BMW is keihard...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJammer dat die Eisenmann uitlaten altijd zo'n duidelijk zichtbare einddemper hebben, verprutst de looks imo. Velgen zijn ook he-le-maal m'n ding niet (ogen beetje cheap). Idem voorspoiler. Wel knap zijn de Blacklines.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenJammer dat die Eisenmann uitlaten altijd zo'n duidelijk zichtbare einddemper hebben, verprutst de looks imo. Velgen zijn ook he-le-maal m'n ding niet (ogen beetje cheap). Idem voorspoiler. Wel knap zijn de Blacklines.
Ik vind dat net heel erg geil, zo'n zichtbare einddemper.
Zo enkel pijpjes zien vind ik zo zielig.
Velgen zijn inderdaad wel afschuwelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenIk vind dat net heel erg geil, zo'n zichtbare einddemper.
Zo enkel pijpjes zien vind ik zo zielig.
Maar bij die Eisenmanns ziet dat er echt uit als een simpel klein ijzeren tonneke, niks mooi aan imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenDie Eissenman eindtippen vind ik precies altijd zo wat te dun ogen. Niet qua diameter, maar qua staal dat gebruikt is. Terwijl dat bij BMW zelf zo'n dikke wand is, ziet dat er dan erg dun uit imo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDie geringe wanddikte komt zo uit de racerij, geen nonsens met dikke dubbelwandige of uitlaatbuisjes waar een sierhuls overtrokken is. Maar... het is inderdaad niet zo mooi.
Om 't b.v. bij BMW te bekijken : geregeld werden auto's (zeker "in den tijd") van uitlaatsierhulzen voorzien, of was dat mogelijk om dat na te rusten, maar de gewone eindpijpjes (in staal of alu, afhankelijk van 't model en/of de motorisatie) waren zo goed als altijd standaard. Als 't een uitlaat uit lichtmetaal betrof, dan ging men die pijpjes polieren (b.v. E36 M3) bij stalen uitlaten is dat niet echt slim.
Racerij/stock lijkt me nu echt geen reden te zijn ... gewoon : op een stalen uitlaat kan je niet gaan polieren, dus dan moet je 'n huls stoppen als je 't blinkend wil. En op een alu uitlaattip (of edelstaal oid) kan je polieren, als je wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk BerichtenWeet ook niet direkt waarom Eisenman de eindstukken zo maakt. Ik weet wel dat het een trade mark geworden is waardoor je direkt een eisenman herkent. Je hebt dat wel met meer merken uitlaten die meestal een typisch eindstuk hebben waardoor ze herkenbaar zijn.
Comment
-
Ik bedoel de typische manier waarop eisenman zijn einstukken maakt, enkelwandig, ene stuk korter andere stuk langer en soms ook nog in verstek schuin.
Misschien heeft het ook met sound te maken, ben geen specialist maar denk dat eindstukken invloed kunnen hebben op het geluid zoals de lengte van een trompet ofzo een verschil kan maken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk BerichtenIk bedoel de typische manier waarop eisenman zijn einstukken maakt, enkelwandig, ene stuk korter andere stuk langer en soms ook nog in verstek schuin.
Misschien heeft het ook met sound te maken, ben geen specialist maar denk dat eindstukken invloed kunnen hebben op het geluid zoals de lengte van een trompet ofzo een verschil kan maken.
Comment
Comment