Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AUDI Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
    Wat weten de audi lovers en kenners over het volgende?:
    Ik heb een A4 B7 AVANT 2.0TDI PD van 2005 op het oog. Ik maak mij een beetje zorgen over de 2.0tdi motorproblemen zoals vermeld op deze site.. Ik dacht altijd dat er problemen waren in de jaren 2003 en 2004, deze is een 2005.

"Dual Mass Flywheel failure increasingly common, even on Multitronics, usually replaced no question under warranty, but obviously Audi goodwill has to get thinner as the cars get older.

Early 2.0TDIs have a chain drive to the oil pump and the chain drive can eventually snap. Later cars have a gear train positive drive to the oil pump. Modifying early cars to positive oil pump drive can cost as much as £1,600.

A problem of later 2.0TDI PD 140s and 170s is failure of the oil pump. The oil pump is driven from a balancre shaft via a short hexagonal shaft. The peaks of this hexagonal shaft locate in six corresponding but minute grooves machined within the otherwise circular-bored oil pump drive shaft. Thus, the oil pump drive relies entirely on an interference fit of little more than 0.010" along the peaks of the hexagonal shaft. After about 50,000 miles, the shaft can round off, resulting in a totally destroyed engine and turbo, plus a bill of up to £9,000. If the danger is known and the oil pump is removed by the garage in good time, a new replacement pump will cost over £500, plus the labour etc to remove and refit it. However, it is also possible to save the old pump and modify the drive at a fraction of the cost of a new one. Many local machine shop already have numbers of these pumps in for such rectification, the drive shaft of each having been on the point of rounding off.

In Avants, wear occurs in the rear suspension bushing leading to uneven tyre wear by around 3 years old.

Increasingly common for the strainer between the sump oil and the oil bump to become blocked with coagulated oil, leading to oil starvation, lack of oil pressure and the need for a new engine."
    Koopt u een Mercedes dan zijt ge gerust
    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oude foto die ik daarnet terugvond.

Comment

• Korte vraag aan de kenners hier.
        Men heeft mij een audi a4 avant van 2005 met 2.0 tdi motor aangeboden.
        Heeft deze een dpf of nog niet?
        Hij heeft 100.000 km
        Zijn er bepaalde kenmerken waarvoor opgelet moet worden?
        Ik heb hem nog niet gezien. Heeft die al een 6 boite?

alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
          Korte vraag aan de kenners hier.
          Men heeft mij een audi a4 avant van 2005 met 2.0 tdi motor aangeboden.
          Heeft deze een dpf of nog niet?
          Hij heeft 100.000 km
          Zijn er bepaalde kenmerken waarvoor opgelet moet worden?
          Ik heb hem nog niet gezien. Heeft die al een 6 boite?

alvast bedankt
          Ik had onlangs identiek dezelfde wagen op het oog. DPF wisten ze toen in de garage nog niet. Toen ik het eens opzocht las ik dat de 136/140pk 2.0 TDI PD de DPF als optie had. Navragen dus.
          6-bak heeft die wel.

Comment

• Comment

• Fak dat is wel de dikste TT die ik ooit heb gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                Fak dat is wel de dikste TT die ik ooit heb gezien.
                Meer foto's:

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Dat blijft toch de ultieme allroad, de neiuwe a4 of a6 allroad verbleekt daar toch bij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                      Dat blijft toch de ultieme allroad, de neiuwe a4 of a6 allroad verbleekt daar toch bij
                      was van mijne maat , reed zalig , maar ZUIPEN ...
                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Pffffffff énorm dikke kar, net zoals alle anderen die er stonden trouwens...

Comment

• Mist S line exterieur.

Comment

• 'k heb de indruk dat bij AE alle wagens met replica velgen aangeboden worden en dan plots het label 'exclusieve wagen' krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                              'k heb de indruk dat bij AE alle wagens met replica velgen aangeboden worden en dan plots het label 'exclusieve wagen' krijgen
                              inderdaad,gast weet hoe te verkopen imo
                              mooie foto's,mooie uitleg,altijd grote(re) velgen
                              doet veel hoor bij de gemiddelde mens(lees niet zulke autofreaks/kenners) zoals hier

Comment

• Er stonden veel audi's (bijna allemaal eig. ) met zo'n velgen, dat was wel jammer...
                                Wist niet dat het replica's waren, hoe herken je het verschil dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nightrider_8501 Bekijk Berichten
                                  Er stonden veel audi's (bijna allemaal eig. ) met zo'n velgen, dat was wel jammer...
                                  Wist niet dat het replica's waren, hoe herken je het verschil dan?
                                  in de eerste plaats aan de prijs(maar enkel op het zicht door 1 of andere partnumber denk ik)
                                  er staat denk ik ook altijd in zijn ad's dat er voor die superprachtigesportieve velgen een meerprijs dient betaald te worden en dat is meestal rond de 1900 met band,
                                  en daar heb je geen echte voor vrees ik..

Comment

• vraagske; sommige van mijn wma bestanden wil de mmi 3 (a4 b8 2010) niet afspelen, op de display staan ze grijs en als ik die probeer af te spelen geeft hij de melding "bestand beschadigd".

het overgrote deel van de files op de sd kaartjes speelt prima af, nu zou ik willen weten wat ik kan doen om alles natuurlijk afspeelbaar te krijgen...
                                    ligt het aan de bitrate, CBR of VBR, info in de tags of nog iets anders?
                                    alle bestanden zijn in wma, de meesten zijn in 160 kbps en normaal zijn ze ook allemaal CBR...
                                    er staan ook niet meer dan 4000 bestanden op de kaartjes of niet meer dan 1000 in 1 mapje

rara...
                                    4 rings driver

Comment

• Omzetten naar mp3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
                                        in de eerste plaats aan de prijs(maar enkel op het zicht door 1 of andere partnumber denk ik)
                                        er staat denk ik ook altijd in zijn ad's dat er voor die superprachtigesportieve velgen een meerprijs dient betaald te worden en dat is meestal rond de 1900 met band,
                                        en daar heb je geen echte voor vrees ik..
                                        het verschil herken je hier duidelijk doordat het hart van de velg duidelijk anders is (vergelijk maar eens met foto van originele Audi RS4-velgen). Als je zou willen kopen en je twijfelt, altijd de binnenkant van de velgen controleren op logo en partnummer.
                                        (Het feit dat er op de website van AE bij 'Accesoires' veelvuldig de Lifestyle velgen aangeboden worden verraadt ook al iets.)
                                        Last edited by ; 18/07/2010, 01:11. Reden: typo

Comment

Working...
                                        X