Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Z lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nissan Z lovers




    Eerst een stukje historie:

    240Z:
    In 1969 kwam, als antwoord op het gigantische succes van de Ford Mustang, de Nissan/Datsun 240Z op de markt. Een mooie coupé - uit de hand van graaf Albrecht Goertz-, met achterwielaandrijving en een vermogen van 151 PK. De ideale recepten voor een sportwagen, en de auto werd dan ook meteen een gigantisch succes.



    De auto haalde ook veel succesen bij het racen, John Morton boekte 10 jaar lang vele successen met de 240Z in de C Production class, waar onder andere ook Porsche en Buick aanwezig waren.




    Hier nog een reclamespotje met John Morton:


    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

  • #2
    260Z/280Z:
    In 1974 kwam Nissan met de 260Z, een forse facelift van de 240Z.
    De motor werd vergroot naar 2.6 L en de auto kreeg 162 PK.
    Maar voor het Amerikaanse model moesten er een paar aanpassingen gebeuren, omwille van de strenge emissie eisen. Hierdoor kreeg hij 140 PK, minder dan de 240 Z dus. En er kwam ook nog een 2+2 versie.
    De auto werd ook een pak zwaarder, waardoor hij evolueerde van sportwagen naar GT. Hierdoor werd de 260Z in Amerika geen succes en daardoor was de wagen maar 1 jaar leverbaar. Bij de rest van de wereld was de auto nog tot 1979 te bestellen.




    In 1975 kwam de 280Z , hierbij werd de motor met 0,2L vergroot werd en kreeg hij ook 162PK. Hij is echter alleen maar leverbaar geweest in Amerika. Deze Z werd daar op zeer grote schaal getuned en was zeer populair bij de tuners. Er waren diverse uitlaatsystemen, spoilers, bumpers, en upgrade’s beschikbaar. Ook vandaag word de 280Z nog regelmatig het slachtoffer van tuning. In 1979 werd deze auto vervangen door de 280ZX, een compleet andere auto. In 1979 had Nissan trouwens al meer dan een miljoen Z’s verkocht.


    Comment


    • #3
      280ZX:

      In 1979 kwam Nissan met de 280ZX, een bolide met 200PK. Door de kredietcrisis werd er meer besteed aan aerodynamica en zuinigheid en emissie’s dan aan de sportieve prestatie’s. Deze Z’s waren zeer luxeus aangekleed. Hierdoor was ook deze Z meer een GT dan een sportwagen. Desondanks boekte deze auto toch diverse racesuccesen. Onder andere in 1979 won hij de titel in de C categorie. Hij heeft ook nog 2 titels gehaald in de Imsa GTU championship. In 1883 ging deze auto uit productie.


      Comment


      • #4
        300ZX Z31:

        In 1984 kwam Nissan met de 300ZX, een volledig nieuw ontwerp. Hij werd daarbij uitgerust door een nieuwe 3L V6 met 170PK en 228PK in turbouitvoering. Hij wordt ook wat strakker gelijnd en de kenmerkende koplampen van de vorige generatie’s worden vervangen door elektronische half gesloten koplampen.





        In 1987 kwam Nissan met een facelift, Nissan haalde de scherpe randje’s ervan af, de bumpers werden helemaal in kleur gespoten. Ook de lichtblokken werden iets anders.
        Het vermogen werd ook licht gewijzigd, standaard kreeg hij nu 180PK en de turboversie kreeg 230PK.




        Comment


        • #5
          300ZX Z32:

          In 1889 komt Nissan met een geheel nieuwe 300ZX. Dit was de eerste echte supersport wagen uit Japan. Later zouden er nog veel meer volgen, maar deze Z32 was wel de eerste. Hij had onder de kap een V6 liggen met dubbele turbo, die 280PK leverde. Dit is ook de eerste Z vanwaar een cabrio is gemaakt. In 1996 stopte Nissan met de verkoop van deze prachtige Z serie, omwille van de strenger wordende emissie eisen.







