Caterham,exciting cars
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CATERHAM Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stivo Bekijk Berichten
Het deed mij wel onmiddelijk hieraan denken.
+ YouTube Video
Comment
-
Visit ESPN for live scores, highlights and sports news. Stream exclusive games on ESPN+ and play fantasy sports.
Team Lotus owner Tony Fernandes has purchased the British sportscar company Caterham.
Lotus had said it would be making "an incredibly exciting announcement about the future of our team" next week, and documents show that Mr Anthony Francis Fernandes was appointed as a director of Caterham Cars Group Limited on April 12.
The significance of the acquisition is that Caterham was born out of Lotus, initially as a dealer of the iconic Lotus Seven, and then when it purchased the rights to continue manufacturing the Seven when Lotus decided to stop in 1973. Caterham's only car at present is the Caterham 7, a direct evolution of the Lotus.
Voor alle duidelijkheid, dit gaat over de baas van het Lotus F1 team, die heeft niets met Lotus de autofabrikant te maken. (Behalve dan een rechtzaak waar ze samen inzitten)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
Op de stand van Suzuki vinden we een opengewerkte Caterham. Dat doen ze omdat de motor van belang is bij deze première, het gaat namelijk om een motor van Suzuki-makelij, meerbepaald van de moto-afdeling.
Want Caterham en Suzuki gingen de samenwerking aan op vlak van een kleine motor met genoeg punch. Samen bouwen ze een 80 pk sterke 650 cc motor. Ook de transmissie is van Japanse makelij. Caterham verzorgde het carrosseriewerk, door aluminium panelen op een stalen frame te bevestigen. Het geheel weegt trouwens slechts 490 kg, de helft van een gewone auto dus. Fun verzekerd!
meer op Autofans.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenDen deze is zich in zijn haar aan 't krabben over de financiële kant. Dus voorlopig nog geen eigenaar, maar ken je die uitspraak "ooit zal ik een Caterham hebben"? Wel, ik heb het ferm te pakken na een testrit via Caterham South in de UK
Heb het ook al meermaals bekeken maar de nieuwprijzen zijn waanzinnig... en de 2e-handsmarkt is gevaarlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenHeb het ook al meermaals bekeken maar de nieuwprijzen zijn waanzinnig... en de 2e-handsmarkt is gevaarlijk.
De mijne is nu bijna 20 jaar in mijn bezit, net totaal herbouwd en draait 2,47 rondjes op SPA ... Niks mis mee :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cat7even Bekijk BerichtenWaarom zou de 2de hands markt wel gevaarlijk zijn? 99% van de Caterhams zijn goed onderhouden, zeker racers, dus daar koop je niet snel een kat in een zak. Alle mechanica is ook zichtbaar en dood simpel dus als je weet welke richting een schroef vast draait dan kan je ook zien of alles inorde is ...
De mijne is nu bijna 20 jaar in mijn bezit, net totaal herbouwd en draait 2,47 rondjes op SPA ... Niks mis mee :-)
Zo bedoelde ik het niet. Het probleem is dat er weinig betaalbare Belgische Caterhams te koop staan en dat je de Engelse hier meestal niet ingeschreven krijgt. Ik ga er van uit dat de man in kwestie geen racer zoekt.
2.47 is mooi in Spa met een Caterham. Welk type rij je ? Mijn beste tijd met de Ultima op Spa is 2.34 op slicks
Comment
-
zo'n nieuwe 275 is toch wel een heel mooie combinatie ...
en ja techniek is heel simpel en dus kan er relatief weinig verkeerd gaan met een occasie, maar de 2de hands prijzen liggen zo belachelijk hoog dat ik toch liever even doorspaar voor een nieuwe. En als het al meer dan 20 jaar een jongensdroom is, wordt het nog mooier als je er zelf eentje kan samenstellen natuurlijk.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
POorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtenzo'n nieuwe 275 is toch wel een heel mooie combinatie ...
en ja techniek is heel simpel en dus kan er relatief weinig verkeerd gaan met een occasie, maar de 2de hands prijzen liggen zo belachelijk hoog dat ik toch liever even doorspaar voor een nieuwe. En als het al meer dan 20 jaar een jongensdroom is, wordt het nog mooier als je er zelf eentje kan samenstellen natuurlijk.
Ik denk dat je al richting 50k gaat voor een 275 met wat hokjes aangevinkt.
Comment
Comment