Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Verre van! 'k Probeer wel mijne snater te houden als ik denk dat ik fout zit. Heeft me in m'n leven al véél geholpen! Uitgezonderd op dat examen fiscaal recht waar ik bijna niks had geblokt en dus in stilzwijgen verviel, toen was dat minder nuttig.
    ROFL! Van Crombrugge was sowieso gene kak, ook al had je ervoor geblokt. Ik verviel noodgedwongen eveneens in stilzwijgen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      Awel, 't kan verkeren.

      Nu, ik had 't ook maar van nen dude in D die 't wou doen en die in 't lang en in 't breed uiteen had gedaan waarom het niet goed zou zijn. En die uitleg hield steek. Nog steeds, denk ik. Alleen verdraagt 't één en 't ander soms wel 'es wat meer, en (ik alvast) nemen we de theorie soms een tik te serieus op. Neem nou mijn versnellingsbak : goed voor 400 Nm en nou zit ik er met 25% meer op.

      *hout vasthouden*
      500 Nm op een 120d. Am I missing something?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
        ROFL! Van Crombrugge was sowieso gene kak, ook al had je ervoor geblokt. Ik verviel noodgedwongen eveneens in stilzwijgen.
        Tweede keer heb ik dat slimmer aangepakt : drie dagen ervoor niet meer schrijven, zodat mijn hand erg soepel was en geen "studeerkramp" had, de inhoudstafel en de titelkes van buiten leren, bij de voorbereidingstijd gewoon alles overpennen wat ge kon, en dat nadien voorlezen. Nog wat bijvraagjes pareren met je "doorzicht" in de cursusstructuur en hoppa, een 11.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
          500 Nm op een 120d. Am I missing something?
          Is wat de testbank opgaf als resultaat. Allez, 499,5 Nm eigenlijk. Beetje vreemd, het kan zeker maar ikzelf en ook Stef twijfelen of het écht klopt. Probleem is vermoedelijk te wijten aan de KKK-turbo waarvan de schoepenverstelling (zoals bij zovele van die turbo's) op den duur mank loopt, geeft z'n maximale boost nu dus al vroeger, en daarom zo vroeg zo gigantisch veel koppel. M'n maximumvermogen van ... ff getalletje kwijt, dacht 215 ... pk ligt net voorbij de 3.500 tpm.

          Eigenlijk

          Wou een mapping die tot 4.500 ging met max power op 4.200 ofzo, en minder koppel.




          Blijft wel smeuïg rijden, geen TDI150-gevoel. Moet nog 'es terug gaan om opnieuw te meten. Stond toen op winterrubber en zo van die dingen, en de silent blocks achteraan waren versleten (trackgebruik). Zijn nu net allemaal vernieuwd, dus weer een "verse" kar. Nu zou een correcte meting moeten kunnen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Tweede keer heb ik dat slimmer aangepakt : drie dagen ervoor niet meer schrijven, zodat mijn hand erg soepel was en geen "studeerkramp" had, de inhoudstafel en de titelkes van buiten leren, bij de voorbereidingstijd gewoon alles overpennen wat ge kon, en dat nadien voorlezen. Nog wat bijvraagjes pareren met je "doorzicht" in de cursusstructuur en hoppa, een 11.
            Ik had met een mirakel een definitie getrokken, waardoor mijn 10 gegarandeerd was. De eerste vraag ging minder vlot. Nadien kwam ik te weten dat dat kwam omdat het een vraag was uit personenbelasting terwijl mijn antwoord overgepend was uit het deel vennootschapsbelasting Ik was bezorgder dat VC water zou morsen over z'n tafel dan over mijn eerste vraag. Maar toch, tweede zit was ontweken

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Is wat de testbank opgaf als resultaat. Allez, 499,5 Nm eigenlijk.
              zo typerend voor die tjoeners hé. Naar boven afronden op een half tonnetje terwijl ze daar in de verste verte niet aan geraken











              best machtige cijfertjes als ik je nog eens tegenkom op één of ander trekdag wil ik graag nog eens m'n dik gat in je eend placeren als je daar geen bezwaar tegen hebt, ik wil dat viercilinderkoppel voelen

              Comment


              • Gerne. Eerst vrijdag tracken, dan kar weer hoger zetten (vluchtheuvels en inritten ondergrondse ), en dan 'es naar Stef voor een correcte log.

                Comment




                • love this pic

                  Comment


                  • @ gta

                    Heb je ervaring met het laten tunen van je wagen als hij ondertussen 2,5 jaar oud is?
                    Is het af te raden om dan nog de motoronderdelen nog meer te belasten of kan het geen kwaad? ( versnellingsbak?)
                    het zou gaan om chiptuning bij autotune heinz op een 320d coupe van 2007?
                    Last edited by ; 27/04/2010, 15:41.