          Toen de 300ZX ten einde liep, waren alle Z liefhebbers ermee eens dat de 240Z de beste was uit heel de reeks, omwille dat de latere versie’s altijd meer een GT waren dan een sportwagen. In 2002 echter kwam de…

          Comment


          • #6
            Nissan 350Z:

            Deze Z werd ontwikkeld met de 240Z in gedachte: terug een sportwagen dus, met een mooi design, veel vermogen en rijplezier en een gunstig prijskaartje.
            Deze 350Z kreeg een nieuwe 3.5L V6 uit de befaamde VQ reeks, en leverde 280 paarden af.
            De 350Z had ook achterwielaandrijving mét sper en was weer als cabrio leverbaar. Het 0-100 sprintje leverde hij af in 6,4 seconden. Automedia waren direct vol lof over de 350Z, met zijn prachtige sound, goede besturing en het rijplezier dat hij gaf. Hem werd ook meteen een ontzettend succes in Amerika. Zo een gigantisch succes zelfs, dat Nissan besloot om de 350Z ook naar Europa te halen, wat eerst niet gepland was. En ook hier werd deze Z zeer goed onthaald. De 350Z is ook zeer populair bij diverse racecategorien. Hij heeft ook al een pak racepalmaressen op zijn naam staan en bij vrijwel elk driftevenement is deze Nissan een vaste gast.





            Comment


            • #7
              Nissan 350Z FL:

              In 2005 kreeg de 350Z een facelift, hij kreeg onder andere chromen latje’s in de grille.
              De koplampen werden ook gewijzigd en werden voorzien van led lampje’s en bi-Xenon.
              De lichtunits achteraan werden ook aangepast. Ze werden voortdaan geleverd met maar liefst 42 ledjes per unit. Ook het interieur wijzigde lichtje’s.
              Maar het belangrijkste nieuws was dat hem 20PK meer kreeg, 300PK dus. Het sprintje legde hij nu af in 6,3 sec. De topsnelheid bleef 250KM/uur.

              Comment


              • #8
                Nissan 350Z FL2:

                In 2006 kreeg de 350Z weer een facelift, de motor leverde nu 313PK, en het sprintje ging nu in 5,9 seconden. Hij kreeg als enige uiterlijke wijziging een bult op de motorkap.




                Comment


                • #9
                  Nissan 370Z:

                  Een paar weken geleden heeft Nissan weer een totaal nieuwe Z voorgesteld, namelijk de 370Z. Hij heeft nu een nieuwe 3,7L V6 met 337PK, en het sprintje gebeurd nu in 5,1 sec.. Let trouwens eens op de daklijn en het profiel in het algemeen: veel 240Z trekje’s!





                  Comment


                  • #10
                    "In 1883 ging deze auto uit productie."

                    "
                    In 1889 komt Nissan met een geheel nieuwe 300ZX."

                    Ik wist niet dat die al zo oud waren.

                    Comment


                    • #11
                      In 1979 kwam Nissan met de 280ZX, een bolide met 200PK. Door de kredietcrisis werd er meer besteed aan aerodynamica en zuinigheid en emissie’s dan aan de sportieve prestatie’s.
                      Kredietcrisis?


                      Allez, voor de rest, schoon opsommig, hoewel de 0 - 100 tijd van de 350Z met 300pk volgens mij totaal niet klopt

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Kredietcrisis?


                        Allez, voor de rest, schoon opsommig, hoewel de 0 - 100 tijd van de 350Z met 300pk volgens mij totaal niet klopt
                        Nu ge het zegt, dat was 6,1 zeker?

                        Comment


                        • #13
                          + YouTube Video
                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                          kijken op hoge kwaliteit

                          ik vind het stiekem toch nog een dikke bak

                          Comment


                          • #14
                            Lekkere klank ook

                            Comment


                            • #15
                              Wow die laatste versie hebben ze redelijk verneukt! Zo lelijk!

