted coaxially (separated)
                  In total 16 speakers
                  Amplifier: Amplifier with 9 channels with more power (825W) and the "dirac"-technology (active time compensation). 112 db. Freq 18-24000Hz +/- 3db


                  Ik heb de Individual High End.
                  Dat klinkt goed. Dat klinkt zuiver. Dat gaat relatief luid.
                  En zal voor 95 % van de mensen die dat als optie nemen, meeeeeer dan voldoende zijn.
                  Jammer genoeg is het een systeem waarbij je geen opdeling kan maken zodat de hoge tonen naar de desbetreffende luidsprekers gaan en de lage tonen naar de subs. Dus je hebt ofwel geen bas ofwel bas door alle luidsprekers. En dat vind ik ontzettend jammer.


                  In mijn Laguna had ik een zelf samengesteld systeem dat ongeveer dezelfde prijs zou kosten als de High End.

                  Alpine CDA9812RB head unit ;
                  Component set : Polyglass 130 V op Fenton FA2120, 2 x 50 Wrms versterker ;
                  Sub : GZRW 12S-AL, 30 cm, 300 Wrms op GZRA 2200, 2 channels, 2 x 100 Wrms.
                  Eenvoudig kwa opbouw, maar dat klonk toch nog een pak beter. Live-CDtje insteken ogen sluiten en je staat midden in het live-concert.
                  En dat mis ik bij de High End.

                  De BMW-audio d'er uit laten of d'er uit zwieren, is niet echt een optie. Dat systeem is totaal geïntegreerd...


                  bedankt!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten





                    Jammer dat het een 325i is

                    Comment


                    • 't heeft de looks en de sound, boeit dat dan nog zoveel?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                        't heeft de looks en de sound, boeit dat dan nog zoveel?
                        J a .

                        Comment


                        • Alleen als je door een diesel er afgereden wordt

                          Comment


                          • 330d jónge

                            Comment


                            • Mijn nonkel had indertijd een E39 525iA, ik vond dat toen een fantastisch machien. Dan kan die motor in een E46 toch niet slecht zijn?

                              Anderzijds vind ik een E93 325iA dan weer niks.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                330d jónge
                                Ja, maar das diesel en zo.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                  Mijn nonkel had indertijd een E39 525iA, ik vond dat toen een fantastisch machien. Dan kan die motor in een E46 toch niet slecht zijn?

                                  Anderzijds vind ik een E93 325iA dan weer niks.
                                  Tgoh, dat mist gewoon power. Zelfs een E46 330i ervaarde ik niet als heel snel. Een gechipte 204pk 330d is imo de beste keuze in een E46. Het dieselgeluid moet je er dan maar bij nemen...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                    Tgoh, dat mist gewoon power. Zelfs een E46 330i ervaarde ik niet als heel snel. Een gechipte 204pk 330d is imo de beste keuze in een E46. Het dieselgeluid moet je er dan maar bij nemen...
                                    Kan ik me goed voorstellen, ik zou ook twijfelen
                                    Die gechipte 330d van Ant en Pete in Gumball kon nog vrij goed mee met sommige sportkarren, koppel
                                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                      Kan ik me goed voorstellen, ik zou ook twijfelen
                                      Die gechipte 330d van Ant en Pete in Gumball kon nog vrij goed mee met sommige sportkarren, koppel
                                      http://www.youtube.com/watch?v=2YQOey0AHO4
                                      fak, waar is den tijd

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        fak, waar is den tijd
                                        2004 was voor mij het best Gumball-jaar tot hiertoe, ik kan blijven kijken naar die filmpjes van Ant en Pete
                                        Kimble

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          Kan ik me goed voorstellen, ik zou ook twijfelen
                                          Die gechipte 330d van Ant en Pete in Gumball kon nog vrij goed mee met sommige sportkarren, koppel
                                          http://www.youtube.com/watch?v=2YQOey0AHO4
                                          Prachtig en wat een schijven ook

                                          Comment

                                          Working...
                                          X