                    Comment


                    • Een 323 ti is dat betrouwbaar ?
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                        @ gta

                        Heb je ervaring met het laten tunen van je wagen als hij ondertussen 2,5 jaar oud is?
                        Is het af te raden om dan nog de motoronderdelen nog meer te belasten of kan het geen kwaad? ( versnellingsbak?)
                        het zou gaan om chiptuning bij autotune heinz op een 320d coupe van 2007?
                        Vraag dat aan de mannen van Heinz, zij zijn - denk ik - beter geplaatst om daarop te antwoorden. Wel rekening houden dat ze uiteindelijk wel willen verkopen, dus als ze nog maar een béétje twijfelen, moet je dat dan ook in dat licht interpreteren.

                        Toen ik bij Heinz was gegaan (toen Bruno daar nog werkte) zei Bruno me dat hij eerder afraadde om dat te doen bij auto's die al in de richting van 100.000 km gaan. Ik hoor/lees af en toe hetzelfde op fora en zo. That's all I know.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Michelooo Bekijk Berichten
                        Een 323 ti is dat betrouwbaar ?
                        Da's een low output 2,5-liter die er in vorige versies al 192 pk heeft uitgeperst. Is letterlijk toegeknepen door 1) smallere inlaatzijde (minder debiet) en 2) software. Dat blok doet, als je 'm niet continu ligt te gassen als 'ie vriezekoud heeft, op z'n sokken meerdere 100.000'en km. Ik denk dat je dat blok als erg betrouwbaar mag bestempelen.

                        Ik heb een 323ti gehad toen ik nog studeerde, en ik heb daar onwijs veel fun mee gehad. Levendige kar, tailhappy. Nice. Naar hedendaagse maatstaven is dat wel zo snel niet meer, vandaag rijden goeie 2-liter diesels daar rondjes rond, maar de sound en het motorkarakter van die sixpack blijven voor die diesels voor eeuwig onbereikbaar.

                        Let op dat je 'n zuivere koopt, er zitten al best wel wat om- en daarna nog zes keer herbouwde wrakken tussen. Er is een tijd geleden een mooie zwarte met het maïs(kleurig) lederen interieur aangeboden geweest, die staat nu weer online, maar met zwart leder zonder sportzetels (= standaard nochtans op de 323ti), terwijl de geel lederen deur- en bergvakbekleding wel is blijven zitten. En zo van die fasen. Enfin.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Ik heb een 323ti gehad toen ik nog studeerde, en ik heb daar onwijs veel fun mee gehad. Levendige kar, tailhappy. Nice. Naar hedendaagse maatstaven is dat wel zo snel niet meer, vandaag rijden goeie 2-liter diesels daar rondjes rond, maar de sound en het motorkarakter van die sixpack blijven voor die diesels voor eeuwig onbereikbaar.

                          Let op dat je 'n zuivere koopt, er zitten al best wel wat om- en daarna nog zes keer herbouwde wrakken tussen. Er is een tijd geleden een mooie zwarte met het maïs(kleurig) lederen interieur aangeboden geweest, die staat nu weer online, maar met zwart leder zonder sportzetels (= standaard nochtans op de 323ti), terwijl de geel lederen deur- en bergvakbekleding wel is blijven zitten. En zo van die fasen. Enfin.
                          Bedankt gTa het is voor men broer en dat is niet zo eene autoliefhebber als mij en bijgevolg springt die ook niet zo zachtaardig om met auto's dus het moet wel tegen een stootje kunnen het lijkt mij wel een toffe auto vooral die sound en die korte wielbasis samen met die motor moet voor plezier zorgen. Het plan is om hem binnen een jaartje of 3 van hem af te kopen
                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                          1991 E30 320i

                          Comment


                          • bedankt voor de info Gta,

                            Ik las hoger dat jij he 120d hebt laten tunen en vemits het vermoedelijk om dezelfde motor handelt....
                            Persoonlijk kan ik het niet echt beoordelen en Heinz was een site die tegenkwam; jij sprak over Bruno; heeft die nu eigen bedrijf ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door tintoretto Bekijk Berichten
                              bedankt voor de info Gta,

                              Ik las hoger dat jij he 120d hebt laten tunen en vemits het vermoedelijk om dezelfde motor handelt....
                              Persoonlijk kan ik het niet echt beoordelen en Heinz was een site die tegenkwam; jij sprak over Bruno; heeft die nu eigen bedrijf ?
                              Geen idee, ik weet wel dat 'ie nu actief is bij een andere onderneming, of 'ie vennoot is of niet is me vreemd.

                              Contacteer zeker ook eens Power Plus Engineering (Brussel), Stef (de zaakvoerder) doet goeie dingen. Ik ben er alvast zeer tevreden van.

                              Comment

                              Working...
                              X