                              Doe mij de vorige dan maar.

                              Comment


                              • #16
                                On the subject of gears, this might be a good time to introduce the most extraordinary facet of the 370Z: Synchro Rev Control. The idea is so simple that it makes you wonder why no-one has done it before. As I go out onto the ‘country road’ for the second time, I press the button marked ‘S-mode’ and this instantly eradicates the need to heel-and-toe to blip the revs on a downshift. When you go from third to fourth (or third to second, or even fifth to third) all you need to do is depress the clutch, move the lever and release the clutch. As you bring the clutch back up, the on-board computer automatically brings the revs up to where they need to be for a smooth, jerk-free re-engagement of drive.

                                It works absolutely brilliantly. Even that Holy Grail of a perfect downshift to first gear is accomplished with aplomb. Thanks to sensors in the H-pattern gate, it is impossible to fool the system, as it knows exactly which gear you’re going for, and however fast you shift, it’s got it covered. It’s a spooky sensation at first because essentially you have to unlearn something that you probably spent some time teaching yourself to do instinctively. If you want to persist with heeling-and-toeing then you can simply switch Synchro shift off, but I promise you’ll downshift faster with it on.
                                Ik lees daar niks dan goede zaken over, was aanvankelijk zeer sceptisch maar blijkbaar werkt 't toch écht goed..

                                Kan niet wachten om het eens uit te proberen, maar ik zou het toch nog altijd liever zelf doen

                                De rest van de review

                                Comment


                                • #17
                                  Koop dan een automaat .....

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                    280ZX:
                                    In 1979 kwam Nissan met de 280ZX, een bolide met 200PK.
                                    Dit klopt niet helemaal .... de 280ZX was oorspronkelijk een atmosferische 2.8 liter 6 in lijn met 145 pk. Zo eentje heb ik er in garage bij moeke nog staan , wel met de motorkap van de turbo er op.
                                    Pas daarna kwam er een versie met een turbo en die had inderdaad 200pk, maar werd gezien de prijs niet heel veel verkocht.

                                    Heel leuke wagens voor de tijd die ook wat beziens krijgen .. maar ... gigantische roestbakken
                                    In de US (florida) zie je ze nog vaak want daar is het klimaat hen gunstiger. Hier zijn ze allemaal weggeroest.
                                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Wat sneeuw pics van men 350Z.
                                      Vraag voor de kenners? Als je ESP afzet , brand er soms maar 1 lampje (met wagen die schuift precies) en als je tijdje aan t spelen bent in de sneeuw brand lampje van ESP ook ineens mee?
                                      Hoe krijg je deze alle 2 tegelijk uitgezet of wat is het verschil in deze.
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                                      www.musclecarrent.be

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                        Dit klopt niet helemaal .... de 280ZX was oorspronkelijk een atmosferische 2.8 liter 6 in lijn met 145 pk. Zo eentje heb ik er in garage bij moeke nog staan , wel met de motorkap van de turbo er op.
                                        Pas daarna kwam er een versie met een turbo en die had inderdaad 200pk, maar werd gezien de prijs niet heel veel verkocht.

                                        Heel leuke wagens voor de tijd die ook wat beziens krijgen .. maar ... gigantische roestbakken
                                        In de US (florida) zie je ze nog vaak want daar is het klimaat hen gunstiger. Hier zijn ze allemaal weggeroest.
                                        Dit klopt volgens mij ook niet helemaal. De 280ZX had meer PK dan de 240z en de 260z, maar op papier minder. Dit kwam doordat Nissan de SAE standaard van PK weergave opnam.

                                        240z-151
                                        260z-162 (europese versie)
                                        280z-171/SAE - oude benaming 136
                                        280zx-182/SAE - oude benaming 145

                                        Comment

                                        Working...
                                        X