Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wat is het verschil tussen de harman kardon optie en bmw audio high end?
en zeg nu aub niet: "de prijs" of "de producent" (Geezer is in zijn sarcasme week :p). ik bedoel in kwaliteit, aantal speakers enz.
wat is het verschil tussen de harman kardon optie en bmw audio high end?
en zeg nu aub niet: "de prijs" of "de producent" (Geezer is in zijn sarcasme week :p). ik bedoel in kwaliteit, aantal speakers enz.
wat is het verschil tussen de harman kardon optie en bmw audio high end?
en zeg nu aub niet: "de prijs" of "de producent" (Geezer is in zijn sarcasme week :p). ik bedoel in kwaliteit, aantal speakers enz.
Dit zou het overzicht zijn voor de e60 :
Standard system
2 mid range speakers in the front doors, 2 mid range speakers in the shelf behind the back seat and one base speaker behind each front seat.
In total 6 speakers.
Amplifier: Main unit only, has 4 x 15 W (@4ohm), 98db from 63Hz, Freq range 50-14000Hz +/-3db
HiFi (676)
As above, but also 2 tweeters in the area at the side mirrors and 2 tweeters together with the mid range speakers in the shelf.
In total 10 speakers.
Amplifier: Main unit with the same wiring as above. Additional unit 2x40w (@2ohm) for the base speakers under the front seats. The unit is found behind the right side panel in the trunk compartment. 104db from 50Hz. Freq range 40-20000Hz +/-3db
HiFi Prologic 7 (677)
as HiFi, but also one centre mid range speaker in the center of the dashboard and one mid range speaker in each back door (to create a surround sound)
In total 13 speakers
Amplifier: One unit for the whole system; 7x40w for tweeters and mid range speakers (@2ohm) and 2x70W (@4ohm) to the base speakers under the front seats. 110db from 40Hz. Freq range 30-20000Hz +/-1,5db
Individual Audio "Dirac" (752)
as above, but now with a tweeter to the mid range speaker in the dashboard, and tweeters in the back doors, but mounted coaxially (separated)
In total 16 speakers
Amplifier: Amplifier with 9 channels with more power (825W) and the "dirac"-technology (active time compensation). 112 db. Freq 18-24000Hz +/- 3db
Ik heb de Individual High End.
Dat klinkt goed. Dat klinkt zuiver. Dat gaat relatief luid.
En zal voor 95 % van de mensen die dat als optie nemen, meeeeeer dan voldoende zijn.
Jammer genoeg is het een systeem waarbij je geen opdeling kan maken zodat de hoge tonen naar de desbetreffende luidsprekers gaan en de lage tonen naar de subs. Dus je hebt ofwel geen bas ofwel bas door alle luidsprekers. En dat vind ik ontzettend jammer.
In mijn Laguna had ik een zelf samengesteld systeem dat ongeveer dezelfde prijs zou kosten als de High End. Alpine CDA9812RB head unit ; Component set : Polyglass 130 V op Fenton FA2120, 2 x 50 Wrms versterker ; Sub : GZRW 12S-AL, 30 cm, 300 Wrms op GZRA 2200, 2 channels, 2 x 100 Wrms. Eenvoudig kwa opbouw, maar dat klonk toch nog een pak beter. Live-CDtje insteken ogen sluiten en je staat midden in het live-concert. En dat mis ik bij de High End. De BMW-audio d'er uit laten of d'er uit zwieren, is niet echt een optie. Dat systeem is totaal geïntegreerd...
Standard system
2 mid range speakers in the front doors, 2 mid range speakers in the shelf behind the back seat and one base speaker behind each front seat.
In total 6 speakers.
Amplifier: Main unit only, has 4 x 15 W (@4ohm), 98db from 63Hz, Freq range 50-14000Hz +/-3db
HiFi (676)
As above, but also 2 tweeters in the area at the side mirrors and 2 tweeters together with the mid range speakers in the shelf.
In total 10 speakers.
Amplifier: Main unit with the same wiring as above. Additional unit 2x40w (@2ohm) for the base speakers under the front seats. The unit is found behind the right side panel in the trunk compartment. 104db from 50Hz. Freq range 40-20000Hz +/-3db
HiFi Prologic 7 (677)
as HiFi, but also one centre mid range speaker in the center of the dashboard and one mid range speaker in each back door (to create a surround sound)
In total 13 speakers
Amplifier: One unit for the whole system; 7x40w for tweeters and mid range speakers (@2ohm) and 2x70W (@4ohm) to the base speakers under the front seats. 110db from 40Hz. Freq range 30-20000Hz +/-1,5db
Individual Audio "Dirac" (752)
as above, but now with a tweeter to the mid range speaker in the dashboard, and tweeters in the back doors, but mounted coaxially (separated)
In total 16 speakers
Amplifier: Amplifier with 9 channels with more power (825W) and the "dirac"-technology (active time compensation). 112 db. Freq 18-24000Hz +/- 3db
Ik heb de Individual High End.
Dat klinkt goed. Dat klinkt zuiver. Dat gaat relatief luid.
En zal voor 95 % van de mensen die dat als optie nemen, meeeeeer dan voldoende zijn.
Jammer genoeg is het een systeem waarbij je geen opdeling kan maken zodat de hoge tonen naar de desbetreffende luidsprekers gaan en de lage tonen naar de subs. Dus je hebt ofwel geen bas ofwel bas door alle luidsprekers. En dat vind ik ontzettend jammer.
In mijn Laguna had ik een zelf samengesteld systeem dat ongeveer dezelfde prijs zou kosten als de High End. Alpine CDA9812RB head unit ; Component set : Polyglass 130 V op Fenton FA2120, 2 x 50 Wrms versterker ; Sub : GZRW 12S-AL, 30 cm, 300 Wrms op GZRA 2200, 2 channels, 2 x 100 Wrms. Eenvoudig kwa opbouw, maar dat klonk toch nog een pak beter. Live-CDtje insteken ogen sluiten en je staat midden in het live-concert. En dat mis ik bij de High End. De BMW-audio d'er uit laten of d'er uit zwieren, is niet echt een optie. Dat systeem is totaal geïntegreerd...
Mijn nonkel had indertijd een E39 525iA, ik vond dat toen een fantastisch machien. Dan kan die motor in een E46 toch niet slecht zijn?
Anderzijds vind ik een E93 325iA dan weer niks.
Tgoh, dat mist gewoon power. Zelfs een E46 330i ervaarde ik niet als heel snel. Een gechipte 204pk 330d is imo de beste keuze in een E46. Het dieselgeluid moet je er dan maar bij nemen...
Tgoh, dat mist gewoon power. Zelfs een E46 330i ervaarde ik niet als heel snel. Een gechipte 204pk 330d is imo de beste keuze in een E46. Het dieselgeluid moet je er dan maar bij nemen...
Kan ik me goed voorstellen, ik zou ook twijfelen
Die gechipte 330d van Ant en Pete in Gumball kon nog vrij goed mee met sommige sportkarren, koppel
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Kan ik me goed voorstellen, ik zou ook twijfelen
Die gechipte 330d van Ant en Pete in Gumball kon nog vrij goed mee met sommige sportkarren, koppel http://www.youtube.com/watch?v=2YQOey0AHO4
Kan ik me goed voorstellen, ik zou ook twijfelen
Die gechipte 330d van Ant en Pete in Gumball kon nog vrij goed mee met sommige sportkarren, koppel http://www.youtube.com/watch?v=2YQOey0AHO4
Comment