Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • nog een mogelijkheid is gewicht: maar logica zegt me dat de eindpijpen gewoon een trade mark look zijn maar again ik kan mis zijn

    edit : ik bedenk net iets: eisenman eindpijpen kan je laten voorzien van de dealer zijn naam. Als je bij heinz indertijd je uitlaat bestelde kon je kiezen dat het eisenman logo erin stond ofwel dat van Heinz zelf. Standaard was het de naam heinz die erin stond en wilde je vb eisenman moest je dat zeggen. Misschien dat enkelwandige pijpen het stampen van namen vereenvoudigd voor eisenman zelf.
    Last edited by ; 26/04/2010, 01:54.

    Comment


    • Neen, de naam is erin gelaserd, dacht ik. En hulzen, daarin kan je even goed een logo stansen, daarvoor moet je je niet beperken tot enkelwandige uitlaatpijpen.

      Comment


      • the mysterie continious

        Comment


        • Ik vind daar niet veel mysterie aan. Zoals Jakkel zegt : 't oogt sportiever, en 't is toch gewoon makkelijk om een stukje edelstaal of alu te buigen zodat je 'n buisje krijgt, dat wat polieren en dan aan de pot lassen. Klaar.

          Just looks, that's all.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            ...Ik heb eventjes met Rial Daytona Race velgen gereden...
            Foto van? En hoe waren je bevindingen van 18" op een 1? Welke banden lagen daar dan op?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Klopt dat wel?
              Ik bedoel gewoon dat het eigenlijk een 'no nonsens' uitlaat is, zo'n Eisenmann. Geen toeters en bellen, gewoon twee simpele dunwandige gepolierde RVS uitlaatbuizen, een nagenoeg pure performance look dus, zoals in de racerij.



              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Om 't b.v. bij BMW te bekijken : geregeld werden auto's (zeker "in den tijd") van uitlaatsierhulzen voorzien, of was dat mogelijk om dat na te rusten, maar de gewone eindpijpjes (in staal of alu, afhankelijk van 't model en/of de motorisatie) waren zo goed als altijd standaard.
              Inderdaad, zo was dat. 'In den tijd' werd een uitlaat (uitlaatuiteinden) meer als een noodzakelijk iets bekeken, hoe dat eruit zag was van minder belang. Nu bepalen uitlaatuiteinden dikwijls mee de look van een auto. Daarom zijn sierhulzen of dubbelwandige buizen (de ene al wat opvallender dan de andere) nu schering en inslag, en niet alleen bij de premiummerken.
              Btw, heeft BMW ooit alu eindpijpjes gebruikt? Wist ik niet.


              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Als 't een uitlaat uit lichtmetaal betrof, dan ging men die pijpjes polieren (b.v. E36 M3) bij stalen uitlaten is dat niet echt slim.
              Bij mijn weten is een OEM E36 M3 uitlaat van roestvast staal en niet van lichtmetaal (alu of tita), weliswaar van minderwaardig RVS (edelstaal), of vergis ik me?




              Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Racerij/stock lijkt me nu echt geen reden te zijn ... gewoon : op een stalen uitlaat kan je niet gaan polieren, dus dan moet je 'n huls stoppen als je 't blinkend wil. En op een alu uitlaattip (of edelstaal oid) kan je polieren, als je wil.
              Alle BMW uitlaten zijn tegenwoordig (al een tijdje trouwens) van edelstaal, kan je perfect polieren, kruipt wel wat werk in. Ik heb destijds de 328i uitlaat op de E46 compleet ontdaan van z'n zwarte hittebestendige laklaag en de dubbelwandige gepuntlaste eindtipjes (was alleen bij de E46 328i uitlaat zo) geborsteld, om ze te polieren had ik geen zin. Boel is nooit beginnen roesten, met pekel op de baan kwam er af en toe wel eens wat oppervlakteroest naar boven, maar meer niet.

              Voor een uitlaatfabrikant kost dat teveel, hij moet gepolierde buizen gebruiken om die er als eindbuisjes op te lassen. Daar komt nog eens bij dat gepolierde inox heel gevoelig is aan krassen, moet je bij de fabricage ook nog eens rekening mee houden. Allemaal te omslachtig en te duur dus, hulzen zijn dan de perfecte oplossing.

              328i eindtips na ongeveer 90.000 km bollen...

              Comment


              • Comment


                • BMW Gran Coupé: visie op vierdeurs coupé

                  Ik ben benieuwd of deze er ooit komt... ik vind hem wel knap.



                  Comment


                  • ik vind het sillhouet van de wagen bijna perfekt maar de voorkant (audi achtig) en de achterkant kan nog wat gerafineerder (hoop ik). De voorkant is beetje te bruut (en de leds wat overbodig)voor het sillhouet en de uitlaten mochten wat subtieler.

                    Denk wel dat ik tot de doelgroep behoor voor de wagen : een coupe met 5 zitplaatsen: bring it on!

                    Comment


                    • Wow, das knap!

                      Uitbrengen die handel.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                        Wow, das knap!

