Wat is dat man? In 10 sec van 0-160-0 Dan zit ik me de Seat aan 80
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
CAPARO LOVERS
Collapse
X
-
Officiële specs:
topsnelheid: >322kph (low downforce setup)
0 - 160 kph: <5 sec.
0 - 100 kph: <2.5 sec. (depending on tyre setup)
480bhp @ 10,500rpm
470 kg (drooggewicht)
de prijs zou rond de £150.000 zitten.
En ge kunt er met 2 personen in, en het is nog streetlegal ook .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DavkeGOfficiële specs:
topsnelheid: >322kph (low downforce setup)
0 - 160 kph: <5 sec.
0 - 100 kph: <2.5 sec. (depending on tyre setup)
480bhp @ 10,500rpm
470 kg (drooggewicht)
de prijs zou rond de £150.000 zitten.
En ge kunt er met 2 personen in, en het is nog streetlegal ook .
Comment
-
Supersnelle Caparo T1 heeft eerste rit gemaakt
Het Britse merk Caparo lanceerde eerder dit jaar de plannen voor de supersnelle T1. Ze houden woord: Caparo heeft deze week de eerste rit gemaakt met het prototype.
480 pk
Voor de auto worden veelbelovende specificaties opgegeven. De 470 kilo wegende auto heeft 480 pk aan boord en kan in 2,5 seconden van 0 naar 100. De topsnelheid moet rond de 320 km/u liggen. Bij de ontwikkeling van de auto zijn onder anderen ingenieurs betrokken die eerder hebben gewerkt aan de McLaren F1. "Het is fantastisch dat we in zo’n korte tijd al zo ver zijn gekomen", aldus ontwerper Ben Scott-Geddes. "Helemaal als je bedenkt dat we pas dit jaar zijn gestart met Caparo."
Luchtvaart
Intussen is een investeerder gevonden die helpt bij het op gang brengen van de productie. Rond de kerst moet het tweede en laatste prototype rijden. Caparo hoopt dat de eerste klant zijn auto in maart 2007 in ontvangst kan nemen. Per maand worden dan twee auto’s gebouwd. Darabij wordt veelvuldig gebruikgemaakt van technieken en materialen uit de luchtvaart. Mede daarom is het mogelijk de auto zo licht te houden. Het orderboek voor 2007 is al voor de helft gevuld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscanihmmm, als ik hem zo zie lijkt het me maar een klein ding.
Die orange ziet er me veel massiever en groter uit. Nu is het nogal onsamenhangend.
Comment
-
De Caparo Freestream, stond deze week in de Ché! Vind het echt ne schitterende otto!
De T1 krijgt een dragende structuur in carbon en wordt op de achterwielen aangedreven door een 2,4l V8 die dicht bij F1-specificaties aanleunt. De krachtbron braakt bij 10.500t/min 480pk uit. Met een leeggewicht van slechts 465kg levert dat een vermogen/gewichtsverhouding van meer dan 1.000pk per ton op! De paardenkrachten worden een door een uit magnesium vervaardigde sequentiële zesbak geleid. Een topsnelheid van meer dan 300km/u is gegarandeerd. Voorspelde acceleratietijden houden het op een sprint naar 100km/u in 2,5 seconden en 160km/u in minder dan 5 tellen. Het remsysteem moet een vertraging van meer dan 3g kunnen opwekken. Dezelfde maat wordt genoemd voor de tolereerbare zijwaartse krachten.
De wagen is ook toegelaten op straat.
Tegen 140-150 mph kan de wagen (in theorie) in een tunnel ondersteboven rijden: zoveel downforce wordt er gecreëerd!!!
Prijs: ong. $335,000
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk BerichtenTegen 140-150 mph kan de wagen (in theorie) in een tunnel ondersteboven rijden: zoveel downforce wordt er gecreëerd!!!
Maar die Caparo is echt super, en érg indrukwekkend in het echt. Hopelijk staat de productieversie in Monaco in April .
Comment
Comment