Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenAwel, 't kan verkeren.
Nu, ik had 't ook maar van nen dude in D die 't wou doen en die in 't lang en in 't breed uiteen had gedaan waarom het niet goed zou zijn. En die uitleg hield steek. Nog steeds, denk ik. Alleen verdraagt 't één en 't ander soms wel 'es wat meer, en (ik alvast) nemen we de theorie soms een tik te serieus op. Neem nou mijn versnellingsbak : goed voor 400 Nm en nou zit ik er met 25% meer op.
*hout vasthouden*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk BerichtenROFL! Van Crombrugge was sowieso gene kak, ook al had je ervoor geblokt. Ik verviel noodgedwongen eveneens in stilzwijgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten500 Nm op een 120d. Am I missing something?
Eigenlijk
Wou een mapping die tot 4.500 ging met max power op 4.200 ofzo, en minder koppel.
Blijft wel smeuïg rijden, geen TDI150-gevoel. Moet nog 'es terug gaan om opnieuw te meten. Stond toen op winterrubber en zo van die dingen, en de silent blocks achteraan waren versleten (trackgebruik). Zijn nu net allemaal vernieuwd, dus weer een "verse" kar. Nu zou een correcte meting moeten kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenTweede keer heb ik dat slimmer aangepakt : drie dagen ervoor niet meer schrijven, zodat mijn hand erg soepel was en geen "studeerkramp" had, de inhoudstafel en de titelkes van buiten leren, bij de voorbereidingstijd gewoon alles overpennen wat ge kon, en dat nadien voorlezen. Nog wat bijvraagjes pareren met je "doorzicht" in de cursusstructuur en hoppa, een 11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIs wat de testbank opgaf als resultaat. Allez, 499,5 Nm eigenlijk.
best machtige cijfertjes als ik je nog eens tegenkom op één of ander trekdag wil ik graag nog eens m'n dik gat in je eend placeren als je daar geen bezwaar tegen hebt, ik wil dat viercilinderkoppel voelen
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten@ gta
Heb je ervaring met het laten tunen van je wagen als hij ondertussen 2,5 jaar oud is?
Is het af te raden om dan nog de motoronderdelen nog meer te belasten of kan het geen kwaad? ( versnellingsbak?)
het zou gaan om chiptuning bij autotune heinz op een 320d coupe van 2007?
Toen ik bij Heinz was gegaan (toen Bruno daar nog werkte) zei Bruno me dat hij eerder afraadde om dat te doen bij auto's die al in de richting van 100.000 km gaan. Ik hoor/lees af en toe hetzelfde op fora en zo. That's all I know.
Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk BerichtenEen 323 ti is dat betrouwbaar ?
Ik heb een 323ti gehad toen ik nog studeerde, en ik heb daar onwijs veel fun mee gehad. Levendige kar, tailhappy. Nice. Naar hedendaagse maatstaven is dat wel zo snel niet meer, vandaag rijden goeie 2-liter diesels daar rondjes rond, maar de sound en het motorkarakter van die sixpack blijven voor die diesels voor eeuwig onbereikbaar.
Let op dat je 'n zuivere koopt, er zitten al best wel wat om- en daarna nog zes keer herbouwde wrakken tussen. Er is een tijd geleden een mooie zwarte met het maïs(kleurig) lederen interieur aangeboden geweest, die staat nu weer online, maar met zwart leder zonder sportzetels (= standaard nochtans op de 323ti), terwijl de geel lederen deur- en bergvakbekleding wel is blijven zitten. En zo van die fasen. Enfin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIk heb een 323ti gehad toen ik nog studeerde, en ik heb daar onwijs veel fun mee gehad. Levendige kar, tailhappy. Nice. Naar hedendaagse maatstaven is dat wel zo snel niet meer, vandaag rijden goeie 2-liter diesels daar rondjes rond, maar de sound en het motorkarakter van die sixpack blijven voor die diesels voor eeuwig onbereikbaar.
Let op dat je 'n zuivere koopt, er zitten al best wel wat om- en daarna nog zes keer herbouwde wrakken tussen. Er is een tijd geleden een mooie zwarte met het maïs(kleurig) lederen interieur aangeboden geweest, die staat nu weer online, maar met zwart leder zonder sportzetels (= standaard nochtans op de 323ti), terwijl de geel lederen deur- en bergvakbekleding wel is blijven zitten. En zo van die fasen. Enfin.2012 E92 Bmw 335i DKG
1991 E30 320i
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichtenbedankt voor de info Gta,
Ik las hoger dat jij he 120d hebt laten tunen en vemits het vermoedelijk om dezelfde motor handelt....
Persoonlijk kan ik het niet echt beoordelen en Heinz was een site die tegenkwam; jij sprak over Bruno; heeft die nu eigen bedrijf ?
Contacteer zeker ook eens Power Plus Engineering (Brussel), Stef (de zaakvoerder) doet goeie dingen. Ik ben er alvast zeer tevreden van.
Comment
Comment