                        Uitbrengen die handel.
                        Er bestaat over deze GranCoupé al een apparte topic van hoor.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
                          Foto van? En hoe waren je bevindingen van 18" op een 1? Welke banden lagen daar dan op?
                          Staan ergens in m'n topic. Happy searching.

                          Heb nu ook 18" hé, altijd 18" gehad. Enkel m'n trackwielen zijn 17".

                          Ja, was oké. Banden waren ContiSportContact 3, en tot nu toe zijn dat de beste banden die 'k op m'n '1 gehad heb (beter dan de PS2 vind ik, zeker in de regen).

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Ik bedoel gewoon dat het eigenlijk een 'no nonsens' uitlaat is, zo'n Eisenmann. Geen toeters en bellen, gewoon twee simpele dunwandige gepolierde RVS uitlaatbuizen, een nagenoeg pure performance look dus, zoals in de racerij.
                          Yup. Ik like it. Eigenlijk, I like both.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Btw, heeft BMW ooit alu eindpijpjes gebruikt? Wist ik niet.
                          Ja, die hulsjes zijn al sinds begin de jaren '80 als accessoire te krijgen, zaten soms in een pakketje, en waren ook standaard op sommige speciale reeksen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Bij mijn weten is een OEM E36 M3 uitlaat van roestvast staal en niet van lichtmetaal (alu of tita), weliswaar van minderwaardig RVS (edelstaal), of vergis ik me?
                          Ja, RVS, bedoelde ik. Valt te polieren, gewoon staal niet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Alle BMW uitlaten zijn tegenwoordig (al een tijdje trouwens) van edelstaal, kan je perfect polieren, kruipt wel wat werk in. Ik heb destijds de 328i uitlaat op de E46 compleet ontdaan van z'n zwarte hittebestendige laklaag en de dubbelwandige gepuntlaste eindtipjes (was alleen bij de E46 328i uitlaat zo) geborsteld, om ze te polieren had ik geen zin. Boel is nooit beginnen roesten, met pekel op de baan kwam er af en toe wel eens wat oppervlakteroest naar boven, maar meer niet.
                          Dan is een hulsje toch vet makkelijker.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Allemaal te omslachtig en te duur dus, hulzen zijn dan de perfecte oplossing.
                          Ziedewel, we peizen tzelste!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          328i eindtips na ongeveer 90.000 km bollen...
                          Blijft dik. Jammer dat de benzienpotten niet meer passen op de diesels nu, anders had ik al lang een 130i-dempertje zitten...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

                            Blijft dik. Jammer dat de benzienpotten niet meer passen op de diesels nu, anders had ik al lang een 130i-dempertje zitten...
                            Ik herinner me nog levendig de discussie die je had met Jakkel waarom een benzine pot op een turbodiesel een slecht idee zou zijn

                            Comment




                            • ruig

                              Comment


                              • Dat camber...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Ja, die hulsjes zijn al sinds begin de jaren '80 als accessoire te krijgen, zaten soms in een pakketje, en waren ook standaard op sommige speciale reeksen.
                                  Van die hulsjes wist ik, maar dat ze van alu zijn wist ik niet.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Ja, RVS, bedoelde ik. Valt te polieren, gewoon staal niet.
                                  Gewoon staal kan je ook polieren hoor. Het heeft alleen weinig zin, want dat kan roesten.



                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Blijft dik. Jammer dat de benzienpotten niet meer passen op de diesels nu, anders had ik al lang een 130i-dempertje zitten...
                                  Tegen wie zeg je 't.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                    Ik herinner me nog levendig de discussie die je had met Jakkel waarom een benzine pot op een turbodiesel een slecht idee zou zijn
                                    Ik ook!

                                    Enfin, da's het bewijs dat gTa niet ALTIJD gelijk heeft hé.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      Ik herinner me nog levendig de discussie die je had met Jakkel waarom een benzine pot op een turbodiesel een slecht idee zou zijn
                                      Awel, 't kan verkeren.

                                      Nu, ik had 't ook maar van nen dude in D die 't wou doen en die in 't lang en in 't breed uiteen had gedaan waarom het niet goed zou zijn. En die uitleg hield steek. Nog steeds, denk ik. Alleen verdraagt 't één en 't ander soms wel 'es wat meer, en (ik alvast) nemen we de theorie soms een tik te serieus op. Neem nou mijn versnellingsbak : goed voor 400 Nm en nou zit ik er met 25% meer op.

                                      *hout vasthouden*

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Ik ook!

                                        Enfin, da's het bewijs dat gTa niet ALTIJD gelijk heeft hé.
                                        Verre van! 'k Probeer wel mijne snater te houden als ik denk dat ik fout zit. Heeft me in m'n leven al véél geholpen! Uitgezonderd op dat examen fiscaal recht waar ik bijna niks had geblokt en dus in stilzwijgen verviel, toen was dat minder nuttig.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten


                                          ruig
                                          Volgens mij kan die spoiler nooit door de keuring, z'n nummerplaat heeft de verkeerde kleuren, z'n uitlaat is sjonnie en aan de reflectie op de bomen te zien op de achtergrond heeft 'ie geen stickernummerplaat vooran. EN wit is compleet out als kleur. Nah!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X