Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CATERHAM Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts



  • 5u 's morgens, in de sneeuw met een 7 met alleen aero screens. Gewoon, om naar het werk te gaan...

    Kerel heeft de Caterham als enige wagen en gebruikt hem dus als daily driver het hele jaar door, altijd dakloos natuurlijk
    Link

    Balls of steel I tell you
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

    Comment


    • Hardcore

      Comment


      • Niet elke Caterham-eigenaar is even hard

        Denk niet dat er veel mensen zijn die het hem (willen) nadoen... In de zomer en de zachte dagen in voor/najaar lijkt met dat wel tof, puur genieten van uw woon-werkverkeer.
        Maar om u 's morgens vroeg in een bevroren Caterham te placeren zonder voorruit...

        Wel direct wakker
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

        Comment


        • Klikkie

          13 januari zou Caterham een "all-new modell" presenteren

          All Caterham will say for now is that the new car will be powered by the next-generation Caterham Motorsport engine and that it will "provide a logical expansion to the company's racing and track day portfolio" as well as remaining true to the Seven's lightweight,minimalist ethos.
          Het enige dat al min of meer bekend is (beter gezegd: waar de meesten het al over eens zijn) is de motor: De Ford Ecoboost-reeks...en dus turbo. Spijtig, maar ik vermoed dat er binnen dit en 10 jaar nog weinig atmo benzines gaan zijn


          Wat voor auto het zal worden, verschillende dingen worden verwacht (gehoopt?) door de liefhebbers:
          • Lotus 2-eleven/KTM X-bow achtig ding
          • spirituele opvolger van de Caterham 21 (het niet-zo-succesvolle project van een Seven met wat meer koetswerk om het oneervol te zeggen)
          • Coupé-versie van de 7, beetje Donkervoort D8 GT dus
          • Een vernieuwde versie van de Lotus Elise Mk.1? Lotus wil het lightweight-gedoe grotendeels achter zich laten, de ideale kans voor Caterham om hetzelfde recept te gebruiken als indertijd bij de Seven?
          Ik duim alvast voor dat laatste (maar dan met motorswap naar een atmo)
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

          Comment


          • Vandaag onthuld in Birmingham de nieuwe track car van Caterham.
            +300pk -600kg



            Rather than the motor industry's knees up in Detroit, Caterham chose Autosport International in Birmingham as the venue to announce to the world details of its first all-new car since 1994.

            Called the SP/300R, the latest machine to emerge from Caterham's Dartford factory is a two-seater sports prototype racer designed in collaboration with Cambridgeshire-based Lola Cars for both the track day market and a single-make race series.

            The sub-600kg car will be powered by a supercharged 2.0-litre Ford Duratec engine developing in the region of 300bhp and able to power the SP/300R from 0-60mph in an estimated 2.5 seconds.

            The gearbox will be a semi-automatic Hewland unit and drivers will also be able to take advantage of built-in data logging and a "push to pass" power boost on their way to the SP/300R's top speed, which is reported to be "around 170mph".

            As technical design consultant, Lola is responsible for the car's design, which features an aluminium tub with a longitudinally mid-mounted engine coupled to a stress-bearing rear transaxle, while downforce is taken care of by a flat underbody, front splitter and large rear wing

            Comment


            • Wat mij betreft, major dissapointment

              Had een sportieve straatwagen verwacht. Geen Westfield XTR2 look-a-like.

              Comment


              • Ik had ook gedacht dat het een road-legal lichtgewicht ging worden...

                Dit is de volledige website.

                Comment


                • En vandaag is de nieuwe Caterham dan voorgesteld, de SP/300R in samenwerking met Lola Cars.

                  Het eenvoudigste te omschrijven als een Radical-achtige met (zoals algemeen verwacht) de Ford Duratec-turbo, hier goed voor 300pk en 0 tot 100 in 2,5 seconden.

