Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW heeft, zoals wel meer merken, z'n eigen Classic Center. Dat waakt in de eerste plaats over de veelal zeer kostbare oldtimers die het merk in z'n bezit heeft. En als de fabriek zich laat verleiden tot een uitje met dat exclusieve erfgoed, dan zorgt de divisie voor de preparatie en de ondersteuning.
Maar BMW schat dat ongeveer 600.000 klassieke auto's en zo'n 70.000 motorfietsen van het merk in particuliere handen zijn. En wie er één bezit, kan voortaan ook terecht in het Classic Center. Het merk heeft besloten de expertise niet langer voor zichzelf te houden, maar de afdeling fors uit te breiden en voor het publiek toegankelijk te maken. BMW zal onder meer restauratieservices aanbieden en zeldzame onderdelen op bestelling namaken. Allemaal volgens de originele specificaties uiteraard, al ligt de nadruk op de na-oorlogse exemplaren. Je kan er ook terecht voor een echtheidscertificaat voor je oudje van BMW. Of zelfs voor de verkoop.
En er is meer. Het Classic Center krijgt z'n eigen motorsport-afdeling. Daar worden auto's van BMW en Mini klaargestoomd voor klassieke evenementen. En je kan er zelfs technische ondersteuning krijgen (lees: kopen). Wil je een auto klaarstomen voor de Oldtimer Grand Prix, Goodwood Festival of Speed, Mille Miglia of Le Mans Classic? Voortaan kan je dus ook bij BMW terecht. Handig als je nog ergens een M1 hebt rondslingeren...
Wie z'n zakken minder diep zijn, mag zich verheugen op een nieuwe, uitgebreide online onderdelencatalogus op www.bmw-classic.com. Of nog handiger... voor modellen vanaf de sixties is er heel wat specifiek gereedschap leverbaar.
Voor meer foto's:
Comment
-
hoe gigantisch vet is me dat niet.
Stukken laten opnieuw maken volgens de ori specificatiesOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tom.daem Bekijk BerichtenIs dit echt de nieuwe 5?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk heb dat altijd erg lelijke velgen gevonden. 'k Vind ze banaal ogen, precies zo uit het rek van de Auto5 ontsnapt. Je kan ze oem BMW zelfs in 't chroom krijgen ook. De USA laat groeten...
Comment
-
Mijn buur heeft die velgen op zijn witte 118d Sportshatch zitten.
Qua design vind ik ze niet écht lelijk, maar die velgen zijn gewoon te groot voor zijn wagen. Te breed ook, want zijn banden zijn duidelijk smaller. Die kerel moet serieus oppassen als hij ergens parkeert.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk BerichtenJa wat voor wielen zitten daar nu ook op. Lijkt wel 15"
Voor een standaardvelg, valt dat al bij al nog mee. I've seen worse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tom.daem Bekijk BerichtenIs dit echt de nieuwe 5?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenHij ziet er hier te "standaard" uit met die velgen. Ik zou zulke velgen nog niet eens als wintervelg willen.
Comment
-
Ik heb mijn voorste RF band kapot gereden na 30k km, nu de banden kunnen nog wel ff mee, ik was van gedacht om non RF te steken als ik deze zou vervangen.
Zou het mogelijk zijn om enkel de voorste banden te vervangen naar non RF en de achterste gewoon verder op te rijden of zou het voor het weggedrag beter zijn om ze allemaal te vervangen?
Michelin PS2 ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk BerichtenIk heb mijn voorste RF band kapot gereden na 30k km, nu de banden kunnen nog wel ff mee, ik was van gedacht om non RF te steken als ik deze zou vervangen.
Zou het mogelijk zijn om enkel de voorste banden te vervangen naar non RF en de achterste gewoon verder op te rijden of zou het voor het weggedrag beter zijn om ze allemaal te vervangen?
Michelin PS2 ?
Geen probleem volgens Frits.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenToch knap he met deze velgen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenToch knap he met deze velgen ...
Die kar had trouwens ook blackline achterlichten (nooit gezien op een 5) en carbon/zwart-wit bmw-tekens. Zalige ketel...
Stond trouwens aan te schuiven in een rij met alleen maar BMW's en Mini's. Blijkbaar was er een internationale BMW-meeting. In diezelfde rij stonden fastastic en Wannes en volgens mij ook Rangelove aan te schuiven...
Ik hoop ergens foto's van deze meeting te vinden!!
Comment
Comment