Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CAPARO LOVERS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • CAPARO LOVERS



    Op de Topmarques-beurs in Monaco heeft Caparo Vehicle Technologies het prototype van de T1 laten zien. Het is het eerste publieke optreden van de superbolide die eerder al onder de naam Freestream werd voorgesteld. De tweezitter is het geesteskind van ontwerper Ben Scott-Geddes en ingenieur Graham Halstead, die met het project niet aan hun proefstuk toe zijn. Eerder werkte het duo al samen aan de McLaren F1. De Caparo T1 heeft veel weg van een straatlegal Formule 1-racewagen. De tweezitter weegt niet eens 500kg, maar wordt aangedreven door een compacte 2.4l V8 die goed is voor 500pk. Lichter dan een Caterham en met dubbel zoveel vermogen per ton dan Bugatti’s Veyron...

    De T1 rondt de kaap van 96km/u (60Mph) in exact 2,5 tellen. Een sprint naar 160km/u (100Mph) duurt welgeteld 5 seconden. Aan 10 tellen heeft de bolide genoeg om even van 0 naar 160km/u te gaan en weer tot stilstand te komen. In de bochten kan het model niet minder dan 3g verwerken.

    Uw mening?
    Last edited by ; 19/06/2006, 19:24.

  • #2
    't Doet me denken aan een Ferrari Enzo. Maar dat zal wel door de F1-geïnspireerde snuit komen.


    Leuk project voor de ingenieur, maar ook niet meer dan dat.

    Comment


    • #3


      Achterkant vind ik wel een pak minder!

      Comment


      • #4
        Die stond op het salon in monaco ik vond hem irl wel iets hebben. Moet wel zot zijn om door zo een ding op de autosnelweg voorbij gestoken te worden.


        Comment


        • #5
          ik wil dat geluid wel eens horen

          Comment


          • #6
            Ben wel fan van deze wagen.
            1)Omdat het racewagen is die toch straatlegaal is.
            2)HIj is ontworpen door de ingenieurs van de McLaren F1.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Oreca
              Ben wel fan van deze wagen.
              1)Omdat het racewagen is die toch straatlegaal is.
              2)HIj is ontworpen door de ingenieurs van de McLaren F1.
              2 van de

              Comment


              • #8
                da's leuk om mee te racen

                Comment


                • #9
                  Mijn eerste reactie: WTF?
                  2de: WTF????
                  3de: Cool

                  Comment


                  • #10
                    Hij is gewoon ÃœBER !
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

                    Comment


                    • #11
                      Stukken exclusiever, allicht goedkoper en even snel als een Veyron (topsneilheid is iets anders natuurlijk, ik vermoed dat hij op 280-290 klokt)
                      2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                      2009 Mazda 2 1.5 Sport

                      Comment


                      • #12
                        Echt, super! Wat een machine. dat is 1 pk per kg
                        Amai, dat schiet vooruit als een kogel...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bert
                          allicht goedkoper en even snel als een Veyron
                          pas maar op wat je zegt

                          De prijs is enkel op aanvraag ... doet mij het ergste vermoeden
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

                          Comment


                          • #14
                            Pfff, zo heb ik er hier 2 staan.

                            Eigenlijk is hij nog verbazingwekkend mooi langs voor. Over de achterkant zwijg ik...

                            Comment


                            • #15
                              Leuk, erg leuk!

                              Maar is zie hier wel 2 verschillende wagens staan.. die in de openingspost is helemaal niet de wagen die er enkele posts onder staat... welke van de twee is nu de T1 ? en welke is de andere dan?

                              Comment


                              • #16
                                Impressive!

                                Toch zou ik hem niet snel willen. Tenzij ik stinkend rijk ben en regelmatig rondjes ga draaien op een circuit.
                                Anderzijds: mss zou ik toch liever met een Veyron, Enzo of Murciélago tegen de vangrail hangen, dan met deze.
                                120d Hatch Edition Sport

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door 53
                                  Leuk, erg leuk!

                                  Maar is zie hier wel 2 verschillende wagens staan.. die in de openingspost is helemaal niet de wagen die er enkele posts onder staat... welke van de twee is nu de T1 ? en welke is de andere dan?
                                  inderdaad . Goed opgemerkt, ik had het zelf nog niet gezien. Ik zou het niet weten . Ik gok op een prototype van de uiteindelijke T1

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door 53
                                    Leuk, erg leuk!

                                    Maar is zie hier wel 2 verschillende wagens staan.. die in de openingspost is helemaal niet de wagen die er enkele posts onder staat... welke van de twee is nu de T1 ? en welke is de andere dan?
                                    "helemaal niet" ...

                                    Enkel het zijpaneel verschilt van vorm, voor de rest zijn enkel wat luchthappertjes verschillend ... Ik denk dat de bovenste foto een prototype is
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                      2 van de
                                      Een = voor 1 ingenieur
                                      De= voor meerdere ingenieurs

                                      Comment


                                      • #20
                                        Achterkant is serieus wat minder, maar de voorkant is gewoon speciaal. Een kruising van een Enzo en Ariel Atom, laat ons zeggen.
                                        Maar die prestaties: 5seconden tot 160, 10 voor hetzelfde + tot stilstand komen.
                                        In die tijd zitten wij hier thuis aan 100km/u.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X