                  Voorlopig track-only, maar het zouden geen Engelsen zijn mochten ze niet proberen dat ding road-legal te maken...zoals een Radical.
                  25 exemplaren per jaar voor 60d Pond, met de bedoeling een one-make-series race te organiseren (tesamen met het huidge Caterham 7-kampioenschap)



                  Fan van de achterlichten





                  Vet...maar ik had toch liever een Caterham Elise S1 gezien

                  Edit: Crap, beaten to it...
                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stivo Bekijk Berichten


                    Rather than the motor industry's knees up in Detroit, Caterham chose Autosport International in Birmingham as the venue to announce to the world details of its first all-new car since 1994.

                    Called the SP/300R, the latest machine to emerge from Caterham's Dartford factory is a two-seater sports prototype racer designed in collaboration with Cambridgeshire-based Lola Cars for both the track day market and a single-make race series.

                    The sub-600kg car will be powered by a supercharged 2.0-litre Ford Duratec engine developing in the region of 300bhp and able to power the SP/300R from 0-60mph in an estimated 2.5 seconds.

                    The gearbox will be a semi-automatic Hewland unit and drivers will also be able to take advantage of built-in data logging and a "push to pass" power boost on their way to the SP/300R's top speed, which is reported to be "around 170mph".

                    As technical design consultant, Lola is responsible for the car's design, which features an aluminium tub with a longitudinally mid-mounted engine coupled to a stress-bearing rear transaxle, while downforce is taken care of by a flat underbody, front splitter and large rear wing
                    De tekst liep nog verder

                    The car's sectioned panels can also be removed single-handed to assist with oil checks and set-up changes, a feature Caterham says is unique for this class of car.
                    Suspension is by front and rear double wishbones with pushrod dampers, adjustable ride height and bespoke tyres, and Caterham's engineers are said to be finalising ride and handling characteristics that are "firmly transferred" from the legendary Seven sports car.
                    Just as with the Seven, Caterham will set up a one-make race series for SP/300Rs, set to begin in 2012. It will debut in the UK with the possibility to expand to overseas markets in the future.
                    The order books for the SP/300R open today, with only 25 examples of the £60,000 machine scheduled to be built per year. Although a track only car at present, Caterham says it is looking into the feasibility of a road-legal version.
                    "Motorsport is not only part of the history of Caterham, it's been the lifeblood running through the character of our vehicles – race cars for the road," said Ansar Ali, managing director of Caterham Cars.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                    Comment


                    • Idd spijtig, ook duur imho

                      Comment


                      • Dit is zo zalig.
                        Let op die passagier,precies of hij mee moest.

                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                        Last edited by ; 11/03/2011, 10:56.

                        Comment


                        • Kerel kan een be-hoorlijk stukje aan een stuur draaien!

                          Comment


                          • Damn!
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                            Comment


                            • R300 Superlight, simpel grijs kleurtje but I like it








                              Het eerste dat ik zou veranderen zouden de velgen zijn, die 15'ers staan zo belachelijk groot onder een Seven.
                              Caterham geeft ook zelf toe dat ze pakken beter rijden op de 13duimers, 15 is voor posers
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                              Comment


                              • Vet zo in't zilvergrijs!

                                Comment


                                • Carbon nosecone en het is in orde

                                  Comment


                                  • 13" wielekes, hoe goedkoop zijn die bandjes wel niet?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                      13" wielekes, hoe goedkoop zijn die bandjes wel niet?
                                      in R888 ongeveer 100€ per bandje
                                      in Michelin Slick ongeveer 220€ per bandje
                                      So far 233 rondjes op dé ring

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door WoKe Bekijk Berichten
                                        in R888 ongeveer 100€ per bandje
                                        in Michelin Slick ongeveer 220€ per bandje
                                        Jezelf tevreden stellen met R888, is dat €120 waard of niet?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          Jezelf tevreden stellen met R888, is dat €120 waard of niet?
                                          Kzal het u laten weten na een dagje Ecuyers op slicks
                                          So far 233 rondjes op dé ring

                                          Comment

                                          Working...
                                          X